jack metallic
Ingeburgerd
Beste Allemaal
Na 1000 pagina's op het web te hebben gelezen... alles te leren over hoe een compressor en limiter werkt.. krijg ik mn volle sample van een 909 kick nog altijd niet naar de voorgrond zonder dat het al het andere wegdrukt...
ik mix in logic express als volgt
exs24 met goede sample van een 909 kick
INSERTS CHANNEL = eq / highpass + compressie (sonalksis)
route ik tezamen met bassline of subkick naar een bus alwaar ik compressie toepas
INSERTS BUS = lichte compressie om ze te mengen...
Overige drums exclusief snare route ik naar 1 bus met een sonalksis compressor
(de dums per los kanaal krijgen een eq en soms ook nog een compressor)
Overige softsynths direct naar de master (waarop ik liever niet te veel effecten gooi zodat ik weet wat ik moet corrigeren als er een sound niet lekker zit)
Reverb gooi ik ook naar een BUS met een gate en highpass inserted zodat ik met send iederkanaal van reverb kan laten zien..
Zo, dat is de setup een beetje,
Ik vraag me dus niet echt af of ik het juiste equipment gebruik.
Maar vraag me af of ik iets essentieels mis of dat ik iets onhandig doe qua routing.
Opzich lukt het me ook om 1 compact geheel te maken maar ja, als je zoveel frequencies weg gooit
krijg je een blikkerig klinkende mix en dat wil ik niet...
Eigenlijk is mijn vraag aan een kenner...
Hoe flik je het, een volle kick maar tegelijk ook een volle snare, bassline, chords etc..
Ten einde raad en hopend op help
Jeroen
Na 1000 pagina's op het web te hebben gelezen... alles te leren over hoe een compressor en limiter werkt.. krijg ik mn volle sample van een 909 kick nog altijd niet naar de voorgrond zonder dat het al het andere wegdrukt...
ik mix in logic express als volgt
exs24 met goede sample van een 909 kick
INSERTS CHANNEL = eq / highpass + compressie (sonalksis)
route ik tezamen met bassline of subkick naar een bus alwaar ik compressie toepas
INSERTS BUS = lichte compressie om ze te mengen...
Overige drums exclusief snare route ik naar 1 bus met een sonalksis compressor
(de dums per los kanaal krijgen een eq en soms ook nog een compressor)
Overige softsynths direct naar de master (waarop ik liever niet te veel effecten gooi zodat ik weet wat ik moet corrigeren als er een sound niet lekker zit)
Reverb gooi ik ook naar een BUS met een gate en highpass inserted zodat ik met send iederkanaal van reverb kan laten zien..
Zo, dat is de setup een beetje,
Ik vraag me dus niet echt af of ik het juiste equipment gebruik.
Maar vraag me af of ik iets essentieels mis of dat ik iets onhandig doe qua routing.
Opzich lukt het me ook om 1 compact geheel te maken maar ja, als je zoveel frequencies weg gooit
krijg je een blikkerig klinkende mix en dat wil ik niet...
Eigenlijk is mijn vraag aan een kenner...
Hoe flik je het, een volle kick maar tegelijk ook een volle snare, bassline, chords etc..
Ten einde raad en hopend op help
Jeroen