Column: What dreams may come...

De Voorman

Ouwe rot
Een heel klein beetje jaloers is De Voorman wel op mensen met veel tijd, andere liefde voor je muziek en toch alle shit in je studio en niet verder komen dan 4 geluiden uit je 1080, een roffel uit je 909 en een sqreek uit je 8080. Dat alles terwijl er ook een triton in staat, een rij jupiters, prophets etc...
De Voorman zou het allemaal anders willen doen. Even snuffelen in andermans keuken is heerlijk, zeker als je een andere kok bent.

De Voorman is ook een beetje verknocht aan (automatic-) recalsitrante synths: De Morpheus (wie heeft hem niet uitgekotst?), de Fizmo(ooh my god) zelfs op de ensoniq site zijden ze dat je er geen acid en basslines uit zou halen... They were wrong... Ze zijden bij aanschaf: niet standaard....Hmmmm.

Dat doet me meteen denken aan de keer datde Voorman bloemen voor zijn andere grote liefde ging kopen. De verkoopster( die in Voormans ogen mede-verantwoordelijk is geweest voor alle pomp-station boeketten die zonder katalysator schaamteloos op Ikea keukentafels staan, voor alle graf boekketten waarbij de afzender schreeuwend groot een belangrijkere rol speelt dan de overledene en voor alle geraniums(de Ad Melkert onder de planten)) zei: “Maar mijnheer, dat is een heel ongebruikelijke combinatie!”
De Voorman heeft alle bosjes laten morphen tot een grrrroot boeket en haar een gruwlijke fooi gegeven...

Zze Fizmo wazz 3495 toen 1500 nu weer een rug of drie...All worth it. Zie het als de A4 Naar Mokum: lang in de file , maar als je doorzet kom je er wel...
En iedere remixer maar vragen: kun je samples opsturen??? Das hat Den Voormann nicht, kein entschuldigung...
En jullie raden het al: De Voorman wil ook de microwave XT> dat heerlijke oranje ding waarvan de waarde even rendabel is als een fusie tussen Dutchtone en UPC . Maxima mag er d'r handtekening op zetten en daarna zal De Voorman Huis ten Bosch doen bulderen op haar grondvesten...De Voorman zal Alex uitleggen wat het is om te roeien en te beuken, dat je het nooit aan je moeder moet vertellen dat je het doet, want je wordt er agressief van en die muziek is toch weer zo voorbij...(zzzounds familiar, hmmm???)

De Voorman volgt al twee jaar de release die zijn heimelijke droombak is... Alleen ik heb er nog nooit op gespeeld. Na een jaar pruttelen op allerlei afgekeurde pc’’s(net geen MSX) kon ik pas volledig de video ervan dowloaden:
de JOMOX SSSSUNSYN. (WWW.JOMOX.DE)
Itt de andromeda net even iets analoger. Twee analoge en twee digitale per stem. Een mod matrix voor als je het leven van Henk van der Meijden niet ambieert of als je een pesthekel hebt aan presets.

Wat is jouw droombak waarvoor je ABN-Amro saldo, je air miles en je huidige vriendin niet toereikend voor zijn???

De Voorman van Roeivereniging Holland 808

PS. DONATIES ZIJN WELKOM

Mijn aspiraties liggen momenteel niet op het gebied van de aanschaf van nieuwe spullen. Niet dat ik er niets meer bij wil hebben, integendeel. Een mooie ARP 2500 zou ik er best graag bij willen hebben. Of misschien een Yamaha FS1R....

Maar het allerliefst zou ik een aantal instrumenten echt goed willen kunnen bespelen. Want een beetje op een klavier pingelen kan iedereen. En de meeste mensen krijgen ook nog wel min of meer harmonsche klanken uit een gitaar getoverd. En als dat niet lukt dan laat je het cubase of de sequencer op je 303 spelen. Maar een stuk muziek met gevoel spelen kan ik (nog)niet echt. Ik denk dat dat voor de kwaliteit van de muziek die ik maak meer zou uitmaken dan welke nieuw stuk gear dan ook.

Maar dat is natuurlijk volledig off topic op een synthesizerforum dat tot de nok toe vol zit met mensen zo mogelijk nog harder verslaafd zijn aan het kopen van gear dan ik :)

Orgineel geplaatst door 4-Tek

Maar het allerliefst zou ik een aantal instrumenten echt goed willen kunnen bespelen. Want een beetje op een klavier pingelen kan iedereen. En de meeste mensen krijgen ook nog wel min of meer harmonsche klanken uit een gitaar getoverd. En als dat niet lukt dan laat je het cubase of de sequencer op je 303 spelen. Maar een stuk muziek met gevoel spelen kan ik (nog)niet echt.
Jaaaa dat is zo frustrerend, mijn kamergenoot houdt van jazz....tering als je zo'n pianist of gitarist of drummer hoort improviseren....dan denkt ik IK WIL DAT OOK!

Kan ik beter naar beukhouse luisteren...dat kan ik tenminste ook :D

LOL prachtig stukje tekst !!!

Ik neem aan dat je hebt gesolliciteerd om op de trouwerij van Lex en Max je muzikaliteit tentoon te stellen !!! Wilhelmus op een Jupiter , YESS !!!!!

Mijn verlanglijstje bestaat op dit moment eigenlijk alleen uit een RS7000(EN een 909, EN een 808 EN een Xbase, EN een elektribe S EN.......) , maar helaas komt mijn ABN rekeningetje zelden op het punt dat ik zomaar geld over heb voor die bak (mensen die blowen en feesten hebben nooit geld over...) Als ik apparatuur ga kopen moet ik meestal de rest van de maand op een houtje bijten.

me in het rood zetten voor een synth doe ik niet. maar een droomlijst heb ik wel ( voor als ik de loterij win)

1e) memorymoog
2e) emu sp1200
3e) en als ik die loteij win dan zal ik on acid mijn belofte moeten nakomen (een 808 met midi)

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Wat is jouw droombak die je niet kan of mag kopen?

Re: Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Re: Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Origineel geplaatst door De Voorman

Wat is jouw droombak die je niet kan of mag kopen?

Yamaha GX1, met programmer en bijbehorende speakers.

Maar voor de bedragen die ervoor gevraagd worden wil ik er wil in kunnen wonen...

Back