Ik wil een 909 kopen maar...

Oeioeioei, Ik was graag aanwezig geweest bij die avonden :{
ik moet echt uitkijken dat ik door mijn gekte geen gebreken gaat missen aan die 909 morgen.
Sinds de knoop hier is doorgehakt kom ik hem weleens tegen in mijn nachtelijke rust uurtjes :z en das ni gezond.

Ik kom net terug uit Ede. Daar hadden ze een mooie 909 staan met enkel een klein ingedeukt hoekje links ondr op het zijpaneel en een paar volume potjes kraken. Dat laatste vond ik niet zo tof.

Het kraken van de pots gebeurde vooral aan het eind en begin van het volume. Na wat gedraaid eraan te hebben werd het duidelijk minder. Het zal wel stof zijn maar toch. Verder ziet die er nagenoeg perfect uit.
Tevens krijg ik de originele handleiding erbij en een M64c cartridge.

Ik heb 900 euro tot beschikking en hij vroeg 1000. Na wat handjeklap werk kon ik hem mee nemen voor 950euro :D
Ik heb hem nog niet meegenomen en toegezegt volgende week hem te halen. (geld moet van een andere rekening komen).

Zijn er nu nog mensen met suggesties, want dan hoor ik die graag... ik ben zo nieuw op het 909 gebied...

dat kraken heb ik op mn tb wel eens, op de resonance precies aan het einde ook.. dit is idd stof want vaak heb ik er helemaal geen last van, maar als je dit op meerdere pots heb zal de 909 vast regelmatig kraken op 1 of meer kanalen..

opzich makkelijk te verhelpen door de pots te vervangen

mocht het een probleem zijn om die pots te (laten) vervangen zou ik er persoonlijk vanaf zien, tenzij je niet van plan bent live muziek te maken met je 909 want dat gekraak tijdens een live jam lijkt me goed waardeloos

ik denk dat je t beste gelijk boemtsjak maar ff om advies moet vragen voordat je de koop doet :)

950 voor een krakende TR kan al gauw oplopen tot 1100/1200 incl reparaties

Is de prijs dan nog wel redelijk ReSoNaNcE???
Ik moet wel zeggen dat die er verder erg mooi uit ziet :{
en de originele handleiding en m64c erbijs is toch ook wel 50euro waard..

tja..

je moet voor jezelf uitmaken of je t geld ervoor over heb.. ik zou eerst ff informeren wat t vervangen van de pots zou kosten.. en of je hierbij ook de originele knoppen nog kan houden..

Ik had hem ech wel gekocht als die goed beukt , en idd de handleiding en die cardridge ik wist het wel

ik vind die prijs meer dan redelijk

die pots hoef je niet te vervangen gewoon een kwestie van schoonmaken

Origineel geplaatst door rombraz
die pots hoef je niet te vervangen gewoon een kwestie van schoonmaken

volgens mij is dit niet altijd mogelijk.. er kan stof op plekken zitten waar je niet bij kan zonder de pot te slopen..
mij is iig aangeraden pots te vervangen in deze situatie ..

tr909

tr909

Ik heb een dnr tafel schoongemaakt met perslucht ,contact 60,61 piece of cake, stelt echt niks voor.

Maarja zo is er altijd wel wat een kraakje in een pot. zou mij weinig boeien , met die 909 is wel goed mee omgesprongen incl handl. plus cardridge

:halleluja

Als jij hem niet koopt weet ik nog wel iemand;)

persoonlijk had ik m denk ik ook wel gekocht.. maar goed, ik ben ook t type dat vaak teveel betaald voor dingen omdat ik geen geduld heb.. maar als advies naar een ander toe, zou ik zeggen dat je beter ff verder zou moeten kijken of anders 100 euro van de prijs af, en voor die 100 euro + evt. nog wat kosten zou ik m gelijk een service beurt laten geven

Re: tr909

Re: tr909

Origineel geplaatst door rombraz
Ik heb een dnr tafel schoongemaakt met perslucht ,contact 60,61 piece of cake, stelt echt niks voor.

Wat is dat voor spul? contact 60,61... ik ben niet zo thuis in dat spul. Heb je een link waar ik het kan krijgen
En zou je perslucht in de pots spuiten?? Doe je dat van boven of van binnen??

hier hebbie contact 60.
775kontakt60spray100.gif

voor een euro of wat bij de electro boer.

normaal dien je contact 61 in combi met contact 60 en contact WL gebruiken

de volgorde zoek je maar zelf uit 8o)

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik kom net terug uit Ede. Daar hadden ze een mooie 909 staan met enkel een klein ingedeukt hoekje links ondr op het zijpaneel en een paar volume potjes kraken. Dat laatste vond ik niet zo tof.

Het kraken van de pots gebeurde vooral aan het eind en begin van het volume. Na wat gedraaid eraan te hebben werd het duidelijk minder. Het zal wel stof zijn maar toch. Verder ziet die er nagenoeg perfect uit.
Tevens krijg ik de originele handleiding erbij en een M64c cartridge.

Ik heb 900 euro tot beschikking en hij vroeg 1000. Na wat handjeklap werk kon ik hem mee nemen voor 950euro :D
Ik heb hem nog niet meegenomen en toegezegt volgende week hem te halen. (geld moet van een andere rekening komen).
Wat mij opvalt, is dat de volumepots op die oude bakken het eerste beginnen te kraken. Daar hebben mijn SH-09, Juno-60 en TR-808 (main volume en cowbell) ook wel wat last van. Zelf vind ik dat niet echt storend, ik kom over het algemeen toch niet aan de volumeknoppen (en die domme 808 cowbell staat standaard helemaal dicht).

Een originele handleiding is altijd leuk voor de verzamelaarswaarde en die cartridge komt altijd goed van pas.

Probeer hem anders voor €925 te krijgen, dat is niet te ver boven je budget en niet te ver onder de uiteindelijke vraagprijs. :)

voor 950 mag ie wel kraakvrij zijn vind ik persoonlijk...

als je het idd met spray niet wegkrijgt kom je al gauw boven de 1000 euro + additionele wachttijd.

Er staan er regelmatig 909's en 808's (laatste wat minder) te koop en daar zitten vaak mint en flawless modellen bij, of types die net geserviced zijn. Hoeven echt niet veel meer te kosten....En de prijs is de laatste tijd ook weer aan het dalen (iets).

Kost je misschien iets meer tijd, maar die ben je ook wel kwijt als je moet reviseren...

Ik begrijp dan ook echt niet wat voor bedragen er soms voor defecte of afgeragde bakken wordt gegeven en ook gevraagd...
(daar bedoel ik overigins niet dit aangeboden model TR909 mee, want dit valt nog wel mee)

Mijn 2 stuivers.

Origineel geplaatst door Septic
voor 950 mag ie wel kraakvrij zijn vind ik persoonlijk...

precies.. wie weet wat voor andere kleinigheidjes er nog opduiken als je er eenmaal een dagje mee bezig bent..
die gast kan jou zn krakende TR verkopen, en koopt voor t zelfde geld of minder een betere terug..

ik zou echt ff geduld hebben als ik jou was..
een TR is een unieke aanschaf, en een brakke TR in huis halen lijkt me niet echt een feest..

maar goed.. tis jouw feestje :)

Origineel geplaatst door Sly Dog
Wat mij opvalt, is dat de volumepots op die oude bakken het eerste beginnen te kraken. Daar hebben mijn SH-09, Juno-60 en TR-808 (main volume en cowbell) ook wel wat last van. Zelf vind ik dat niet echt storend, ik kom over het algemeen toch niet aan de volumeknoppen (en die domme 808 cowbell staat standaard helemaal dicht).

Een originele handleiding is altijd leuk voor de verzamelaarswaarde en die cartridge komt altijd goed van pas.

Probeer hem anders voor €925 te krijgen, dat is niet te ver boven je budget en niet te ver onder de uiteindelijke vraagprijs. :)

ik vind die domme cowbell wel vet ,:)

Misschien vind je die Cowbell dom omdat je hem niet in je track kan plaatsen(kwa sound),
maar als je hem in een track hoort is het vet. (dat heb ik tenminste)

FF BACK ON TOPIC.\

Ik denk idd dat 900euro een mooie prijs is voor die 909 die ik op het oog heb. Ik denk ook wel dat dat goed moet komen. Weet iemand nog hoe dat zit met dat DeoXIT. Ik kan het niet echt in Nederland vinden.

Back