Welke drumcomputer is dit? mp3 inside

Bass

Gepokt en gemazeld
Front 242 - Headhunter..
Vraag me al zo lang af welke drumcomputer ze ten tijde van dat nummer gebruikten...

stukje:

Attachments

• hhdrums.mp3
    304,5 KB · Bekeken: 100
Goh maar 1 reactie.... thanx smackos :-)

echte kenners hier 8o)

dat zou goed kunnen, ik denk eigenlijk niet dat het een R8 is, klinkt het toch iets te 8/12 bitterig gruizig voor...alhoewel je wel zulke industrial drum sounds eruit kunt halen (met een iets netter jasje)

10 punten! front 242 waren de king of emulator.
dacht dat ze verder alleen nog eens een 808 gebruikt hadden.

Oh nee .. na goed luisteren toch niet .
Het is die snare die je ook in Shout van Tears for Fears en Art of noise etc hoort .
Zal dan idd wel de Emulator zijn .
Ik had bij de Emax de emulator factory soundbanks en daar stonden die sounds op .
Ook die sounds van moments in love stonden daar op .

Ik dacht altijd dat AON hun geluiden uit de Fairlight haalden, de EMU kwam later uit dacht ik, vandaar de presets? :D

R

ola,ola alemaal mis hier,ik heb foto van hun studio des tijds op een docu dvd,en heb ook contacten.

ze gebruikten: oa simmons,S-900,Emu II,system 100M,PPG wave,wat ik me zover kan herinneren.

toen de S-900 uitkwam hebben ze er meteen 6 of zo van gekocht,vertelde men maat,die stond toen in de winkel met zijn mond open.

Origineel geplaatst door HEXAGON
ola,ola alemaal mis hier,ik heb foto van hun studio op een docu dvd,en heb ook contacten.

ze gebruikten: oa simmons,S-900,Emu II,system 100M,PPG wave,wat ik me zover kan herinneren.

Docu DVD????

Waar kun je die krijgen?????

bij HEXAGON natuurlijk,mijn maat is bevriend met hun,heeft ook alles,maar dan ook alles van fron ,inclusieve private opnames van hun lives, van de tapes van hun live etc... enfin ik ben er geen fan van,ik heb al het videomateriaal van tv docus,lives,etc...op dvd moeten zetten voor mijn maat,een klote werk ongelooflijk,vraag me niet voor een copie atm,moet al andere beloftes eerst nakomen voor de staff hier !:D

BTW:Op een van hun laatste cd,s (vraag me niet de naam) hebben we ze onze modules laten gebruiken,ze zijn hoorbaar in bijna elke track van de cd :D ,dat was toen de uventury,kerels waren er gek van,ze zijn okk idd een beetje gek,dus de reactie was waarschijnlijk 'normaal',enfin compleet abnormaal dus :D

Origineel geplaatst door Arv
Ik dacht altijd dat AON hun geluiden uit de Fairlight haalden, de EMU kwam later uit dacht ik, vandaar de presets? :D

R

ze hebben er ook 1 gehad,een fairlight..

front dan bedoel ik.

Back