samples in Cubase

ArmyBoy

Ingeburgerd
Hoi, ik heb vanaf een dvd speler een kort stukje opgenomen in Cubase S4.
Nu heb ik een mooie track, van één file dat ik gerust kan splitsen enzo. Maar is het ook mogelijk om er aparte files van te maken?
Op dit moment heb ik een keer of 3 audio mixdown gedaan. Dat gaat goed, en ik heb precies 3 bestanden die ik nodig heb. Maar ik kan me voorstellen als je dus veel opneemt dat dit niet de manier is.

Weet iemand iets?

Gr,
Patrick

Waarom neem je zo'n dingen op in Cubase en niet in een wave-editor - die is veel beter in snel samples uit elkaar halen en als aparte bestanden opslaan.

Neem het op met iets als Soundforge, Wavelab of (gratis) Audacity (even op Google duiken voor de links), en je zult merken dat dat stukken makkelijker is :).

Beetje vreemde aanpak, maar wel roeien met de riemen die je hebt :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Waarom neem je zo'n dingen op in Cubase en niet in een wave-editor - die is veel beter in snel samples uit elkaar halen en als aparte bestanden opslaan.

Neem het op met iets als Soundforge, Wavelab of (gratis) Audacity (even op Google duiken voor de links), en je zult merken dat dat stukken makkelijker is :).

Beetje vreemde aanpak, maar wel roeien met de riemen die je hebt :).

Ja, ik heb ergens Wavelab LE liggen. Kreeg ik bij mn geluidskaart. Zal hier eens mee stoeien.

Is het niet mogelijk in Cubase zelf?

Origineel geplaatst door arnomusicman
En daarna de geknipte sampletjes inladen in HALionOne dat bij Cubase 4 zit. Dan ben je er. Dan kun je het nl. op bijna elke gewenste manier afspelen.

Hey, dit is cool. Hoe doe je sample wave bestanden in halion one laden? En is die Halion one hetzelfde bij Cubase Studio? Je hebt het namelijk over Cubase 4.

En het volgende, het gaat om een beveiligde CD, hiervan kan ik alleen WMA maken met hun programma. Cubase en Windows Media Player zelf herkend de CD niet. WMA files zijn goed voor de computer, maar niet voor mijn MP3 speler.
Dus speel ik het af op mijn DVD speler, en neem het gewoon op. Alle nummers in een losse track, en mixdown met iedere track op solo. Maar dit moet toch veel makkelijker kunnen?

Wat jij wil doen is gewoon een CD rippen, en daarvoor heb je Cubase en Halion allebei niet nodig. Als het nu ging om fragmenten of geluidseffecten kon ik het begrijpen, maar dat is niet het geval; jij wilt de complete liedjes.

Neem alles op in een wave-editor, knip 't in stukjes, sla elk bestand apart op als .wav file en gebruik een programma zoals WinLAME of RazorLAME om deze .wav files naar .mp3 te veranderen. Even zoeken op het forum; de vraag welk programma hier goed voor is is al reeds beantwoord :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Wat jij wil doen is gewoon een CD rippen, en daarvoor heb je Cubase en Halion allebei niet nodig. Als het nu ging om fragmenten of geluidseffecten kon ik het begrijpen, maar dat is niet het geval; jij wilt de complete liedjes.

Neem alles op in een wave-editor, knip 't in stukjes, sla elk bestand apart op als .wav file en gebruik een programma zoals WinLAME of RazorLAME om deze .wav files naar .mp3 te veranderen. Even zoeken op het forum; de vraag welk programma hier goed voor is is al reeds beantwoord :).
ImToo Audio encoder natuurlijk :halleluja
Het is als voorbeeld waar ik nu mee bezig ben.

Gister was ik inderdaad bezig met wat fragmentjes, quotes uit trailers van films. Die had ik nodig voor wat muziek. Toen had ik ze opgenomen met de sampler van mijn synth, en geladen in Cubase. Hier zaten 3 stukjes in die ik nodig had. Deze heb ik apart als mixdown opgeslagen. 3 stukjes is natuurlijk geen probleem. Maar ik kom vanzelf wel eens in de situatie dat ik er veel langer mee bezig ben.

Jullie zeggen dus dat ik daar perse Wavelab oid voor nodig heb?

Gr,
Patrick

Back