Mam Mb33 (ii)

Beatbrother

Stamgast
Hey gasten,

Vraagje : Heeft er iemand van jullie een MAM MB33 of een MAM MB33(II)

Is het een aanrader of niet ?

Ik heb m gisteren eens gehoord en stond er echt wel versteld van, maar ja ... da was 1 klankske wat ik gehoord had en als ik elke synth moet kopen die 1 goed klankske heeft, dan kan ik blijven kopen hè ... :frons:

Dus wat zijn jullie ervaringen ermee ?

Greetz Bart !

Goeie vraag ja. Komen er betere 303's uit als bijv. de Waldorf pulse ? Ik heb nooit me vingers er aan durven branden, dus vertel.....

mb33 (versie 1) klinkt eigenlijk vrij kut, ik heb er zelf 1, maar je kan wel gebruiken als filter...en da's geweldig!!!
en ze kosten geen drol...
de mkII stuurt volgens mij ook midi uit, wat natuurlijk wel handig is...eigenlijk....maar hij is dan ook een stuk duurder...oh, en hij heeft iets meer mogelijkheden..volgens mij zit er ook een distortion op...

Ik heb de MKII versie, en gebruik hem op het moment voor bassen. Ik vind het echt een top ding voor de 303 geluiden maar ook voor de simpele bassen. En als je er wat effecten overheen knalt kan je er ook wat leuke lead geluiden uitkrijgen.

Als je een MB33 wil gaan kopen zou ik voor de MKII gaan is wel 2X zo duur (MKI kost 99euro MKII 200euro) maar is wat uitgebreider kwa bewerken van geluid. En heeft ook een 18db filter ipv 24db :)

Hen net de MB 33 bij thoman besteld voor 105 euro. dus dat is niet echt duur vond ik. Nou nog even wachten dat tie der is. Und jetzt geht löss

Ik he de II versie. Grbuik em alleen nooit. Maar dat ding kan wel lekkere bassen produceren.
Als je VCO, de sub vco en pwm combineert komt er toch een flinke stevige bas uit. Wel vergelijkend met m'n sh101.

Wat kost ie?

Even ter informatie ....

Ik heb een Waldorf Pulse ....

Is het misschien niet nodig voor mij om bv. dan ook nog een MB33 II te kopen ?
Die pulse gebruik ik (bijna) nooit ...

Greetz Bart !

Dan zou ik er nog eens over na denken! De MB33 II is net zo als de pulse een bass synth. Maar dan minder uitgebreid en een andere sound...

Back