RME DIGI96/8 PST: adat-uit op adat-in?

rjean

Nieuwkomer
ha iedereen,

ik ben geinteresseerd in het aanschaffen van een occasion rme DIGI96/8 PST. er is alleen nog één ding waar ik via het gebruikelijke zoeken op internet niet achter kan komen, nl.: is het mogelijk om de adat-input direct met de adat-output te verbinden?

mijn configuratie is nu als volgt:
ik heb nu een 8-in, 8-uit STAudio dsp2000. ik draai gigastudio en cubase op dezelfde computer. cubase stuurt midi naar gigastudio via een aantal interne midipoorten. door de analoge outputs met de analoge inputs te verbinden laat ik het gigastudio-signaal vervolgens 'buitenom' binnenkomen in cubase. dit werkt prima, maar op deze manier wordt het al gedigitaliseerde signaal (nl. samples) nóg een keer aan de (niet beste) converters van mijn kaart blootgesteld. daar wil ik dus vanaf (en ook gewoon een betere kwaliteit kaart).

weet iemand dus of het mogelijk is om bij de rme DIGI96/8 PST de gsif drivers voor gigastudio te gebruiken voor 8 kanalen adat-output en die tegelijk direct met één kabel doorsturen naar de adat-input waar ik het signaal via asio 2.0 zou willen monitoren en opnemen in cubase? dus nog steeds buitenom, maar dan geheel in het digitale domein.

wie het weet ben ik oneindig dankbaar! :-)

grtz, arjan

Zover ik weet kun je niet bij die RME en je gsif en je asio drivers tegelijkertijd draaien.
Bij m'n ouwe Hammerfall kon het iig niet en is van de generatie na de digi96. Misschien dat je met een hammerfall DSP dit wel kan.

thnx, wel jammer dat is geen goed nieuws!

ik ben ook geinteresseerd in eventuele andere oplossingen om op 1 computer het gigastudio-audiosignaal naar binnen te krijgen in cubase, maar de mogelijkheden zijn volgens mij beperkt. is er iemand anders die dit doet?

het schijnt mogelijk te zijn om het met gigastudio 3 met rewire voor elkaar te krijgen, maar dat heb ik iig nog nooit werkend gezien.

mijn probleem is inmiddels opgelost, voor wie het wil weten =>

ik heb inmiddels van de distributeur van rme (synthax) te horen gekregen dat de bovenstaande routing met de DIGI96/8 PST en ook de PAD-versie niet mogelijk is en dat ze bovendien allebei niet meer leverbaar zijn.. (maar goed het ging mij om een occasion dus dat kwam niet echt als een schok)

het kan wél met de Hammerfall DSP 9632 of 9652 via de Totalmix-software, dus ik ga denk ik toch maar voor een nieuwe HDSP 9632. Iets duurder maar wel een topkaart.

Back