Adat connectie werkt niet

reinossh

Ingeburgerd
Ik heb een SSL DRIVE OCTO en een Behringer ADA8200 die ik via ADAT wil verbinden. Alleen voor de outputs van de ADA8200. Ik wil deze gebruiken om in Cubase 14 8 cue’s te maken. Alleen de ADAT komt niet zichtbaar in Cubase. Ik zie niet helemaal wat ik fout doe
Mijn setup: DRIVE OCTO adat out (1-4) —> ADA8200 adat in. Ik heb deze gezet op (slave) adat

Wat doe ik fout?

Ik heb geen Cubase maar in Ableton heb je bij de hardware settings de mogelijkheid om verschillende dingen aan te vinken anders doet bijv de adat het niet bij mij.
Misschien dat zoiets ook in Cubase zit?

Vaak werkt even googelen nog wel 'ns, misschien vindt je hier het antwoord;

Misschien heeft het te maken welke je eerst aan zet? Eerst de octo aan, daarna de ada?
Ook allemaal al gedaan. Althans… ik deed eerst de Drive Octo, daarna de ADA8200. Zal het eens andersom proberen, al klinkt dat niet logisch aangezien de ADA de slave is.

De Sll heeft geen adat in en is de audio interface en de Behringer kan je niet aansluiten als audio interface. Werkt het dan wel?

Leg de vraag eens voor in chatgpt meestal lost die voor mij zulke vragen snel op met apparatuur, hardware en software.

Alleen de ADAT komt niet zichtbaar in Cubase.

Deze verwachting klopt niet, volgens mij.

De ADAT wordt een verlengstuk van je geluidskaart. Als het goed is aangesloten, herkent je Octo de ADAT, en je computer herkent dan (nog steeds) alleen de Octo.

In Cubase selecteer je dan de Octo, maar die heeft nu meer outputs gekregen. Kan zijn dat in Cubase de nieuwe outputs nog aangevinkt moeten worden (moest in Live in elk geval).

Wat je wilt gaat niet werken, de ADAT's op de SSL zijn alleen out, en ontworpen om 'm als ADAT ADC op andere gear aan te sluiten.
Uuuuh, dit is toch precies wat ik wil doen? De outs van de ADA8200 gaan een koptelefoonversterker in.

Staat alles op dezelfde samplerate? 48khz max voor 8 channels.
Ik weet dat ik een tijdje geleden geen verbinding kreeg tussen een RME en Fostex VC-8 totdat ik de in - out én out - in allebei verbond. Ging dus niet met enkel out - in: moest in beide richtingen.
En heb je de juiste optical cable? Staat alles in ADAT mode? (Kan mogelijk ook voor een SPDIF protocol gekozen worden op een van beiden)

Handleiding gelezen? Moet in de juiste modus staan en op Windows nog een driver installeren?

SSL Drive octo.png

Staat alles op dezelfde samplerate? 48khz max voor 8 channels.
Ik weet dat ik een tijdje geleden geen verbinding kreeg tussen een RME en Fostex VC-8 totdat ik de in - out én out - in allebei verbond. Ging dus niet met enkel out - in: moest in beide richtingen.
En heb je de juiste optical cable? Staat alles in ADAT mode? (Kan mogelijk ook voor een SPDIF protocol gekozen worden op een van beiden)
Alles staat op dezelfde samplerate. Dubbel cross kan niet omdat de drive Octo alleen maar ADAT out heeft. Ik heb de juiste optical kabel.

Kan je in Cubase uitgang 9 tot 24 selecteren? Dat zijn je Adat outputs. Als dat niet is zit het zowieso ergens op de mac niet snor .

Kan je in Cubase uitgang 9 tot 24 selecteren? Dat zijn je Adat outputs. Als dat niet is zit het zowieso ergens op de mac niet snor .
Ik zie helemaal niets extra in m’n outputs. Alleen de ssl 4 outs (en die komen van m’n ssl 2+)

Misschien wel goed om te zeggen dat ik in m’n Mac een samengestelde interface heb. Namelijk de drive Octo met de ssl 2+. Zou dit nog een verschil kunnen maken?

Back