SX3 vraag

dextah

Ouwe rot
Vraagje over controler changes in SX3 .
Ik heb een midi naar dcb kastje voor de Juno60 .
Als ik de LFO wil syncen aan midi clock dan is dat volgens de manual control change No.73 value 64 to 127 .

Klopt het dat ik dan in de keyeditor links onder controler 73 selecteer, en de value is toch gewoon de velocity level ? .. als ik het goed zeg .
Ik krijg het op deze manier niet werkende dus zal het wel niet goed doen .

Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt ?

Ow en voor er weer rtfm komt .. ik heb alleen de getting started manual die bij de updates zit en daar staat hier niks over in en in de PDF kan ik ook niks vinden .
Dus antwoord alsjeblieft alleen als je wilt helpen .
Thnx

Ik kan je denk ik niet het volledige antwoord geven, maar wel een gedeelte gok ik...

Je kan mert cotroller 73 waarschijnlijk de functie van het kastje aan en uit schakelen.
Dus als je een waarde die hoger dan 64 stuurt zal de DCB converter syncen aan midi en als je een lagere waarde stuurt, dan staat deze functie weet uit.

Je moet dus in Cubase op controller nummer 73 een waarde versturen die hoger is dan 64.
Controller data is niet hetzelfde als velocity.

Vergeet niet midi clock te sturen naar de converter!

Succes.

Hmm
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat moet omdat ik dat nogal weinig gebruik.
Maar ik zou op een midispoor in de arrange window op het kleine plusje clicken waardoor de controller spoortjes openen.
Dan zou ik het op eerste spoor dat verschijnt (dat is volume, controller 7 dus) even links in beeld het nummer veranderen in 73.
En dan met het potloodje een stip zetten boven de 64.
Dan moet wel wel lukken denk ik.

Je kan ook een mixermap maken met een toggleknop en daar die waardes aan hangen.

Ik denk dat wat Fuse zegt handiger is voor als je in de toekomst nog dingen wil "porogrammeren" in je DCB converter.

Ik zou ook eens moeten uitzoeken hoe dat precies werkt met die mixermaps enzo....

Maar de manier zoals ik beschreef is in princiepe wel de goede toch ?
Onderin inderdaad met dat lijstje waar je die controlers kan selecteren .
Ik zie dat kastje er op reageren maar er gebeurd niet veel .
Midiclock is naar midipoort gestuurd .
Zal een kijken naar mixermap .. ik gebruik dit soort dingen nooit .

Mixermaps zijn vervangen door MIDI Device Panels in Cubase SX 3 dacht ik, mixermaps worden echter nog wel ondersteund ...

Kan ook wel eens voorkomen dat ze bij controllers bij 0 beginnen te tellen ipv 1. En dat je of 72 of 74 kan proberen.Bij knoppen/sliders kan je het nog opnemen en dan kijken wat het echt is. (scheelt handleiding doorspitten naar vage sysex meuk)

- open de list editor
- kies het potloodje
- zet de tekencode van noot op control change via de dropdownlist bovenin de editor
- teken 1 control change aan het begin van je pattern
- zet data1 op 73
- zet data2 op 127

klaar

Origineel geplaatst door quifster
- open de list editor
- kies het potloodje
- zet de tekencode van noot op control change via de dropdownlist bovenin de editor
- teken 1 control change aan het begin van je pattern
- zet data1 op 73
- zet data2 op 127

klaar

Cool !

Dank u grootmeester .

Origineel geplaatst door dextah
Ik ga voortaan mijn Cubase vragen maar naar je PBen :)
hahaha, mathijsblom heeft gelijk, dat is inderdaad niet de bedoeling.
.

Back