Trebla demo track

Trebla

Reason-er
Hey ..

Ik ben sinds 5 a 6 weken bezig met producen (reason), daarvoor, 3 a 4 jaar geleden, veel gewerkt met trackers (ft2, impulse tracker). Ik kwam dit forum via andere forums tegen, en heb hier al veel leuke en interessante info kunnen vinden.

Ik heb in mijn voorstel topic een track van me beloofd dus hierbij. Je kan hem hier vinden:

http://www.xs4all.nl/~vthart/demo/

Ik zou graag wat jullie ervan vinden en wat er nog mist / ontbreekt en wat er wel en niet goed aan is? Het is een trance nummertje, ik houd me normaal gesproken bezig met groovy funky house (dj) maar wil af en toe nog wel 's wat anders maken 8) :)

Hij is nog niet helemaal, maar ik heb weer wat nieuwe inspiraties nodig dus help me out!

Let me know.

grtz,

Trebla

wel goed hoor
alleen het klinkt nogal droog, op die lead kan echt wel wat (meer) reverb
en de opbouw kan ook beter, 2 keer hetzelfde stuk herhalen werkt gewoon niet meer :)

Oke, ik zal nog wat met de lead gaan doen. De opbouw moet ook nog aan gewerkt worden, klopt.

Wat kan ik verder eraan doen om het nummer minder droog te laten klinken?

het droge vindt ik opzich wel mee vallen (er mag hier en daar <zeker op de lead, wel wat meer galm/delay)

het is verder mooi gearengeerd, mooie geluidjes, netjes opgebouwd

maar ik vindt de drums heel erg braaf. mag wat agressiever
je drum samples zijn erg kort en hebben niet echt veel power(vindt ik). een wat hardere kick en clap een wat compressie zou geen kwaad kunnen. de hihats overheersen nu de hele drum partij.of dubbel de clap met nog een clap.

en gooi onder die arp lead is een octaaf er onder dan is dat ook al wat vollerr

tja heb je wat aan deze tips of wil je er meer

:)

Thanks, hier heb ik wat aan. Drum samples moeten ook nog wat verbeterd worden, maar ik vind het lastig om ze meer power te geven in reason. Misschien maar's aparte samplers voor mijn drums gebruiken ipv de Redrum.

Wat betreft de kick, heb ik al veel geprobeerd (veel compressie / eq), ik heb een gesamplede kick gebruikt en daaronder een 808 kick voor het zware geluid eronder (gelayerd dus). Hoe krijg ik hem nog harder / strakker?

Ik heb inmiddels over de lead wat meer reverb en delay gedaan en het klinkt alweer wat beter (happy me) :)

de kick mag je wel inderdaad iets meer laten stampen. Wat meer afwisseling in de percussie kan ook absoluut geen kwaad. Verder nog iets wat puur mening van mezelf is, ik vindt het nummer te lang doorgaan, op een gegeven moment wordt het saai..
Het nummer is verder wel lekker..

greetz *D

Back