KRK RP6 veeeeel beter dan mission m70???

olav

Stamgast
Goedemiddag mensen,

Ik heb me een half jaar geleden mission m70 speakertjes gekocht (hifi, gaan tot 68 hz diep) tbv monitoring. Nu achteraf gezien een miskoop.

De laatste tijd ben ik me een beetje gaan verdiepen in monitors en mijn oog is toch wel op de KRK rp6 gevallen (oa vanwege mijn budget van +/- 500.
Ik heb deze speakers in 2 winkels beluisterd: bij de ene klonken ze geweldig!!!! heel open, transparant en neutraal! In de tweede winkel klonken de speakers een beetje "plastic-achtig" en ook minder open (van welk materiaal is de kast overigens gemaakt? Vind dit nergens terug op hun site wat ik heel erg vreemd vind).

Nu weet ik dat de klank mede bepaald wordt door de akoestiek dus daar kunnen we naderhand aan werken, maar mijn vraag is of ik met deze speakers een sprong vooruit maak tov de missions. Ik ga ze met name gebruiken voor electronische muziek in een ruimte van ca. 4 x 3 m.

Bij voorbaat dank,

Olav :biertje:

P.s. mijn verontschuldigingen voor het alweer posten van een topic over budget monitors die al tig keer de revue gepasseerd hebben. Don't hit me :doei:

I just Hit you :P
Die Rokits zijn gewoon de bom en als je hetgeld heb zou ik ze halen,
prijs/kwaliteit verhouding is bij deze speakers heel goed.

Voor verdere info over de Rokit6 zou ik toch maar de zoekfuncite gaan gebruiken, mensen gaan zich hier soms net een papegaai voelen door elke x de zelfde tekst te herhalen.

Dus hup de zoekfunctie in :P

Mocht iemand zich nu toch geroepen voelen tot het maken van een vergelijking van bovengenoemde speaker tov monitor, antwoord gerust.... ;)

Back