Logic Platinum `98----XP

The Dj

Ingeburgerd
Hallo audio/midi freaks

heb even een vraag over logic platinum
heb een PC, met de laatste versie van Logic
je kreeg er des tijds een sleutel bij (usb)
aangezien dat ik deze pc een tijd niet hebt gebruikt staat
er nog steeds `98 op, nu wil ik naar XP, vraag is alleen
draait hij hierop ? want de laatste versie van logic die ik heb
was er nog geen XP...lees graag jullie reaktie..bvd

Ron

Volgens http://www.futurestyle.org/archives/e/emagicLogicPlatinum-5.htm is dat geen probleem en zou je 'm gewoon op XP moeten kunnen draaien.

XP heeft ook nog altijd de zgn. "compatibility mode" - hij probeert dan een programma te draaien en maakt het wijs dat 'ie nog steeds op Windows 98 draait. Sommige oudere programma's uit die tijd vertikken het op NT-based systemen te installeren, en kunnen de versie opvragen van het OS: daar XP uiteindelijk toch nog op NT is gebaseerd kan 'ie daarom weigeren.

Je zult tijdens het installeren van Logic ongetwijfeld de melding krijgen dat er 'geen certificaat voor XP' is, of iets in die trant. Voor de rest totaal geen probleem.
Ik draai een versie die uit ongeveer die periode komt, en die draait heel lekker op XP.

Maar, er is een ander probleem.
Logic voor PC is maar bij een beperkt RAM geheugen te gebruiken, namelijk alles onder 1 GB is goed, precies 1 GB is ook goed, maar alles boven 1 GB gaat problemen geven, omdat de software daar niet stabiel mee om gaat.
Ik kan je desgewenst doorverwijzen naar een aantal threads op een ander forum mbt jouw vraag en/of het geheugen limiet probleem.

BTW, zelf draai ik Logic RPC Pro op een XP machine met 1 GB RAM.
En ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo stabiel gebruik kunnen maken van een muziek applicatie als met deze combi.

Hey MrM,

Ik zou wel geintresseerd zijn in de treads, zou jij die aan mij willen geven ?
Alvast bedankt !

Super, dank je wel :)

Logic ook hier op XP.
Geen probleem.

Ben wel overgestapt op cubase, sinds logic naar apple is verhuist.
Hoop dat logic nog ooit terug gaat naar het pc platform.

Back