Hoe maak ik die #$^vergetende mixermaps toch in Cubase?

Ja ja, stress! Ik probeer mixermaps te maken maar wordt geen knal wijzer van die pdf handleiding. Zoveel staat er niet over uitgelegd.

Ik probeer een 8 x 128 mixermap te maken voor m'n Nordrack. Ipv de namen van de presets komt er te staan:
01-001
01-002
.
.
08-127

Dit om hem bruikbaar te houden omdat ik alle patches zelf willen maken en veranderen in de toekomst.

Maar het kan toch niet zijn dat ik 8 x 128 maal met de muis een nieuwe preset moet aanmaken om vervolgens ook nog daarin de parameters in te stellen :confused:
Jeezzz, ik moet er nog een maken voor een K2600R, met het aantal patches dat daarin zit ben ik wel een kleine 2 jaar bezig als het zo moet. Wie (kan) m'n hersenen verlichten?

Ik heb Sonar testgedraaid waarbij ik met een druk op de knop alle patches overzichtelijk in schema's kon krijgen, waar zit het bij Cubase... wat doe ik fout... AAAAAAAAAARGGGGH :stupid

Papieren handleiding?? Ik heb hem niet meer geprint. Steinberg geeft overigens nooit een papieren handleiding. In totaal 875 pagina's alle handleidingen bij elkaar... in pdf formaat. M'n ogen vallen zowat uit m'n hoof van het staren op het scherm.

Het lukt me tot dusverre alleen om in de eerste bank te blijven. En dan kan ik naar de verschillende presets. Het gekke is ook dat ik een popup menu krijg waar ik uit kan kiezen daar waar ik met andere mxermaps simpelweg op de program druk en dan met m'n scrollwheel van de muis of de cursortoetsen op het toetsenbord de presets af kan gaan tijdens het spelen.

Soms zit het mee, soms zit het tegen... nu zit het tegen :(

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Papieren handleiding?? Ik heb hem niet meer geprint. Steinberg geeft overigens nooit een papieren handleiding.

Welk pakket heb je dan? Ik heb jaren in de winkel van Nederland Muziek gewerkt (ben sinds een jaar de webmaster) en bij mijn weten zit er in de Cubase pakketten een papieren handleiding.

Anyway, wat je ook kunt doen is dit: bel de importeur en vraag naar Igor.

(Hou je registratienummer bij de hand!) Hij kan je absoluut verder helpen.

Er zit standaard een dun boekje in dat verwijst naar de dikke pdf handleiding (wat heet dik in electronisch ;)) Verder mag je nog 100mb aan samples downloaden, al heb ik die nog niet gebruikt. Mixermaps first zullen we maar zeggen.
Maar goed, bedankt. Ik zal binnenkort even een ochtend vrij maken om Igor te bellen.

Ik heb zelf Cubase SX (staat overigens in m'n sig.). Maar ben je niet in de war met Logic. Volgens mij hebben zij wel "echte" handleidingen in de doos zitten.

Oh ja, bij dealer aankloppen kan ook nog. Gewoon even samen met de verkoper achter een peeceetje duiken om te zien waar de/je denkfout zit.

Werkt vaak het beste.

worden die bewegingen van knob/switch/slider naar cubase verstuurd als je direct midi out van NR naar computer verbind???
zo ja, ga naar item edit (in je mixermap) draai aan een knop etc op nordrack and click op 'learn' in cubase... op deze manier kun je heel snel items programmen... tadaa! :eureka:

geen dank.
6 trak, uw mixermap master :D

Ik heb dus nooit begrepen wat mixermaps zijn. Zou ik daarmee makkelijk met m'n muis m'n Pulse kunnen programmeren? Realtime? Lijkt me leuk!

Een mixermap voor de NR3 zie ik het nut niet helemaal van in. Of werk je liever met de muis dan met die fantastische i/f van de NR3?

Ik heb trouwens VST 5.1 en daar zat alleen 'n ongeveer 1cm dikke "quick start" handleiding bij. De rest staat in die @$£%$*& PDFs!!!

Mixermaps, dan bedoel ik die lijsten die naast je track staan waaruit je even snel de presets kunt kiezen. Is ideaal omdat je alle geluiden voor je snufferd hebt zo, en hoef je niet te scrollen. Editten van geluiden en het opnemen van controller info gaat uiteraard met de NR3 :D

Weet niet 6Spoor, midi is mij nooit zo heel erg bekend geweest. Ik weet hoe ik moet opnemen enzo, maar het diepe induiken probeer ik pas sinds ik die K2600R heb. Even door die appel heenbijten en dan hopelijk... Jij had overigens mixermaps met sliderdingen etc en ik wil alleen dat lijstje met namen van patches om te klikken... Heeft Da Mixermap King daar ook een nobele oplossing voor ;)

Tja Pim, Logic is een vertaling voor logisch denk ikzelf ;)

Nee muffin, jij bedoelt patchname scripts. Dat dacht ik dus al. Dat zijn gewoon tekstbestandjes in de juiste map. Kun je die niet gewoon bij Clavia downen? Ik gebruik ze zelf voor m'n pulse , midiverb en MPX-100, maar niet voor m'n NR3 want daar save ik zelf regelmatig nieuwe patches in.

Laatst gewijzigd:
Oh, heet dat zo, waarschijnlijk was ik de weg al kwijt in m'n handleiding. Haat dat ge-pdf gewoon :(

Maar naast die tekstbestandjes in de bestaande map zetten moet je nog iets met die bank doen... Iets met controller 32 ofzo met die NR3. En de Value van iedere patch moet ik apart met de hand invoeren???
Bij Clavia had ik gezocht, maar niet gevonden. Heb hem alleen voor m'n Triton en MicroWave op het moment.

Ik heb even bij clavia gechecked en gegoogled maar ik kon niets vinden. Zit er niet standaard eentje in cubase? Die voor m'n lexicon en midiverb zaten gewoon bij VST 5.1; activeren en klaar is kees. Voor m'n pulse heb ik het meegeleverde script voor de microwave XT gepakt en omgebouwd. Werkt perfect.

Voor de Nord zit ie er toch ook standaard in? Voor de 2 iig wel in SX.

Jep, alleen voor de 2 vlp. Maar als het me uiteindelijk lukt kan ik voortaan voor elke synth een maken. Daarom wil ik het nu persee leren. Weten waar ik mee bezig ben zeg maar.

Ik snap gewoon niet dat Steinberg niet heel even kan kijken hoe de heren ontwerpers dit deel van Sonar hebben gemaakt. Kost je nog geen 2 minuten om de presetlijsten te hebben.

Zodra ik door heb hoe het werkt, mag iedereen deze kennis delen, maar vooralsnog snap ik er maar de helft van.
En ik moet nu eerst weer aan m'n VoiceGreet werken alvorens verder te leren ;)

Ja wat ik niet snap is dat er (volgens mij) geen manier is om alle patchnames automatisch via MIDI uit je synth te trekken. Het zou mooi zijn als cubase dat kon doen iedere keer als je 'm opstart. Dat zou ook makkelijker zijn als je vaak nieuwe patches aan je synth toevoegt.

Tot nu toe vind ik die scirpts erg handig: Vooral voor die Pulse en MPX-100 die geen display hebben. Ook voor m'n MidiVerb 4; daarbij zitten alle reverb, delay, modulation etc. presets door elkaar (vraag me niet waarom). Toen heb ik ze even netjes geordend in 'n scriptje. Als ik nu 'n hall reverb of 'n multitap delay nodig heb, heb ik 'm direct te pakken. Even editten, sysex dumpje aan het begin van je nummer, en klaar.

Hey lo-fi, bedankt. Gelijk downen, scheelt er alweer eentje :)

Hoe zit het met sysex dan. Zou ik niet de sysex kunnen binnenhalen in Cubase, om vervolgens deze om te zetten in een patchname script?

Back