Hoe maak ik die #$^vergetende mixermaps toch in Cubase?

Was een poosje geleden eens verdwaald op de Steinberg site. (slechte site trouwens, nu met die nieuwe restylen een nog grotere ramp)
Maar ze hebben een database waar heel veel van die patchscripts in staan.
[edit] http://service.steinberg.net/download.nsf/showHomepageViewNoApp/Configuration?EditDocument
[/edit]
En voor SX kun je ook die ouwe scripts naar nieuwe scripts (XML formaat) ombouwen. Was op zoek naar die voor de XV5080 maar die zijn er nog niet. Je kunt die zelf wel snel aanmaken maar honderden patchnamen invullen is strafwerk waar ik geen zin in heb. :)

Patch scripts kun je in kladblok zelf maken. Gewoon een bewerken en onder andere naam opslaan. Heb ik zelf ook voor m'n JX1 en PSR 70 gedaan.

Dat met die sysex isse heel leuk maar werkt maar half (lees niet) bij mij. Ik stuur wat ik wil maar er gebeurt niet veel. MIDI in staat goed, kabels werken nog en zijn aangesloten. In andere programma's kan ik wel sysex ontvangen enz. Mijn gear heeft geen blaam.

maar goed. Via een sys. bestand werkt ook al niet. Het is wat. Ik probeer het nu maar mbv. de GM map en die editen. Misschien dat dat werkt.

Haha fuse, das inderdaad net strafwerk, maar waar je met strafwerk niets bereikt, zal het typen hier wel resultaat opleveren... Het is overigens iets minder saai dan 1000 maal "ik mag geen kauwgom in de leraar z'n haar kneden" opschrijven op het schoolbord. ;)

Hoe doe je dat in het kladbok dan Slipperman. Kun je een klein voorbeeldje geven?

Ik heb eergisteren 'n tijdje zitten pielen met die mixermap voor de Pulse. De meegeleverde van Cubase is trouwens 'n stuk beter dan die van Waldorf. Handig ding is dat zeg: Je kan je hele synth gewoon realtime programmeren als was het een soft-synth, terwijl een sequence loopt. Muisbewegingen kun je opnemen, en de gegenereerde controllerdata kun je gewoon editten. Die Pulse is met z'n eigen knoppen al wel aardig te editten, maar soms is zo'n mixermap toch wel handig merkte ik, vooral als je wat wil experimenteren. En als je 'n synth zonder draaiknoppen hebt, dan moet je absoluut even met die mixermaps aan de slag.

Nu nog ff uitvogelen hoe ik die pulse met de knoppen van m'n nord rack programmeer!

Trouwens, muffinman, om patch scripts te editen moet je er gewoon een pakken die het dichtst in de buurt van jouw synth komt, en die openen in 'n text editor. Dan zie je vanzelf waar de patchnummers en namen staan en kun je aan de slag. Zo heb ik 't ook gedaan voor m'n pulse: daarvoor heb ik het meegeleverde script van de Microwave XT gepakt.

Ok Lo-fi, bedankt. Ik zal eens eentje openen van een K2500 om te kijken in hoeverre deze bij m'n K2600 komt kwa structuur.

Mixermaps, ik weet niet of SX die nog wel heeft. Denk ik niet. Er zit wel een aparte midi controller ding op. Moet ik nog even goed uitzoeken hoe het precies zit.

Nu nog maar even kijken hoe ik m'n werkelijke midipoorten installeer want SX veegt die auto weg en gebruikt dan emulators ofzo... grr... Maar goed, ga even op zoek naar het txt bestandje zodat ik m'n timing nog wat kan verbeteren ;)

----------
edit: ok, m'n werkelijke midipoorten doen het. Verder heb ik nu een test gedaan na het hernoemen van wat namen in een tekstbestand van de K2500 en dat werkt ook. Nu nog effe de rest van de 1000 namen hernoemen... zucht. Maar goed, ik kan nu scripts herschrijven en daar is wat voor te zeggen.

Laatst gewijzigd:
Back