welke MIDI keyboard Controllers hebben een Vrij toewijsbare voet schakelaar ingang

Mybreathmymusic

Nieuwkomer
welke MIDI keyboard Controllers hebben een Vrij toewijsbare voet schakelaar ingang

Hallo, ik heb een paar vraagjes en ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en mij op weg kan helpen.
Ik zoek dus een MIDI keyboard contollers met een vrij toewijsbare voetschakelaar ingang. Ik ben het op het internet wel wat tegengekomen bij workstations.
De ingang zit dan meestal naats de ingang voor het sustain pedaal.

Ik zou deze ingang graag gebruiken in combinatie met Reason.

Dit is mijn huidige set up nu:
MIDI windcontroller - USB Novation remote 25LE MIDI keyboard controllor - reason - laptop - usb emu 0404 geluidskaart met MIDI

Deze setup gebruik ik met mensen met een ernstige lichamelijke beperking. Ik zou de vrij toewijsbare voetschakelaar ingang willen gebruiken om het mogelijk te maken om tijdens het spelen de toonhoogte met een halve noot te kunnen beinvloeden.
Zeg maar net als bij een chromatisch mondharmonica:

"Een Chromatische mondharmonica is een mondharmonica waarop een chromatische toonladder te spelen is (in tegenstelling tot een diatonische mondharmonica waarop dat niet het geval is). De chromatische mondharmonica wordt gebruikt veel voor chromatisch spel zoals dat in jazz nodig is. De chromatische mondharmonica bestaat in feite uit twee diatonische harmonica's boven elkaar die een halve toon van elkaar verschillen. Met een schuif kan de lucht tot een van de twee toonrijen toegelaten worden, waardoor alle chromatische tonen beschikbaar zijn; hierdoor komen overigens de tonen F en C meerdere malen op het instrument voor."

Ik gebruik nu de joystick (pitch) van het novation keyboard om dat voor elkaar te krijgen, maar dat kan niet iedereen.

Wie weet of dit kan, met welk keyboard en hoe je het voor elkaar krijgt.

Ruud

de BCR2000 en BCF2000 van behringer hebben beide 2 switch ingangen.
Ik heb even de edit-soft nagekenen en je kan allerlei dingen aan deze swtichen toewijzen.
(note on-off/ prog change/ contr change/ aftertouch...)

Deze kan je controllerdata laten verzenden, misschien is dit een mogelijke oplossing.

Spijtiggenoeg is er geen mogelijkheid om pitchbend toe te wijzen.

Maar misschien kan je met aftertouch oof wel het beoogde doel bereiken.

--> max aftertouch = halve toon omhoog/omlaag

mvg

lcasei

Hi lcasei, bedankt. Ik heb het even na gekeken bij behringer. Zij hebben ook de U control keyboard . De ze heeft ook een toewijsbare switch ingang.
Ik denk dat ik de rest in Reason zelf moet oplossen.
Wellicht kan ik de combinator gebruiker, hier kun je allerlei functies toewijzen aan 4 buttons.
Wellicht ook een halve noot omhoog en dan deze button weer aansturen met de u control switch ingang.
Ik weet een kleine beetje van MIDI dus het wordt nog even een puzzel.
Bedankt Ruud

Back