raar probleem met EMU 1212m

123Bug

floresiensis
Cubase werkt met diverse softhsynths uitstekend. andere dingen niet echt getest nog, zoals monitoren van inputs enzo.

maar als ik een mp3 afspeel klinkt die volledig verkr*cht. met name de drumgeluiden komen er erg rot uit, of helemaal niet. speel ik dezelfde mp3 mono af, dan gaat ie prima, alleen heel zachtjes. ac3 geluid uit een avi filmpje klinkt weer perfect.

nu heb ik m niet voor mp3`tjes uiteraard, maar vind toch dat dit zou moeten werken.
iemand een idee wat er hier mis gaat?

volgens mij heb ik dit ook wel eens meegemaakt.. ff de emu kaart in een ander slot op je pc stoppen was voor mij de oplossing.. ik heb trouwens nog steeds vage dingetjes met die kaart, ook met mp3s afspelen dat de muziek de hele tijd hapert, en als ik de mp3 weer opnieuw opstart is t weg ..

thanks,

geprobeerd maar het helpt niks.

ook als ik een update van de site draai zegt ie: "Setup is unable to detect a supported product on your system" ,..... ofzo. weet toch zeker dat ik de juiste pak.

wat een prutzooi zeg. ga `m denk ik morgen maar ruilen voor wat anders. vind de hele interface ook drie keer niks.

ik heb er ook vaak probleempjes mee gehad die gelukkig altijd waren op te lossen.. maar zodra alles eenmaal draait is t een fijn kaartje.. als ie kapuut zou gaan zou ik er zo weer een kopen :)

de convertors op de M serie zijn echt 1 van de betere (zo niet de beste) in zn prijs klasse..

heb je meerdere pci sloten geprobeerd of alleen 1? probeer anders eens wat andere hardware ook te verplaatsen als je meer dingen in je pci sloten heb zitten.. hij wordt vanzelf wel een keer detect.. het kan natuurlijk ook zo zijn dat je kaart gewoon verrot is.. in dat geval zou ik m eerst omruilen voor een nieuwe voordat je de 1212m helemaal afschrijft..

maar goed.. zelf weten natuurlijk, succes ermee verder :)

Edit -

heb je ook de laatste drivers van de emu site geprobeerd?

idd vaag probleem met die drivers
ben je niet de enige hoor
ik zit er ook mee :peukie: maja

heb emu al ff gemeelt, maar heb zon gevoel dat er een nieuwe versie van de 1212m is uitgebracht
want ik heb een cd er bij gekregen met nieuwere drivers dan die genen die op de website staan
:confused:
maar nu heb ik voor eens mn kaart in een andere pc
en mn cd's perongeluk vergeten
dus wou het van die hun site afhalen

vergeet het maar, setup is unble to detect a supported product on your system

lekker

Origineel geplaatst door Heaveether
heb emu al ff gemeelt, maar heb zon gevoel dat er een nieuwe versie van de 1212m is uitgebracht
want ik heb een cd er bij gekregen met nieuwere drivers dan die genen die op de website staan
:confused:
maar nu heb ik voor eens mn kaart in een andere pc
en mn cd's perongeluk vergeten
dus wou het van die hun site afhalen

vergeet het maar, setup is unble to detect a supported product on your system

lekker

klopt, ik herinner me ineens iets uit een andere thread, en heb m ff opgezocht.. conclusie van t hele niet willen installeren probleem:

Origineel geplaatst door ArmyBoy
Oke, ik heb de support van E-MU gebeld.

Oorzaak van het probleem: Ik heb de CD's nog van de eerste kaart die ik eerder kocht. Deze nieuwe kaart is blijkbaar anders, en heeft andere drivers nodig. Andere drivers dan die op de website staan. Erg vervelend dus. Vooral omdat ik die nieuwe CD's dus niet heb.
Deze gaan ze mij opsturen, maar dit kan tot 3 weken duren voor ik deze heb.

Is weer leuk dus.
Ik had hem al gemeld dat ik veel achterstallig werk had en dat ik het toch wat sneller wil hebben. Begrijpen doen ze het, maar zo'n file on-line zetten doen ze blijkbaar dus niet.

Vriendelijke support, maar niet echt handig als je iets snel opgelost wil hebben. =(

Bedankt voor het meedenken, mocht er iemand toevallig de drivers hebben die nieuwer zijn als 24-5-2005, mail me dan even.
(drivers kun je hier vinden: CD:\Audio\Drivers\wdm\ wdma_emu.inf )

Gr,
Patrick

Zou emu gewoon een hele lichting emu kaarten met de verkeerde driver cds hebben in omloop? het lijkt er nu iig wel op.. het zou dus ook kunnen dat deze topic starter dit zelfde probleem heeft.. ah of toch niet.. als ik t goed begrijp had die andere gozert al een keer een emu kaart gekocht waarvan hij de drivers nog had.. maar goed.. je weet maar nooit natuurlijk ..

ik ben trouwens wel ineens benieuwd geworden waarom er (in het geheim) een nieuwer 1212m model is gemaakt..
die van mij (en waarschijnlijk van veel andere mensen denk ik nu) heeft altijd wel wat kuren gehad hier en daar..
zou best de nieuwere wel eens willen proberen :)

de drivers die ik op de cd heb dateren van 4-8-2006 en is ook dezelfde versie als de download die dus niet wil installeren. lijkt me wel in orde dus.
ik zit meer met dat andere probleem. afspelen/monitoren via s/pdif klinkt prima, maar de analoge uitgangen (die op mn mixer zitten) verprutsen sommig geluid. mp3 klinkt alsof het door een beatcrusher wordt gehaald, ac3 klinkt in eerste instantie prima, maar als je goed luistert hoor je dat er een kanaal (center) ontbreekt. alle achtergrond geluiden hoor je, maar niet de stemmen. vreemd allemaal. heb meerdere templates geprobeerd en er verandert niks aan. monitoren met cubase (via de s/pdif uitgang) klinkt ook prima, maar als ik de opnames terugluister klinkt dat weer net als die mp3`s. niemand van jullie enig idee of ik hier gewoon wat verkeerd heb ingesteld, of aangesloten? lijkt me namelijk niet dat ie kapot is.

ik vind et maar vreemd reso

appart gedoe, maar ik heb emu gemeeld dus
krijg het verhaal hopelijk snel te hore

mijn mening over de 1212m

tis een leuke kaard goede soundquality
interface beetje klote

maar leuke features voor de prijs die je er voor geeft
toch?

nog even een vraagje

als jij je interne volume van FL of Cubase of wat je ook maar gebruikt mp3 speler maakt niet uit
te hard zet. zo hard dat hij bij de patchmix in het rooie staat +3db of zo

hoor jij dan ook overhead ? hoor jij dan ook een distorted geluid ?, hij hoort dit toch
automatisch intern te clippen

soms staat het volume wel es wat te hoog van fl
maja heb zon gevoel dat het niet goed is voor het kaartje.... mischien heb ik ook wel een fucked kaart hoor

waarom zijn mensen nu zo blij met dit kaartje??
het maya-44 kaartje dat ik had en helaas is gesneuveld in de strijd was lekker simpel en effectief.
na een dag pielen kan ik met dit ding nog steeds niet wat ik daarmee kon, behalve dan dat ie een midi interface heeft. :r bah, creative prutzooi, hoop dat iemand me nog kan overtuigen, anders moet ik maandag weer terug naar de winkel.

Back