Phony
Gegeristreerd lid
Hoi, ik heb al een geruime tijd een 1212m in gebruik.
Ik had al een tijdje de indruk dat geluid wat ik zelf heb opgenomen (vinyl rips bijv.) een stuk doffer klinkt dan de rest van het geluid op m`n pc (andere muziek, soms dezelfde nummers ook, maar dan digitaal verkregen).
Vandaag heb ik maar `ns even goed getest met een paar platen. Ze klinken van het vinyl af echt een stuk scherper, hoger, helderder
dan dezelfde platen die ik geript heb naar wav. Het is niet echt enorm dof, maar het "sprankelende" mist daar nogal.
Helaas kan ik hier geen audisample van posten.
De setup hier is als volgt:
Draaitafel --> mixer --> versterker
Draaitafel --> mixer rec out --> 1212m IN
1212 OUT --> mixer --> versterker
de kabel gaat van tulp uit de mixer naar tulp + jack verloopjes de geluidskaart in (jack aansluiting)
Wat ik me kan bedenken is dat OF de rec out van m`n mixer het geluid kleurt, of de 1212m dat bij de ingang doet, of dat het aan de jack verloopjes ligt... (kan dat zoveel schelen dan?)
Ik baal hier dus echt enorm van en heb verder geen idee hoe ik het kan oplossen.
edit: ik heb een paar sampletjes opgenomen. Eens kijken of jullie hier nog verschillen in horen. Ik schrok er trouwens van dat de rec out inderdaad doffer uitstuurt dan de master2 en booth uitgang
belachelijk.
samples
Ik hoop op tips
Ik had al een tijdje de indruk dat geluid wat ik zelf heb opgenomen (vinyl rips bijv.) een stuk doffer klinkt dan de rest van het geluid op m`n pc (andere muziek, soms dezelfde nummers ook, maar dan digitaal verkregen).
Vandaag heb ik maar `ns even goed getest met een paar platen. Ze klinken van het vinyl af echt een stuk scherper, hoger, helderder
dan dezelfde platen die ik geript heb naar wav. Het is niet echt enorm dof, maar het "sprankelende" mist daar nogal.Helaas kan ik hier geen audisample van posten.
De setup hier is als volgt:
Draaitafel --> mixer --> versterker
Draaitafel --> mixer rec out --> 1212m IN
1212 OUT --> mixer --> versterker
de kabel gaat van tulp uit de mixer naar tulp + jack verloopjes de geluidskaart in (jack aansluiting)
Wat ik me kan bedenken is dat OF de rec out van m`n mixer het geluid kleurt, of de 1212m dat bij de ingang doet, of dat het aan de jack verloopjes ligt... (kan dat zoveel schelen dan?)
Ik baal hier dus echt enorm van en heb verder geen idee hoe ik het kan oplossen.
edit: ik heb een paar sampletjes opgenomen. Eens kijken of jullie hier nog verschillen in horen. Ik schrok er trouwens van dat de rec out inderdaad doffer uitstuurt dan de master2 en booth uitgang
belachelijk.samples
Ik hoop op tips
Laatst gewijzigd:
De rec out was een stuk doffer.... ik denk dat daar het probleem zit, maar ik denk ook dat het geluid nog beter kan. Dus ik blijf nog even zoekende