Test your musical skills in 6 minutes!

het is een geheugen en relativeringstest :)
een musical skills test zou zijn: hier is de sample, wacht 3 seconden en speel dit maar exact na.

ik had 77.8%

Laatst gewijzigd:
heb hem twee x gedaan ,

1 x vanmiddag - 86.1 %

6min geleden - 86.1 %

Even voor de mensen die de test nog moeten doen:

Laat je niet intimideren door de scores hier.

Met iq-tests is het precies hetzelfde, iedereen heeft ineens een iq van 140, terwijl als je een 40 laatste jaars universiteits studenten diezelfde iq test laat doen, scoort maar 5% 140 of hoger.

Mensen met hoge scores zijn eerder geneigd hun scoren te vermelden dan mensen met lage scores, daarnaast zijn er mensen die mischien de test meerdere keren hebben gedaan.

Origineel geplaatst door bobaphat
Even voor de mensen die de test nog moeten doen:

Laat je niet intimideren door de scores hier.

Met iq-tests is het precies hetzelfde, iedereen heeft ineens een iq van 140, terwijl als je een 40 laatste jaars universiteits studenten diezelfde iq test laat doen, scoort maar 5% 140 of hoger.

Mensen met hoge scores zijn eerder geneigd hun scoren te vermelden dan mensen met lage scores, daarnaast zijn er mensen die mischien de test meerdere keren hebben gedaan.

Nou vooruit dan...

72.7%

Komt omdat ik een slecht geheugen heb :biertje:

97.2 procent correct,

echt waar. Sta er zelf ook versteld van.
(en dat in 1 keer)

Ik heb em 1 keer gedaan. 88.2
Volgens moet je als je twijfelt gewoon zegen dat het verschillend is.
Ik heb dat dacht ik 2 keer niet gedaan.

Meestal doe ik niet mee aan tests, deze duurde ook eigenlijk weer iets te lang.

deze test slaat helemaal nergens op. ik haal hier 91,7% in mijn eerste poging en ik heb totaaaaal geen absoluut gehoor ofzo. is meer een geheugentest.

pffff kan geen nood lezen :91.7% Correct

Origineel geplaatst door sander
Ik heb em 1 keer gedaan. 88.2
Volgens moet je als je twijfelt gewoon zegen dat het verschillend is.
Ik heb dat dacht ik 2 keer niet gedaan.

Meestal doe ik niet mee aan tests, deze duurde ook eigenlijk weer iets te lang.

Ja nou je het zegt, 1e keer had ik 77.8 en 2e kaar bij twijfel different gekozenen nu heb ik 91,7%

Laatst gewijzigd:
Ik had 86,2%,

imho niet heel bijzonder, iedereen die ook maar een beetje muzikaal is kan toonsveranderingen horen en dus deze test met goed gevolg afleggen.

77,8% met een slaperig hoofd sochtends vroeg :kroon:

Denk ook dat deze test vooral geschikt is om te bepalen of iemand toondoof is, en niet zozeer om te bepalen of iemand tonen goed of heel goed kan onderscheiden: het discriminerende deel van de test zit vooral onderaan in de uitslagen denk ik.

Origineel geplaatst door Albert
77,8% met een slaperig hoofd sochtends vroeg :kroon:

Denk ook dat deze test vooral geschikt is om te bepalen of iemand toondoof is, en niet zozeer om te bepalen of iemand tonen goed of heel goed kan onderscheiden: het discriminerende deel van de test zit vooral onderaan in de uitslagen denk ik.

Inderdaad ik word gediscrimineerd :)

Origineel geplaatst door Marando
80,6%... naja niet slecht.

Maar ik vind dit meer een geheugen test dan een muziek test. Ik heb opzich perfect pitch. Als je 1 noot speelt, weet ik welke.. maar mijn relative pitch is niet zo goed.. weet niet altijd welk akkoord er wordt gespeeld.

Effe mieren neuken:

Absoluut gehoor is als je iedere noot kan zingen vanuit het niets.
Relatief gehoor is als je een andere noot kan zingen met een referentie noot.

Hoe ze het noemen als je alle noten uit een akoord kan zingen, harmonisch gehoor?
Iets wat ik ook niet heb.

Deze test meet alleen muzikaal geheugen, verder niets.

En ik heb geen geluidskaard, dus ik weet het niet, zal wel bar en boos zijn.

Back