Symphonic orchestra gold

trex

Stamgast
hallon
ik heb een vraagje?
ik werk namelijk met nuendo 3, en maak muziek met blokjes in de plaats van noten.
ik zou namelijk symphonic orchestra willen kopen.
Maar ik twijfel tussen die van steinberg, of de gold edition.
kan iemand zeggen wat hij het beste vind.

Ik had al zitten denken, dat ik beter eerst notenleer zou doen voor een paar jaar,
(ik heb dit vroeger nog gedaan)
en dan het programma zou kopen.
want ik kan moelijk iets kopen dat zo duur is, en dan er niet mee kunnen werken.
wat ik ook wou vragen is, ik heb namelijk demo's gehoort op het internet.
maar is de kwaliteit echt zo goed?

iemand wat advies voor mij?
thx

Hoezo duur?
Jouw Nuendo is véél duurder dan zo'n sample pakketje. Ben je wel Nuedo-pro dan?
Anders is Nuendo toch ook zwaar overkill en kun je beter uit de voeten met Cubase IMHO.

En of je hiermee kunt werken hangt volgens mij niet af van of je wel of geen noten kunt lezen, maar meer of je een keyboard kunt spelen. En gevoel hebt voor de muziek die je wilt maken.

Qua orkestrale pakketten is er meer onder de zon. En ook goedkopere. Ik zou de keuze meer baseren op de evt. interface die je erbij krijgt, en vooral de klanken (er staan op alle desbetreffende websites wel audio demo's).

Goedkope(re) alternatieven zijn hier bv.
Peter Siedlaczeks Complete Classical Collection (€ 249)
Garritan Personal Orchestra (€ 199)
Miroslav Philharmonik (€ 379)

Dure alternatieven:
VI Symphonic Cube (Standard € 3900 en extended € 9200)
Sonic Implants (€ 2499)

Maar de keuze is echt persoonlijk, gevoel, klankkleur, interface, prijs. Veel heeft hier invloed. Zelf heb ik voor Miroslav gekozen, bekend om de 'emotie' in de samples. En ik ben er zeer tevreden over. Ook langdurig vergeleken met demo's van concurrenten. Garritan zou ook veel bieden voor het geld. En ook Siedlaczek klinkt als demo OK. Maar laat je bij de demo's niet alleen sturen op de stukken, maar vooral op de instrumentklank/klankkleur. Zelf vind ik die van Steinberg niet zo super klinken. En Symphonic Orchestra moet je ook flink uitbreiden om een aardig compleet pakket te krijgen. En die uitbreidingen zijn flink duur!
Makkelijker kan ik het dus helaas niet voor je maken. Wel uitgebreider.

Alle produkten en prijzen van Best Service: http://www.bestservice.de/group.asp/de/instrument_classic_complete_oorchestra/436245a24p132p158p63
Zij hebben ook bij bijna alle produkten demo's te beluisteren.

Suc6 met je keuze en met Nuendo!

Zeer behulpzame post, arnomusicman. :okdan:

Momenteel ben ik ook op zoek naar een betaalbare orkestrale pakket. Ik zal die site die je hebt genoemd ook even bekijken!

hey mannen,
merci voor je antwoord.
maar he is gewoon
nuendo het geluid vind ik is niets vergeleken, met de voorbeelden dat jij zegt.
Sommige klinken wel realistisch maar bijlange niet zo goed.

wel om te reageren op je keyboardopmerking.
ik was dus ook van plan om dit te leren, ik kan wel wat nooit, amar geen akkoorden.
Dus deze zou ik bijschaven. maar ja hoor ik kan muziek maken, ik heb er gevoel voor.
ik maak meestal mijn muziek op gevoel af.
het is gewoon de sound dat ik beter wil hebben.
wat realitisch snap je?

ma thx voor je reactie, als je nog info hebt ofzo, zeggen!
doei

Origineel geplaatst door trex
hey mannen,
merci voor je antwoord.
maar he is gewoon
nuendo het geluid vind ik is niets vergeleken, met de voorbeelden dat jij zegt.
Sommige klinken wel realistisch maar bijlange niet zo goed.

Sorry, maar nu ben ik ff de weg kwijt.
Wat wil je nu zeggen? En waarover? Over Nuendo of de sample-pakketten?
Graag even verduidelijken.

ik heb het over dat de geluiden van nuendo die minder goed zijn, dan symphonic orchestra. ;)

ik heb het over dat de geluiden van nuendo die minder goed zijn, dan symphonic orchestra. ;)

Weet je wat je schrijft? Dit is niet eens appels en peren.
Symphonic Orchestra is een samplepakket en Nuendo is een sequencer. Dat zijn dus hééél verschillende dingen. Of bedoel je het samplepakket van Steinberg (wat ook de producent van Nuendo is)?

Wel graag duidelijk schrijven wat je bedoelt dus, want dit maakt het alleen maar waziger.
En ja, Symphonic Orchestra van EastWest klinkt ook wel OK. Maar iedereen heeft hier gewoon zijn eigen mening over. Smaken verschillen, en budgetten ook. Dus ik zou maar gewoon op de demo's en de mogelijkheden afgaan, en daarop je beslissing baseren.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Hoezo duur?
Jouw Nuendo is véél duurder dan zo'n sample pakketje. Ben je wel Nuedo-pro dan?
Anders is Nuendo toch ook zwaar overkill en kun je beter uit de voeten met Cubase IMHO.

En of je hiermee kunt werken hangt volgens mij niet af van of je wel of geen noten kunt lezen, maar meer of je een keyboard kunt spelen. En gevoel hebt voor de muziek die je wilt maken.

Qua orkestrale pakketten is er meer onder de zon. En ook goedkopere. Ik zou de keuze meer baseren op de evt. interface die je erbij krijgt, en vooral de klanken (er staan op alle desbetreffende websites wel audio demo's).

Goedkope(re) alternatieven zijn hier bv.
Peter Siedlaczeks Complete Classical Collection (€ 249)
Garritan Personal Orchestra (€ 199)
Miroslav Philharmonik (€ 379)

Dure alternatieven:
VI Symphonic Cube (Standard € 3900 en extended € 9200)
Sonic Implants (€ 2499)

Maar de keuze is echt persoonlijk, gevoel, klankkleur, interface, prijs. Veel heeft hier invloed. Zelf heb ik voor Miroslav gekozen, bekend om de 'emotie' in de samples. En ik ben er zeer tevreden over. Ook langdurig vergeleken met demo's van concurrenten. Garritan zou ook veel bieden voor het geld. En ook Siedlaczek klinkt als demo OK. Maar laat je bij de demo's niet alleen sturen op de stukken, maar vooral op de instrumentklank/klankkleur. Zelf vind ik die van Steinberg niet zo super klinken. En Symphonic Orchestra moet je ook flink uitbreiden om een aardig compleet pakket te krijgen. En die uitbreidingen zijn flink duur!
Makkelijker kan ik het dus helaas niet voor je maken. Wel uitgebreider.

Alle produkten en prijzen van Best Service: http://www.bestservice.de/group.asp/de/instrument_classic_complete_oorchestra/436245a24p132p158p63
Zij hebben ook bij bijna alle produkten demo's te beluisteren.

Suc6 met je keuze en met Nuendo!

bedankt Arnomusicman, daar heb ik ook wat aan, ben op zoek naar zoiets !:okdan:

hallon
ik heb een vraagje?
ik werk namelijk met nuendo 3, en maak muziek met blokjes in de plaats van noten.
ik zou namelijk symphonic orchestra willen kopen.
Maar ik twijfel tussen die van steinberg, of de gold edition.
kan iemand zeggen wat hij het beste vind.

Ik had al zitten denken, dat ik beter eerst notenleer zou doen voor een paar jaar,
(ik heb dit vroeger nog gedaan)
en dan het programma zou kopen.
want ik kan moelijk iets kopen dat zo duur is, en dan er niet mee kunnen werken.
wat ik ook wou vragen is, ik heb namelijk demo's gehoort op het internet.
maar is de kwaliteit echt zo goed?

iemand wat advies voor mij?
thx

1)Is het misschien ook handig te weten welke muziekstijl je voorkeur heeft voordat er gekeken wordt welk pakket het beste aansluit? Het blijft ten slotte lastig boodschappen doen met een ferrari en een suzuki alto als tourbus zal ook niet erg prettig zijn.

2) Op bestservice staan inderdaad erg mooie demo's maar vergis je daar niet in. In praktijk valt dit vaak tegen, het begint al met, dat de instrumenten(geluiden) van de demo's niet altijd volledige uit het aangeboden pakket bestaan. Zo is bijvoorbeeld bij Symphonic Choirs een compleet orkest te horen terwijl Symphonic Choirs alleen zang/koor betreft, toch knap.

Bij de uitgeklede versie van Symphonic Orchestra (Silver) betwijfel ik ook sterk of daar de geluiden van de Gold versie voor gebruikt worden? :Z

3) Wellicht een overbodige tip, maar kijk ook even goed of je pc de software wel aankan :D

hoi

hoi

hallo,
ik ben nog niet echt helemaal uit mijn keuze,
Maar ik heb zo wat gezocht, en wat mij vooral wat tegenvalt is dan ieder pakket zoveel instrumenten heeft behalve een piano. oke akkoort het heet ook Symphonich orkerst, maar toch. ik heb bij één pakket wel een celesta gevonden, maar ik denk ook dat deze wat irritant zou gaan klinken als je dat veel gebruikt.
Het eeniste pakket waar ik piano heb gevonden is Personal Ochesta garritan (199 €), maar die andere instrumenten
klinken dan weer niet "zo" goed naar mijn smaak.

kweet et ik ben moeilijk e ;) maar toch is het jammer.
Want noch steinberg, noch symphonic orchestra gold hebben een piano, of harp.
Alleen de silver edition heeft een piano.

en inderdaad dawasknie; ik betwijfel ook wel als de silver edition niet opgenomen zijn met de gold edition. want er is wel een zeer groot verchil van prijs tussen die twee.
en bedankt voor de tip van symphonic choir, ik had ook al gedacht: "amai, twee dingen in 1 dit moet ik kopen" maar idd toen ik erover nadacht kon dit niet echt, koor met alle instrumenten erbij.
:confused:

dus mensen, ik zet mijn zoektocht verder.
en als je nog programmas weet vertellen aan mij.

doei

Origineel geplaatst door RezonatoR
18 en dan al nuendo gekocht.....pfff ik had toen liever een auto gekocht.

;)

hmmm, gezien de know how van de OP denk ik daar het mijne van....:duivels:

Re: hoi

Re: hoi

Ik neem aan dat trex wel weet dat we hier niet houden van mensen die met illegale (muziek) software werken, dus.....
FF ontopic.

hallo,
ik ben nog niet echt helemaal uit mijn keuze,
Maar ik heb zo wat gezocht, en wat mij vooral wat tegenvalt is dan ieder pakket zoveel instrumenten heeft behalve een piano. oke akkoort het heet ook Symphonich orkerst, maar toch. ik heb bij één pakket wel een celesta gevonden, maar ik denk ook dat deze wat irritant zou gaan klinken als je dat veel gebruikt.
Het eeniste pakket waar ik piano heb gevonden is Personal Ochesta garritan (199 €), maar die andere instrumenten
klinken dan weer niet "zo" goed naar mijn smaak.

Miroslav Philharmonik heeft een piano.;)
Check hem maar eens.
http://www.philharmonik.com/Main.html?prod_MP

hallo,
jup ik weet dat van illigale dingen hoor ik zelf ben er ook niet voor.
Daarom dat ik de juiste keuze wil maken.

en ik denk dat het Miroslav Philharmonik inderdaad word.
het heeft vele dingen dat ik goed vind, onderandere een koor.
en prijs valt zeer goed mee.

bedankt voor de tips.

Back