Vraagje Aanschaf Geluidskaart

A.V producties

Goeiendag eem !
hallo,

ik ben al jarenlang aan het opnemen met een simple geluidskaartje , aangezien dit niet zulke hele mooie geluiden oplevert ben ik toe aan een andere kaart
aangezien jullie mij aanraden gewoon analoog naar digitaal opname te maken dus gewoon gitaar voor de mic , instrumeten opnemen via mic en niet te veel plugins dit wou ik ook gaan doen dus daarom wil ik graag een wat high end kaart !! ik zat zelf te denken aan motu of rme of digidisn maar ik weet er niet al te veel over ! wie kan mij hierover wat meer informatie over vertellen : ze hebben het ook wel over alles in een combo zoals projectmix , of kan ik beter alles los kopen ?

sfecificaties toekomstige geluidkaart:

- high end kwaliteit waar ik jaren mee vooruit kan
- sowiso als dat kan 10 inputs of 8 waarvan sowiso 4 met preamps ( graag alles )
- goeie converters , goed geluid echt belangerijk
- gebruik voor bass gitaar / electrische gitaar / aukoustische gitaar / accordeon / zang
- midi in / out 2 x ?
- koptelefoon
- db meting altijd handig en leuk
- 1 of 2x fire wire of usb (wat is beter )
- phanthom voeding
- aes spdif of adat ect/
- word clock

ik hou zelf wel van veel functies en poespas. altijd mooi

budget 700 a 1000 euro mag wel iets daar buiten ... 1200 =b.v

wat raden jullie mij aan ?

graag (informatiefe) reacties

groetjes,

Arjan

..

..

- high end kwaliteit waar ik jaren mee vooruit kan
- sowiso als dat kan 10 inputs of 8 waarvan sowiso 4 met preamps ( graag alles )
- goeie converters , goed geluid echt belangerijk
- gebruik voor bass gitaar / electrische gitaar / aukoustische gitaar / accordeon / zang
- midi in / out 2 x ?
- koptelefoon
- db meting altijd handig en leuk
- 1 of 2x fire wire of usb (wat is beter )
- phanthom voeding
- aes spdif of adat ect/
- word clock

Die specificaties wou ik wel graag op de geluidskaart hebben zitten .. weet iemand hier 1 voor ?/

groetjes,

Arjan

wel motu of rme dan he

Als je graag MOTU of RME wilt, kijk dan eens op hun websites.... je hebt al voor jezelf bepaald aan welke eisen de kaart moeten voldoen, dus op de website bekijken welke kaart van deze fabrikanten voldoet aan deze eisen zou dan niet zo moeilijk moeten zijn...

Als je niet meer dan 1 main stereo out nodig hebt lijkt de 8pre me een uitstekende keuze.

8 mic pre's/ line ingangen, 1 Stereo main out en nog extra ADAT, een midi i/o en input level indicators op het frontpaneel.

Voor 599 euro vind je niks dat daar mee kan concureren vrees ik.

..

..

maar komt van z'n motu of rme ook een goed stukje geluid af dan ?? of kan ik beter 1 van 100 euro kopen .. neej maar ik wil goed beginnen , ik weet het ' k ben gek voor zoon prijs maar ik heb aan de ene kant veel voor men hobby over en ik wil graag iets goeds hebben !!
dus ... wat zijn jullie tips....

groetjs,

Arjan

Het verschil tussen een kaart van 100 euro (bv. een Audiophile) en een RME of Motu zal je zeker merken. Zowiezo in- en ouputs, maar ook in overige opties (bv. word clock en adat). Daarnaast is de kwaliteit van de gebruikte onderdelen beter, heb je waarschijnlijk een lagere latency en is de resolutie waarop de kaarten (met alle in- en outputs in gebruik) kunnen werken hoger.

Dit betekent natuurlijk niet dat je niet prima met een kaart van 100 euro kunt werken, dat ligt helemaal aan de eisen die je stelt. Maar gezien de hoge eisen denk ik dat je toch wel uitkomt bij een RME of Motu kaart, waarbij de Pre-8 van MOTU zeker een goede kandidaat is denk ik. Maar de keuze voor de interface zal je toch zelf moeten maken op basis van de verschillende opties die ze hebben en of die voor jou meer of minder belangrijk zijn. :)

Presonus misschien ?

die hebben een firewire interface met 8 pre's.
heb er eens eentje aan kunnen sluiten hier, met de klank is iig zeker niets mis ! (beter dan motu naar mijn idee)

..

..

Ja presonus is ook een optie.

Goed ik wil eingelijk vandweekend naar de feedback toe , aangezien ik die mensen niet zo graag hoor lullen vraag ik het liever aan jullie . Ik zit te twijfelen eingelijk tussen 3 geluidskaarten eingelijk 4 maar dat was motu en die raden ze mij een beetje af . Dat zijn de presonus firepod of firestudio , focusrite saffire pro , Rme fire 400 . Aangezien de motu 8 pre , presonus en focusrite alemaal een beetje het zelfde bieden 8 voorversterkings en preamps en de rme fire face bied 2 . Maar is dit zo belangerijk de preamps . Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een kaart ? Focusrite saffire maakt bij mij ook een goeie kans omdat die een beetje naar mijn specifiacties valt . Dus twijfelachtig .. ik heb hier wel wat van internet afgedrukt en dat ga ik ff vergelijken met elkaar . , zit er verschil tussen de focusrite en rme fire face ?? qau geluid . En wat kan ik precies met preamps..

Groetjes,

ARJAN

Ik hoop dat jullie mij z.s.m verder kunnen helpen .

Back