Bidule Feedback destroying

Albert van Abbe

Stamgast
vraag,

In een video project van me gebruik ik Bidule software om Geluid van een draadloze camera (live) te remixen. Bij deze techniek heb ik dus altijd in meer of mindere mate last van feedback.

(Draadlozecamera microfoon------>Bidlue INput--> bidule OUTput-------> speakers----->draadlozecamera)

Laatst speelde we live in een grotere zaal waar het geluid heel hard stond, en dat gaf dus niet een mooi resultaat....

Is er een manier waarmee ik deze feedback met software (in bidlue) weg kan werken?

Ik dacht zelf eraan om b.v. de input op een bepaalde manier te slicen waarna ik het remix waardoor er geen feedback kan ontstaan. Of gebruik te maken van een soort multitap delay.

TIPS?

wat moet de mic precies opvangen? staan de output speakers naar de mic gericht?
misschien kan een richtmicrofoon helpen om enkel op te pikken wat je wil hebben en niet de speaker output.

ben ook aan een projectje bezig maar dan met vrijwillige feedback. mijn max/msp script merkt feedback op door de volumes in de gaten te houden. als het te hoog wordt wordt het signaal gefilterd en/of gedempt zodat de feedback verdwijnt.

Behringer SHARK DSP110
Digital 24-Bit Multifunction Signal Processor

Our popular all-round problem-solver combines a ULN mic/line preamp with a variety of useful signal processing options, including our renowned FEEDBACK DESTROYER circuitry, a delay line for speaker time-alignment, an effective yet easy-to-use compressor and a noise gate with LEARN mode. Switchable +48 V phantom power, 24-bit A/D and D/A converters and professional connectivity round out the package and add to the SHARK's ability to adapt to just about any application. Get a five-pack and rack-mount them in just over one space.

Kost rond de 100 euro en werkt prima. Ik heb hem een tijdlang gebruikt ivm dove monitormixers.

Back