Misschien werkt dit voor bepaalde personen wel, maar ik denk dat je creativiteit niet af kunt dwingen. Heeft met je persoonlijkheid te maken en misschien ook wel met de soort muziek die je maakt. Zoals ik hervoor al beschreef, heb ik wel eens onder druk een track afgeraffeld, maar dit geeft voor mij zeker niet het gewenste resultaat.Origineel geplaatst door Furious5
Volgens mij is dit gewoon een algemeen probleem bij het maken van creatief werk, het eindeloze pielen totdat het 'perfect is'.
Stel jezelf gewoon deadlines.. doe alsof je je werk moet 'afgeven' aan die zogenaamde koerier die op dag x komt.
Door die deadlines hak je knopen door want je werk moet nu eenmaal af...
Maar goed, ik zal deze tip ook zeker meenemen vanavond als ik aan de slag ga. Ik heb afgelopen week nog wat kleine dingetjes uitgezocht voor mijn Virus TI (welke ik net nieuw heb). Nu snap ik 'm wel zo'n beetje (hoewel de automation niet helemaal werkt zoals het zou moeten werken). Vanavond kan ik gelijk beginnen met arrangeren van een oudere track.
De rest ook bedankt voor de tips. Een aantal van deze (aan je vriendin laten horen, af en toe wat anders gaan doen, andere stukjes combineren) had ik al in mijn werkwijze opgenomen. Ik denk inderdaad dat je uiteindelijk een soort eigen werkwijze moet hebben. Ik heb een tijd webdesign gedaan (ook flyers en posters) en daar heb ik ook een eigen werkwijze voor mezelf onwikkeld. Dit kost echter wel wat tijd en met muziek ben ik pas 2,5 jaar (laatste jaar veel fanatieker) mee bezig. Dus ik geeft het sowieso nog wat tijd voordat ik dingen van mezelf ga eisen...

Overigens is Bokma mijn achternaam, alleen moet er dan nog een c tussen