S950 Disk probleem

Quest

Ingeburgerd
Ok, ik doe vandaag disk in me S950, zet m aan... hij laadt samples niet. Staan er wel op en deed die voorheen wel. Als ik op DISK druk, zegt ie.. OOPS!! DISK NOT MOUNTED............................................... Vervolgens begint alles rood te knipperen en moet ik m uitzetten. Had ik eerder neit. Someone?

maak em eens open. contacten losmaken en weer vastmaken. mee op sleeptouw geweest?

join the club...

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb toen pogingen gedaan om andere diskette stations te gebruiken, maar dat lukt niet. Een bekend probleem met deze oude sampler(s). Als je een oplossing hebt, laat het hier weten want ik wil ook mijn S950 weer tot leven wekken.

R

JA heb m een x vervoerd jaar gelede ma dana deed ie nog prima. Nu opeens vanuit het niets doet ie het niet meer... Moet toch een oplossing voor zijn, als ik openmaak maak ik meer kapot dan heel volges mij. Kan diskdrive niet vervangen worden?

je kan hem gewoon openmaken zonder iets stuk te maken...
misschien is er wat stof oid ingekomen.
google wil ook nog wel eens uitkomst bieden voor bv een nieuwe diskdrive.

Nee, een S950 leest DD en HD en heeft geen snaar.
Wat jij doet is flop erin en aanzetten, toch?
Probeer eens S950 aanzetten zonder flop en dan flop
via menu inlezen.
Lukt dit wel?
Als dit lukt is de flop niet meer fris.
Als dit niet lukt is de drive (bijna) overleden, helaas.

Ik heb dit probleem ook met mijn S900.

Ik heb alles wat mikemix suggereert als gedaan zonder succes.
Verder heb ik de plug losgetrokken en er weer in gedaan, zowel op de drive als op het board...geen succes.
Geen mijn floppies werken overigens. Dus het moet wel de drive zijn.

Jammer hoor....

Gewoon maar even wat random dingen die in mij opkomen zijn:

Als je de drive ontkoppelt, geeft een gezonde S-950 dan ook deze foutmelding?

Want een fout bij het mounten, betekent meestal dat een soort van media (harddisk, diskette, CD-ROM, flash, etc.) niet gekoppeld kan worden aan het besturingssysteem, of zelfs het interne geheugen, maar dat duidt dus niet op de drive die deze diskette bevat.

Het probleem zou in het OS kunnen liggen als een gezonde S-950 waar geen flop in zit of zelfs de kabels van de drive losgetrokken zijn en zo een als hier dat wel doet.

Tenslotte kun je moeilijk een foutmelding geven over een niet aangesloten diskdrive.

Ok, ik heb mijn eige manier geprobeerd, die floppy (HD idd) aanduwen als die in drive zit en dat werkte.. daarna weer eruit gehaald en opnieuw opgestart en hij deed het nog steeds. Ook weer als ik m na booten erin deed via DISK. Mja erg stabiel is dus wat anders.
Mja voor alle dudes die met zelfde probleem zitten... www.synthdoctor.nl
Misschien hem eens bellen? En laat ff uitkomst weten, ben ook wel benieuwd, want ik ben dus ook wel aan vervanging toe.

Ook Martijn heeft deze drives niet voor het oprapen.
Vervelende is dat het geen standaard pc-drive is, dus
wordt flink zoeken.

Ok nu doet ie niet meer, oude truc werkt ook niet meer. Iemand ideëen of die dit al een x eerder opgelost heeft wordt er btje suf van.

Bestaan er nog werkende S950, had m net binnen, mem helemaal tot de max, en kapot gaat die.

Lukt het om de drive eruit te schroeven en hem als foto hier te plaatsen?
Meestal zijn het Teac-drives maar niet altijd.

slijtage dat blijf je houden, als iemand voor mij een defecte s900/s950 diskdrive heeft dan wil ik wel eens een poging wagen om te kijken als ik er een oplossing voor kan vinden zodat ze in de toekomst gemaakt kunnen worden.

Origineel geplaatst door matrixxx
slijtage dat blijf je houden, als iemand voor mij een defecte s900/s950 diskdrive heeft dan wil ik wel eens een poging wagen om te kijken als ik er een oplossing voor kan vinden zodat ze in de toekomst gemaakt kunnen worden.

Volgens mij (onder voorbehoud) is het dezelfde als een S1000.

Origineel geplaatst door mikemix
Volgens mij (onder voorbehoud) is het dezelfde als een S1000.

volgens mij heeft een s1100/s1000 een andere type flopdrive:
TEAC FD235HF

je hebt een oude versie (met meer jumpers) en een nieuwe (met 2 jumpers) , die dus niet geslikt wordt door de sampler

ik heb wel eens zo'n TEAC -drive opengehaald en er zit geen rubber bandje in ofzo..dus repareren?...moeilijk

in Castricum woont wel een zekere jeroen die vorg jaar diverse drives had liggen

www.synthdoctor.nl?

Heb verder geen ervaring met S950 uit elkaar halen, laat staan in elkaar zetten, anders had allang geprobeerd. Gelukkig doet diskdrive in MPC60II ook al niet meer alleen nog maar via zipdrive.

Origineel geplaatst door Soulitaire
www.synthdoctor.nl?

Heb verder geen ervaring met S950 uit elkaar halen, laat staan in elkaar zetten, anders had allang geprobeerd. Gelukkig doet diskdrive in MPC60II ook al niet meer alleen nog maar via zipdrive.

nee niet die...da's martijn geen jeroen ;)

Back