wat klinkt het meest als...

jeetn

Stamgast
Ik zou graag een vst hebben die het meest hardware-achtig klinkt.Ik weet het zal nooit hetzelfde zijn en hopelijk zal dit weer geen discussie worden...Laat ons zeggen access virus achtig!Dewelke zijn nu de pro's in het rijtje?!laat maar komen....Eventueel een demo snipped om te horen is ook welkom.Dan hoor ik meteen wat u mij duidelijk wilt maken.
Thanks

vanguard - staat erom bekend een beetje het virus karakter na te bootsen, persoonlijk vind ik t nergens op lijken maar tis geen slechte plugin..

Zeta - Ook leuk

maar gebruik de zoek funktie ff.. is veel te vinden over softsynths incl gratis downloads (freeware)

IK hoor meestal veel lof over vanguard!Is zeta dan beter?!

Ik weet dat een andere optie de zoekfunctie is maar dan wordt het ineens teveel.

Origineel geplaatst door jeetn
IK hoor meestal veel lof over vanguard!Is zeta dan beter?!

Ik weet dat een andere optie de zoekfunctie is maar dan wordt het ineens teveel.

Z3TA heeft meer en betere presets....Vanguard heeft ze beter georganiseerd.

Heb zelf gekozen voor de Zeta, maar het schijnt dat de vanguard ook niet slecht is (zonder de interne effecten :bekdicht: )

Virus powercore versie?

Rob Papen Albino 3
ReFX Vanguard
Novation V-Station
Tone2 Firebird
Cakewalk Rapture
Cakewalk z3ta+
DiscoDSP Discovery
Terratec Komplexer

...komen allemaal in de buurt van een Virus en andere VA's zoals de Nord Lead maar er is natuurlijk geen een die precies hetzelfde klinkt, simpelweg omdat het allemaal verschillende synths zijn. Er zijn nog wel meer maar dit zijn even de meest voor de hand liggende synths die over het algemeen het meest gebruikt worden voor techno, trance en dergelijke. Je zult uiteindelijk toch zelf de keuze moeten maken welke je het beste vindt, of gebruik ze gewoon allemaal *D

Zeta - Ook leuk
De enige VSTi die ik heb (gekocht dus) Idd lekker softsynthje met veel mogelijkheden

Korg legacy.
Wel eens mee mogen pielen, ook lekker

Vanguard
Ken ik niet

Zelf zou ik de Native Instruments FM7 nog toe willen voegen...

EDIT: ik zie nu dat er om Virus achtige VSTi's werd gevraagd :D .... De FM7 is dus niet echt Viruzzz achtig... maar wel een goeie hardware-achtige softsynth... vind ik dus....

Back