spirit absolute II vs. Mackie H624 vs.H824

boeklanoei

Ouwe rot
Hoeveel verschil zit er tussen de spirits absolut 2 van soundcraft qua betreft klank/kwaliteit vs. H 624's van Mackie?
En hoeveel verschillen de Spitits vs. de H824 ?

Ik heb geen beeld wat klasse verdeling betreft. Een zogenaamde segment verdeling.

spirit

spirit

624 bij kleine ruimte
824 bij grotere...

verschil is mega...van een fiat uno nar een audi a4 zeg maar...welke mackie je ook kiest

Re: spirit

Re: spirit

Origineel geplaatst door De Voorman
624 bij kleine ruimte
824 bij grotere...

verschil is mega...van een fiat uno nar een audi a4 zeg maar...welke mackie je ook kiest

dit kan ik ook beamen... er zijn wel subtiele verschillen tussen de 624 of de 628 maar niks wat je zou moeten tegenhouden 1 van deze 2 te kiezen boven de spirits...

als je een studio kleiner dan zeg 2,5 / 3 bij 2,5 / 3 ongeveer hebt zou ik de 624 kiezen

bij grotere ruimtes de 824

de enige reden om de spirits te kiezen is vind ik als je niet meer kan uitgeven dan die ;)

Oke duidelijk.

De verschillen tussen de H824 en de H624 zijn niet anders,dan dat de H824 meer geschikt zou zijn voor de grotere ruimte? Of hebben ze onderling nog een sound/geluidskwaliteit verschil?

De spirit absolutes II valllen dus af bij deze.

De verschillen tussen de H824 en de H624 zijn niet anders,dan dat de H824 meer geschikt zou zijn voor de grotere ruimte? Of hebben ze onderling nog een sound/geluidskwaliteit verschil?

citaat:

''het verschil met de824 is enorm, ik ben bang dat je er teweinig op vooruit gaat als je voor de 624 gaat''

Is het verschil tussen de 824 en 624 zoveel wat geluid/kwaliteit aangaande ?

die 624 zijn ook stukken beter dan die spirit absolute 2 want dat zijn koppijn harde kille ruk speakers imho

luistersessie: i4-muzique
Ik was bij me sussie die op kamer zit in Eindhoven en dacht even bij i4-muzique binnenwippen voor monitoren te bluisteren. Erg aardige mensen, eerlijk en vrijwel alle tijd van de wereld om te helpen en wanneer je met rust gelaten wilt worden, doen ze dit ook. Fijne zaak, wel een beetje klein.

Kandidaten:

Dynaudio B5A
Adams p-serie/a- serie
Mackies H824
Mackie H624
Event ??? hadden ze jammer genoeg niet.

Dynaudio: best wel duur, klein van stuk. Wel helder stereo beeld,duidelijk, (ietwat) te weinig laag. Maar te 'kaal'geluid, mijns inziens.

Adams: Niet echt lekker stere-geluid. Op een (persoonlijke smaak) beetje tegenvallende bombastische geluid. Veel midden
wat heel goed is voor zang. De zang sprinkt eruit en is zo goed te beoordelen. Voor de rest is het geen echt prettig geluid. Wel geschikt voor zang.

H824: Redelijk goed verdeeld stereobeeld, maar alles ligt ietwat verder achterin. Wat kleurig en bombastisch maar (persoonlijk) geen storende factor. Eventuele aanpassing zijn mogelijk op achterkant boxen: laag en hoog regelen,ruimte aanpassing: 3 mogelijkheden en ik geloof nog iets. Lekker luister geluid. Toch gaat de kleuring een beetje ten kostte van de eerlijkheid van de box. Dankzij het regelen van het hoog en laag (wat ik dan wat wegdraai) komt er meer midden te voorschijn, wat mijn zang weer ten goede komt, omdat er zo wat meer mid overblijft/naar voren komt. ook een voordeel ze kunnen veel aan (150 watt). Ze zijn wel wat meer richting hi-fi speaker (kleuring) geluid, maar toch nog wel dat ze ''goed' betrouwbaar zijn.

Verder had ik al behringers uit de passive truth lijn.

wat mij betreft:

Dyaudiö: 7,0/7,5
Adam : 7.0
Mackies: 8, misschien wel 8,5.

Denk dat het deze gaan worden.

1 vraag:

1: Wat vinden jullie om wat meer het midden te kunnen beoordelen van het wegdraaien van hoog en laag? Wie erkt er zo nog meer?

bij 824 kan je wat laag weg halen en of een laagaf filter in stellen ea kan veel uitmaken

op mopads zetten wil ook wel eens helpen.

btw vond je i4 klein ik denk dat de begane grond al +/-85 m2 is en dat zonder gitaren, drumstellen en cazio keyboards :)

maakt ook niet uit als je maar goed geholpen word en ze een eerlijke prijs vragen.

ik heb daar m'n liquid mix gekocht voor 700,- in de btw dus ik ben blij

:halleluja

Back