Analoge synth voor 1500 Euro max.

Bass

Gepokt en gemazeld
Allen,

Een vriend van mij heeft mij ertoe aangezet om wederom een echte analoge bak te gaan kopen want dat blijft toch
het vetst qua sound, karakter en warmte.
We hebben al wat met een Andromeda gespeeld en dat beviel op zich best. Die zijn 2ehands toch redelijk betaalbaar..(die IS toch analoog?)
Een MacBeth of Doepfer BS werd ook al geopperd.

Tja moeilijke keuze, de een is polyfoon de ander monofoon, met een Doepfer kun je weer patchen...

Maar misschien heeft iemand hier een gouden tip voor een analoge synth van max. 1500?

:biertje: :peukie:

Laatst gewijzigd:
De Andromede schijnt echt analoog te zijn.

(Goed bedoeld advies)

Maar als het je eerste analoge synth is, is dan een Macbeth of een Doepfer niet wat te hoog gegrepen?

Lijkt me zoiets als een Ducati 999 of MV Agusta kopen als je net je motorrijbewijs hebt gehaald :)

Origineel geplaatst door Kraan
Maar als het je eerste analoge synth is, is dan een Macbeth of een Doepfer niet wat te hoog gegrepen?

eeh ik speelde al met synths toen jij nog je Olvarit kreeg ;)

Origineel geplaatst door pal
Dave Smith Evolver

computer editor!

ja daar heb je het al he...

Origineel geplaatst door Bass
eeh ik speelde al met synths toen jij nog je Olvarit kreeg ;)

Dan heb je toch ook wel genoeg kennis om deze vraag zelf te beantwoorden. :P

Daarom heb ik er ook bij gezet dat het een goedbedoeld advies was, en niet om lullig te doen of zo. Genoeg mensen die bakken kopen die ze zwaar boven de pet gaan. En er zitten nog al wat stapjes tussen de synths die je momenteel hebt en een Doepfer. Waar of niet?

Edit:
En daar komt bij dat volgens dit tentijde van mijn Olvaritperiode (80-81) er nog geen enkele digitale synth bestond, dus dan koop je gewoon de bak terug die je toen gebruikte. :koffie:

Btw. ik hoop dat mijn ouders me die troep nooit gegeven hebben en gewoon zelf een prakje maakte. Olvartit, :r

En er zitten nog al wat stapjes tussen de synths die je momenteel hebt en een Doepfer. Waar of niet?

daarom ook ;)

Ik denk dat een Emu Morpheus programmeren moeilijker is dan een Doepfer... :)

Origineel geplaatst door Bass
daarom ook ;)

Ik denk dat een Emu Morpheus programmeren moeilijker is dan een Doepfer... :)

Damn, als je net zo snel leert als je reageert heb je die Doepfer iig. zo onder de knie. Maar ik had al rekening met zoiets gehouden, tegenwoordig heb je zelfs softsynths die gecompliceerder zijn. Maar wou het toch even kwijt.

Het is ook niet erg om een synth te kopen die je de pet te boven gaat (hiermee doel ik dus op het algemeen, niet op jou), zo houdt het de 2e hands markt nog een beetje levendig.

ach beetje twisten moet kunnen he...
:)

Nou ja softsynths moet ik sowieso niet hoor... Wil lekker knoppen kunnen draaien...

Wat zijn je eisen?

Polyfoon?
Moddervette bassen?
MIDI?
Keys?
Op zijn minst analoge filters en de rest boeit niet of eigenlijk liever alles discreet?

De Andromeda is gewoon voor het geld een enorm goede synth, hij is wel zo complex dat hij een beetje indirect wordt in het editen als je het vergelijkt met een MiniMoog. De klank is op zich niet zo super, maar wel heel bruiikbaar in een moderne mix.

Nou Bikkel, daar ben ik niet met je eens. Punt is dat je een A6 goed moet kietelen om er een lekker geluid uit te halen. Heeft niets te maken dat hij zo zo klinkt maar eerder dat hij zoveel kan. De synthpads die ik er de laatste tijd uit haal zijn iig om te smullen. :)

Origineel geplaatst door pal
Koop gewoon wat je tegenkomt, als het niet bevalt verkoop je het weer...

dat kost altijd geld ;)

ik ging lekker voor een evolver denk ik. niks pc editor, gewoon de poly evolver key. dan spaar je maar even door.
de mono key kan ook natuurlijk, maar dan mis je de (beperkte) polyfonie.

eisen?

Nou ja sowieso analoog en MIDI zou mooi zijn, maargoed mn SBS heeft MIDI naar CV gate dus dat is op te lossen...
wel met keyboard IDD ja...

maar het moet wel gewoon degelijk zijn dat ie niet na t minste of geringste iets kaopt gaat...

De Andromede schijnt echt analoog te zijn.

(Goed bedoeld advies)

Lijkt me zoiets als een Ducati 999 of MV Agusta kopen als je net je motorrijbewijs hebt gehaald :)

toevallig liggen de heren ducati en agusta op het kerkhof van oostvoorne begraven en toen ik er net langs liep zag ik dat de aarde een beetje omhoog gekomen en omgewoeld was. die hebben zich vast omgedraaid toen hun producten werden vergeleken met de doepfer bs2.

Origineel geplaatst door Leo
toevallig liggen de heren ducati en agusta op het kerkhof van oostvoorne begraven en toen ik er net langs liep zag ik dat de aarde een beetje omhoog gekomen en omgewoeld was. die hebben zich vast omgedraaid toen hun producten werden vergeleken met de doepfer bs2.

Ik ga er van uit dat je in de zin praat van een negatieve ervaring met Doepfer (Hoewel ik die trouwens ook wel eens over Ducati gehoord heb :))? Kun je dat dan eens toelichten? Ik heb niet veel van het systeem meegekregen, maar wat ik wel meegekregen heb sprak me wel aan. (Hoewel ik niet meer weet of dat een BS2 was)

Origineel geplaatst door fuse
Nou Bikkel, daar ben ik niet met je eens. Punt is dat je een A6 goed moet kietelen om er een lekker geluid uit te halen. Heeft niets te maken dat hij zo zo klinkt maar eerder dat hij zoveel kan. De synthpads die ik er de laatste tijd uit haal zijn iig om te smullen. :)

Ja je hebt ook gewoon gelijk, maar het is gewoon wel een feit dat hij qua sound niet in het rijtje MiniMoog, Pro-One en SE valt. Misschien is het meer een Matrix-1000, niet zo dik, veel te stabiel, maar toch die onmiskenbare analoge factor in het geluid.

Niet super klinken als in geen moddervette vadsige broekspijpwapperende monosynth.

Ik ga er van uit dat je in de zin praat van een negatieve ervaring met Doepfer (Hoewel ik die trouwens ook wel eens over Ducati gehoord heb :))? Kun je dat dan eens toelichten? Ik heb niet veel van het systeem meegekregen, maar wat ik wel meegekregen heb sprak me wel aan. (Hoewel ik niet meer weet of dat een BS2 was)

nee hoor, meer in de zin van... tja, andere markteigenschappen. over doepfer van mij geen kwaad woord, maar ik denk dat de merknaam niet de magische klank zal krijgen als mv agusta bijvoorbeeld. voor de liefhebber dan. en dat heeft te maken met de producteigenschappen. macbeth en doepfer zijn beide analoge synths, maar wat mij betreft van een heel verschillende orde.

de andromeda is ook een mooie keuze, veel waar voor je geld, maar je zal inderdaad hard aan het werk moeten met die synth. het loont wel.

Back