Analoge synth voor 1500 Euro max.

Origineel geplaatst door Kraan
Maar als het je eerste analoge synth is, is dan een Macbeth of een Doepfer niet wat te hoog gegrepen?

Lijkt me zoiets als een Ducati 999 of MV Agusta kopen als je net je motorrijbewijs hebt gehaald :)

waarom zou dit te hoog gegrepen zijn?
Is dit het verhaal "you have to learn how to walk before you can fly" misschien?
Dat is net zoiets als iemand een TR-505 aanraden terwijl hij een machinedrum wil om de functionaliteiten en sounds.

Anyways... een leuke analoge tot 1500 euro...

Roland system 100?
Roland Jupiter 6 / 8 (lukt een 8 voor onder de 1500 trouwens?)
Yamaha CS-30?
SCI prophet 5?
Oberheim matrix-6 <--- aanrader :D vette bak en niet al te duur!

Mijn maat heeft een matrix 6 en die is na dik 3 jaar nog steeds lyrisch over het ding!

-C-

OB-8?
P5 zonder midi
Elka Synthex
Jupiter 6/8
Sorry maar toch even melden dat je tegenwoordig quasi zeker noch een P5 (zelfs zonder MIDI), noch een Elka Synthex, noch een JP-8 gaat vinden onder de EUR 1500. Tenzij een scam natuurlijk... :erm: Of het zou er hoogstwaarschijnlijk een in erbarmelijke staat (technisch én optisch) zijn...
Wél nog redelijk frequent te vinden voor die prijs: Oberheim OB-Xa OB-8. Toch ook niet mis hé...

PS: P5, Synthex en JP-8 gaan tegenwoordig zelfs al gemiddeld EUR 1900-2500... (je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk, maar dan moet je al heel veel geluk hebben)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
tb303

:dubbel:

Tja een Matrix 6 mist toch echt knoppen...
die moeten er wel op zitten natuurlijk!

.. en dat "oude" analoog zoals OB8 of OBXa enz enz is toch linke soep m.b.t. dure onderdelen/kapot gaan enzo..

Origineel geplaatst door Bass
:dubbel:

Tja een Matrix 6 mist toch echt knoppen...
die moeten er wel op zitten natuurlijk!

.. en dat "oude" analoog zoals OB8 of OBXa enz enz is toch linke soep m.b.t. dure onderdelen/kapot gaan enzo..

Hang dr een BCR2000 aan en je kunt tweaken wat je wilt. De oberheim matrix 6 is volgens mij via sysex te programmeren

-C-

Als je iets wat ouder wilt is het misschien interessanter om voor een setje te gaan. Tb-303, juno106 en anderen in die prijsklasse.

Qua nieuw. De andromeda idd een hele goede.
Misschien een Waldorf Q met analoge filters.
SE-1x
Ik weet niet precies wat een minimoog voyager in een rack doet, maar die zal je ook wel voor 1500 hebben.

voor 250 euro heb je al een degelijke anologe synth zoals bijvoorbeeld de Roland JX-8P. Heeft alles wat je nodig hebt... MIDI, pc/mac editors, 8 voices met autotune, dikke bassen, pads, drones, knetterende leads, wellustige strings, zaagtanden waarmee je een boom kan omzagen... kan je voor je overige 1250 euro naar de kermis ;)

Met dat budget zou ik ook lekker voor een Andromeda gaan, heb je toch de minste dat het kapot gaat enzo. En me vervolgens een week of 4 opsluiten om het ding onder de knie te krijgen :D

:) nou, ik ben de aanstichter van het kwaad, en denk zelf (Bas een beetje kennende) dat de Andromeda het beste power VS speelplezier heeft/geeft. (veel stemmen met het gemak van midi en geheugen natuurlijk)

Enne........een BS2 is natuurlijk geen EMS Synthi 100 of iets groters....dus moeilijk????

Andromeda vond ik wel heel fijn klinken. Nu twee keer een uurtje mee geklooid.
Wat ik mooi vind ten opzichte van vintage, is het lownoise en veel hoog in de A^sound. En ondertussen kan ie toch ook echt smerig klinken (wat natuurlijk zeer wenselijk is)

Hmm gek eigenlijk dat met zoveel synths op de wereld er maar eigenlijk 1 "nieuw analoge" 2e hands betaalbare synth
met toetsenbord, knoppen en MIDI is... Andromeda...?

een mfb-synthII is ook analoog. zonder toetsenbord maar die koop je er voor 3 euro bij. welliswaar weinig polyfone analoogjes. PEK?

zonde is dat he.

je moet natuurlijk de sunsyn en omega8 of 4 niet vergeten.

Die gaan helaas wel 1000 euro meer kosten..

Origineel geplaatst door Bass
Hmm gek eigenlijk dat met zoveel synths op de wereld er maar eigenlijk 1 "nieuw analoge" 2e hands betaalbare synth
met toetsenbord, knoppen en MIDI is... Andromeda...?

De hierboven meermaals genoemde Studio Electronics is toch ongeveer net zo oud als de Andromeda?

Is alleen monofoon, weet niet of dat nu wel of geen prbloeem was. Verder kan ik er niets over zeggen, heb het ding nog nooit (bewust) gehoord.

[edit]
Niet goed gelezen, deze heeft dus ook geen toetsen.

nee man omega 4 = 4 voice en 0mega 8 = 8 voice

Geen toetsen nee maar hij heeft een cc1x

Origineel geplaatst door Leo
dat kost altijd geld ;)

En veel tijd, want je moet het weer verkopen. Ja hoor mij nou 8)

Maar echt veel sounds vond ik leuk, maar soms kun je er niets mee, of past het gewoon niet bij je muziek.

Een andromeda klinkt wel erg veel cleaner dan oud analoog, dat je het ff weet .
Je moet erg hard werken om er een beetje dikke sound uit te halen, maar das ook weer fun

Back