Jupiter 8 op MP

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Misschien wil hij gewoon weten wat het ding nog waard is en niet echt verkopen? :confused:

Zijn toch mooie bedragen zou ik zo zeggen.

Je moet denk ik, een verschil maken tussen verzamel - en muzikale waarde van een instrument.
In beide gevallen vind ik 2600€ hopeloos te veel geld voor een Jup 8.

Doe mij dan maar een MKS 80 voor 1000€. Dat is nog vrij normaal denk ik.

Ik kan nog begrijpen dat er mensen zijn, echte die-hard verzamelaars die een fortuin neertellen voor een toestel dat heel zeldzaam is. Maar zo uniek is die Jup 8 dan ook weer niet.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik kan nog begrijpen dat er mensen zijn, echte die-hard verzamelaars die een fortuin neertellen voor een toestel dat heel zeldzaam is. Maar zo uniek is die Jup 8 dan ook weer niet.

mee eens. dat zijn er maar weinig, die echt zeldzaam zijn. en dan zijn er ook nog mensen die beweren dat een minimoog of microwave 1 een rare find is. naja.

Zo'n Jup wordt een goudmijntje,nu niet maar binnen twintig jaar zijn er wel (rijke)verzamelaars die er 25000 euro voor willen neertellen.
Eigenlijk zou ik ook oude synth's moeten kopen,en binnen twintig jaar verkopen.Voor m'n oude dag.
Goeie investering

Origineel geplaatst door Leo
mee eens. dat zijn er maar weinig, die echt zeldzaam zijn. en dan zijn er ook nog mensen die beweren dat een minimoog of microwave 1 een rare find is. naja.

dat klopt maar nieuw in de doos is nooit verkeerd

Da's potverdikkeme een hoop knaken woa.

Ik die verhouding gaan mijn synths echt voor een schijtbedrag de deur uit.
Aan de andere kant is het wel weer een leuke aanvulling op je oude dag.

Ik kan hem toch niet kopen,maar kan me voorstellen dat dit goed nieuws is voor degene met een jup8 in huis.
Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.laat maar lekker een end raak bieden

Attachments

• rcg_3d_jupiter8.jpg
    rcg_3d_jupiter8.jpg
    38,2 KB · Bekeken: 110
Origineel geplaatst door sinew1958
Zo'n Jup wordt een goudmijntje,nu niet maar binnen twintig jaar zijn er wel (rijke)verzamelaars die er 25000 euro voor willen neertellen.
Eigenlijk zou ik ook oude synth's moeten kopen,en binnen twintig jaar verkopen.Voor m'n oude dag.
Goeie investering

dat zou een mooi rendement zijn ouwe .. maar zo hard zal het niet lopen .. (denk ik )

Origineel geplaatst door sinew1958
Goeie investering

Dan kan je je geld beter in een verzering stoppen.
Want zo'n rendement binnen 20 jaar is helemaal niet zo goed hoor.
Als je het geld wegzet met 10% rente dan is 2600,- na 25 jaar ongeveer 25,000 geworden.
Als je een Jupiter8 koopt misschien (volgens jou dan) ook, maar binnen 25 jaar is je jupiter 8 wel 100 keer kapot gegaan en heb je mischien wel 8.000 euro onkosten eraan gehad.

Ik denk dast je dit soort machines alleen moet kopen als je ze graag wilt hebben en niet als investering.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dan kan je je geld beter in een verzering stoppen.
Want zo'n rendement binnen 20 jaar is helemaal niet zo goed hoor.
Als je het geld wegzet met 10% rente dan is 2600,- na 25 jaar ongeveer 25,000 geworden.
Als je een Jupiter8 koopt misschien (volgens jou dan) ook, maar binnen 25 jaar is je jupiter 8 wel 100 keer kapot gegaan en heb je mischien wel 8.000 euro onkosten eraan gehad.

Ik denk dast je dit soort machines alleen moet kopen als je ze graag wilt hebben en niet als investering.

10 % rendement is best netjes als je het mij vraagt..

tis trouwens 2600, 10 %, 20 jaar = 17491
en 2600,10 %, 25 jaar = 28170

En 2600, 20 jaar met een eind bedrag van 20.000 is zo'n 11 % rendement per jaar .. dat krijg je zoiezo nergens zonder risico

dus ...

Origineel geplaatst door MadR

En 2600, 20 jaar met een eind bedrag van 20.000 is zo'n 11 % rendement per jaar .. dat krijg je zoiezo nergens zonder risico

dus ...

En dan maar hopen dat ie het blijft doen

Origineel geplaatst door MadR

dus ...

Ik kan ook rekenen, maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Je gaat je al bijna afvragen wat een JP-8000 over 20 jaar zal doen.

Het jammere is altijd bij dit soort synths dat je ook wel een risico loopt. Wie zegt dat hij het over een jaar of 2 nog doet.daar breek ik mijn hoofd ook over...het moet toch zo zijn dat moderne machines ook klassieker kunnen worden..

bij de jp8000 zit je wel met de wet van moore.. alhoewel ..

Ik vraag me af of er tussen een Jupiter8 en een Mks80 klankmatig veel verschil is?

Gisteren bij een gekende (Roland)programeur voor het eerst bewust een mks80 gehoord (naast nog wat leuk spul) ... mooi geluid ... rijke klank en subtiel... nu niet meteen de kreten "vet" en "rauw" die ik hier zo dikwijls hoor....
Ik ben er helemaal weg van.

Maar hij liet me (bij wijze van test) dezelfde klanken op een Korg ex8000 horen (een hybride bak)... het klinkt iets anders maar zeker niet slechter....
Dus vraag ik me echt af wat zo'n prijs verantwoord.

Ik zou nog bereid zijn 1400€ voor een mks80+mpg80 te betalen... maar 2600 voor een jup8.... nope.

Synths en klanken... t zit voor groot deel tss de oren denk ik
:)

het moet toch zo zijn dat moderne machines ook klassieker kunnen worden..

Dat wijst de geschiedenis anders wel uit!

Oude elektronica uit de 70's en 80's stijgt in waarde. Neem een oud Seiko horloge uit de jaren '70. Daar vraagt men gerust meer voor dan een nieuwe Seiko. Oude buizenradio's gingen enkele jaren geleden voor gemiddeld 50 gulden de deur uit. Nu vraagt men gerust 50 tot 80 euro
Auto's uit de jaren '80 zijn nu ook oldtimers, dus auto's van nu worden ook ooit oldtimers. beetje gek idee, maar zo gaat het wel.
Mijn stelling "Het bevolkingsaantal neemt toe, dus de vraag naar oude synths ook" Vandaar dat een JP8080 weer meer op zal gaan leveren dan hij nu doet. De vraag is alleen wanneer dat gebeurt!!!

Zou het zelf ook nooit voor een JP8 neerleggen zo'n bedrag van 2k.
Zo nu en dan steekt d'r weer een hype op in synthland en is er weer een apparaat gewild, dat zag je een paar jaar geleden ook met bepaalde moogjes. Het zijn vooral gesettelde 30+ die nog van dit soort bedragen neertellen, vaak om sentimentele redenen.

Maar nee, beroepsmatig is zo'n apparaat echt geen goeie investering. (voor mijn doen :) )

Een Jupiter 8 is dat geld dubbel en dwars waard...uh 2000 euro....het is een heeeele dikke synth, de looks, de sounds, de interface, de arpeggiator enz. Het is niet alleen de klank waarvoor je betaald voor het verschil tussen een MKS80 en JP8. (Maar daarbij een JP8 pisssst over een MKS80 :D)

10%....das maar weinig :duivels:

Hey Ralph,

Wat zou een OB1 in 20 jaar doen. Ik wil op m'n 70e namelijk een leuke boot kopen.........

Origineel geplaatst door Ton
Hey Ralph,

Wat zou een OB1 in 20 jaar doen. Ik wil op m'n 70e namelijk een leuke boot kopen.........

Ik denk niet dat ie binnen 2 jaar met 40.000 eu zal stijgen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back