Sennheiser HD25 begint te 'ronken' bij lage freq.

Disorder

Stamgast
Dit heb ik sinds een paar dagen bij lage frequenties (basslines). Ik moet toegeven, ik heb de koptelefoon wel eens op vrij hoge volumeniveau's gebruikt en ik heb m nu iets meer dan een jaar. Is dit slijtage? Zoja, valt er iets te repareren? Of ben ik de lul en mag ik weer een dikke 180 euro uit gaan geven?

'k heb er ook al ééne in de prak gedraaid...

'k heb één keer een nieuwe luidspreker moeten bestellen,
en dat kostte wel wat.

Achteraf bekeken had ik beter ineens een nieuwe gekocht,
want de mouskes en kabels hebben het ook ni lang meer volgehouden.

M'n huidige HD25 (den 2de denk 'k) werkt nu al enkele jaren,
maar ik steek 'm toch niet meer in m'n mixer board op max volume.

Nu nog alleen op m'n Audigy Notebook, DAT en CD uitgang

Mag ik dus concluderen dat ie echt kapot is?

Afhankelijk van wat je bedoelt, heb je het hier over interne oversturing (daar hadden goedkope Sennie's wel eens last van, zeker op erg lage bastonen) of over het geluid wat je krijgt met gescheurde membraampjes.
En dat laatste is echt stukken minder leuk, dat kan je niet verhelpen, dat wordt alleen maar erger.
Is een kwestie van gebruik / slijtage en gebeurt eerder als je je koptelefoon laat vallen of als hij een paar keer vol volume te verduren heeft gehad vanuit een mengpaneel ofzo.

Ik geloof dat je voor sommige Sennie's reserve-onderdelen kunt kopen, zodat je niet de hele koptelefoon weg hoeft te pleuren. Maar ik weet niet of dat voor jouw type ook geldt, en of dat een beetje betaalbaar is voor zo ongeveer het meest belangrijke onderdeel in heel de koptelefoon.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een bekende kwaal van Sennheiser hoofdtelefoons is (zowel de dure als de goekopere series). Na ongeveer een jaar of twee klinken de lage tonen als een plastic zak in de wind.

Klote dus. Ik vrees dat dit een gescheurd membraam is. Dit geluid herken ik, geloof ik, van toen ik de speakers van een oude stereo langzaamaan naar de tering hielp. Het 'rilt' mee op lage frequenties en het leidt nogal af tijdens het produceren (doe ik op koptelefoon aangezien de accoustiek hier op zolder slecht is).

Is dit niet gewoon een standaard kwaaltje van de meeste hoofdtelefoons? Mijn Beyer DT770 trilt ook wat mee op lage frequenties links

Origineel geplaatst door Catalunya
Is dit niet gewoon een standaard kwaaltje van de meeste hoofdtelefoons? Mijn Beyer DT770 trilt ook wat mee op lage frequenties links
Bij mij is het ook links trouwens. Apart.

Heb je nog garantie? dan kan je m gewoon gratis laten repareren. Anders kan je die dingetjes loskopen.
Mijn HD25 doet t alweer 2 jaar zonder problemen onder vrij zwaar DJ gebruik.

Origineel geplaatst door Jellow
Heb je nog garantie? dan kan je m gewoon gratis laten repareren. Anders kan je die dingetjes loskopen.
Mijn HD25 doet t alweer 2 jaar zonder problemen onder vrij zwaar DJ gebruik.
Geen idee. Zou ik eens op moeten zoeken. Fingers crossed. Ben er erg blij mee, erg mooi geluid, maar de HD25 is wel prijzig.

Origineel geplaatst door Catalunya
De mijne heeft er ook last van. M'n AKG K240 houdt zich daarentegen wel goed.

Okay, een vaker voorkomend kwaaltje dus. Is dit onvermijdelijk op den duur en moet ik dus 'niet zo zeuren', of kan ik beter een nieuwe kopen? Ik kan er nog wel mee produceren, maar dan op een lager volumeniveau, anders begint het gekraak weer. Ik twijfel nog wat ik moet doen.

Lijkt me niet dat onzorgvuldig gebruik onder de garantie valt, maar je kunt het nog via garantie proberen. Ik had ooit 2 koss hoofdtelefoons en het gebruikte plastic was zo zwak, dat het snel brak. Ik kon dit niet bewijzen dus geen garantie, ook al was de garantie 5 jaar.

Je kunt je ook afvragen of het jouw veel uitmaakt? Ik zet een hoofdtelefoon op, zodat ik toch muziek kan maken wanneer mijn buren slapen. Het gekraak valt mij alleen op bij zeer lage frequenties en rustige passages. Het kan ook een melding zijn dat gebruik van deze frequenties niet echt zinvol is. Ik hoor het niet bij elk bestaand nummer, dus wie weet is het een mixfout van de makers. Wees blij dat het maar een hoofdtelefoon is en niet je gehoor. Misschien een waarschuwing minder volume te gebruiken. Ik zou goede monitors gebruiken voor de eindmix i.p.v. de hoofdtelefoon

Ik heb een Beyerdynamic DT 880... en die trilt OOK links bij zware bassen.... :confused: Dus...Beyer stopt rechts betere onderdelen dan links..of zo? Moeten ze daar de 'links werkende werknemer' misschien eens een functioneringsgesprek geven?

Ik heb een Sony MDR-V700 gehad voor ge-DJ - die kunnen hoge volumes en zware bas aan, maar ik vind hem tè oncomfortabel om lang aan één stuk mee te werken en voor produceren is het niks.

Wie kan er een voor 'produceren geschikte' (zo goed en zo kwaad...) koptelefoon aanbevelen die a) tegen héél véél bas kan b) tegen héél véél volume kan c) comfortabel is?

oh ooh..

oh ooh..

Nu merk ik dit op in mijn M-audio delta 192 control panel:

30n9hfr.jpg

Hij knalt in het rood bij een volumestand die ik al een jaar lang zo gebruik (misschien zelfs langer). Begin te geloven dat het probleem niet bij mijn trusty sennheisers gezocht moet worden, maar bij mijn geluidskaart. Is ie kapot? Komt dit vaker voor? En als het kapot is, wat doe ik er aan?

EDIT: Ik weet trouwens ook niet of dat signaal rechts ook zo hoort.

Re: oh ooh..

Re: oh ooh..

Origineel geplaatst door Disorder
Nu merk ik dit op in mijn M-audio delta 192 control panel:

30n9hfr.jpg

Hij knalt in het rood bij een volumestand die ik al een jaar lang zo gebruik (misschien zelfs langer). Begin te geloven dat het probleem niet bij mijn trusty sennheisers gezocht moet worden, maar bij mijn geluidskaart. Is ie kapot? Komt dit vaker voor? En als het kapot is, wat doe ik er aan?

EDIT: Ik weet trouwens ook niet of dat signaal rechts ook zo hoort.

:dubbel: :dubbel:

Re: Re: oh ooh..

Re: Re: oh ooh..

Origineel geplaatst door Hanz
Gewoon zachter zetten, is dat een idee? :D
Ik heb 'm altijd zo gehad, en ineens overstuurd ie? Bovendien, als ik het volume naar beneden haal, blijft het signaal nog altijd in het rood staan(!).
Origineel geplaatst door gerrie79
:dubbel: :dubbel:
Heeeel erg behulpzaam. Tof van je.

Back