Forumregels?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ah, ok.

Maar ik bedoelde meer van als iemand het account 'dikkepiemel' aanmaakt dat die user weggehaald wordt. Dat zal nu ook wel gebeuren denk ik, maar dat staat hier niet bij.
Weet niet of dat dan wel zou moeten of niet.

En wie admins en moderators zijn snap ik wel, maar als dit niet hetzelfde is als de eigenaren dan kunnen de moderators alleen de berichten behandelen en alleen de eigenaren die verwijderen etc. En dan klopt de tekst niet.

Mij lijkt het dan handig om het zo aan te passen dat je weet wie nou wat precies doet zeg maar. Dat admins en moderators in opdracht van de eigenaren handelen bijv.

Ach zo..

Op zich heb je wel gelijk, maar dit is toch niet heel erg of wel? Er is eigenlijk niet echt een eigenaar. Als je dat vervelend vind dan moet je maar denken dat CraZ de eigenaar is.. Of stiekem Senso, of slayertheo! Het is niet heel belangrijk om te weten wie de eigenaar is, als je maar onthoudt dat de moderators en admins handelen volgens de richtlijnen van de eigenaar! ;)

Ik wil nog even toevoegen dat wij niet gebonden zijn aan zo'n lapje text. Als wij leden willen verwijderen dan kunnen we dat doen ook al staat dat niet in dat lapje text. Onthoud dat hier posten een gratis service is, geen recht. Er komen nog wel wat duidelijkere regels die zijn na te slaan, maar ook dan zal blijven gelden dat gezamenlijk besluit van moderators/admins gewoon over die regels heen gaat. En we zijn dan helemaal van niks-nada-noppes in overtreding hoor.

Forumregels?

Boehoe, mijn topic in Algemene Discussie [overig] is verwijderd. =(

Het betrof een simpel polletje met de vraag op welke partij je 22 november gaat stemmen. Na een search op dit forum ben ik erachter gekomen dat de reden waarschijnlijk is dat politieke discussies hier niet gewenst zijn. Een berichtje in het betreffende topic van de moderator met de reden van sluiten/verwijderen was blijkbaar teveel gevraagd. Nog vreemder is dat ik vooraf ook niet had kunnen weten dat het niet mocht. Nergens zijn hier forumregels te vinden. Er staan alleen wat voor de hand liggende regels als je je registreert voor dit forum, maar niks over dat politieke discussies niet gewenst zijn.

Aangezien dit een Nederlands en niet een Iranees (om maar wat te noemen) forum is, ligt het ook niet echt voor de hand dat zo'n topic in Algemene Discussie [overig], wat tenslotte bedoeld is 'voor algemene zaken die niets met muziek of aanverwante electronica te maken hebben...', niet zou mogen.

Als men precies weet wat wel en niet mag bespaart dat zowel de leden als de moderators in de toekomst een hoop tijd, en mijn vraag is dan ook of de forumregels ergens duidelijk neergezet kunnen worden?

Al doende leert men ...

Het is onze keuze geweest ooit om dit soort zaken direct van het forum te verwijderen. Vandaar dat ook de politiekinhoudelijke reacties uit deze thread ook weer verwijderd zijn.

De regels van het synthforum staan inderdaad niet duidelijk of centraal.
We willen graag per onderwerp kunnen beoordelen of het bestaansrecht heeft.
Een lijst met regels komt dan beperkend, maar laat ook geen uitzonderingen toe.

Politiek en voetbal zijn vanzelfsprekend zaken die niet op het forum passen.
Dit is alleen al af te leiden uit de forumstructuur. Het subforum 'Algemene Discussie [overig]' is voor luchtige, niet zwaar- maatschappelijk getinte onderwerpen.

Politiek en voetbal zijn vanzelfsprekend zaken die niet op het forum passen.
Dit is alleen al af te leiden uit de forumstructuur. Het subforum 'Algemene Discussie [overig]' is voor luchtige, niet zwaar- maatschappelijk getinte onderwerpen. [/B]

Voetbal is wat mij betreft een luchtig onderwerp, dus dat is dan al niet vanzelfsprekend. Maar als deze onderwerpen niet mogen kan dat toch op z'n minst vermeld worden in de tekst als als je je registreert?

En waarom laat een lijst met regels geen uitzonderingen toe? Ook dan kun je als moderator beslissen om een topic alsnog te laten staan. Ik snap het probleem niet zo. Met een beetje duidelijkheid voor leden omtrent wat wel en niet mag, ook al is het niet geheel dekkend en bindend, is niks mis.

zo is het toch ook spannend :)

Origineel geplaatst door Frank H
Voetbal is wat mij betreft een luchtig onderwerp

Ik kan me anders wel voorstellen dat er serieuze discussies zouden ontstaan over dit onderwerp, met scheldtirades als logisch gevolg. Idem voor politiek. Dus ik kan me helemaal vinden in de motivatie van de mods. Er wordt nu al genoeg ruzie gemaakt over niet eens belangrijke onderwerpen als hardware/sofware synths en zo...

Nou, mijn mening is dat je je juist een hechter forum krijgt als je men ook de ruimte geeft om met elkaar te discussieren over 'zwaardere' zaken naast alleen maar synthesizers en luchtige onderwerpen. Zo zit ik bijvoorbeeld op een computerforum (Tweakers) en een formule 1 forum waar je ook van alles mag bespreken, ondanks dat die fora net als het synthforum eigenlijk voor maar 1 hoofdonderwerp bedoeld zijn. Daar is dat geen enkel probleem en het zorgt er ook voor dat mensen het forum vaker bezoeken.

Daarnaast was het doel van mijn topic eigenlijk puur interesse in de politieke voorkeur van de mensen die dit forum bezoeken, niet zozeer om een discussie te starten. Dat mag hier dus niet, maar als de eigenaren dat willen dan vind ik dat prima hoor. Geen probleem.

Ik vind het alleen wel vreemd dat de regels hier min of meer geheim zijn en dat je maar aan den lijve moet ondervinden of iets wel of niet mag. That's all :)

Jip, ben 't ook met de mods eens: zaken als politiek, voetbal, religie leiden (veels) te makkelijk tot verhitte, op mening gebasseerde, onnozele discussies die de sfeer alleen maar verpesten.

Als 't al gebeurd met software vs. hardware, dan ZEKER met zulk soort onderwerpen.. Triest, maar waar.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Jip, ben 't ook met de mods eens: zaken als politiek, voetbal, religie leiden (veels) te makkelijk tot verhitte, op mening gebasseerde, onnozele discussies die de sfeer alleen maar verpesten.

Als 't al gebeurd met software vs. hardware, dan ZEKER met zulk soort onderwerpen.. Triest, maar waar.

Ja, en weet je hoe dat komt? Omdat hier nergens regels of richtlijnen te vinden zijn waarin staat dat je moet proberen zo on-topic mogelijk te reageren en geen hardware vs. software discussies aan moet wakkeren die al 100x gevoerd zijn...

Verder is het sowieso een vreemd standpunt. Wat jij in feite zegt is dat de leden van dit forum niet in staat zijn om normaal te discussieren. Met een beetje aanwezige moderators die ingrijpen wanneer het nodig is kun je over ELKE zaak discussieren. Dat gebeurt toch op elk ander forum ook?
Verschil is dat op vrijwel elk ander forum ook een reglement te vinden is. Tsja, zelfs in de Romeinse tijd waren ze er al achter dat het toch wel verdomd handig is om regels ergens op te schrijven zodat men weet waar men aan toe is. Hier is men blijkbaar nog niet zo ver ;)

Origineel geplaatst door Frank H
... Wat jij in feite zegt is dat de leden van dit forum niet in staat zijn om normaal te discussieren.

In staat opzich wel, maar zoals al VELE keren is gebleken, duurt 't nooit lang of enkelen verzieken de boel.

Met een beetje aanwezige moderators die ingrijpen wanneer het nodig is ..

:D En als dat gebeurd, valt bijna 't hele forum erover..

Enfin.. er is erg vaak al aangegeven wat wel en wat niet gewenst is op 't forum. En als dit niet bekend is bij nieuwelingen / leden, wordt dit wel bekendgemaakt door medeleden/mods of door 't sluiten/opschonen van topics.

Goed, tijd voor :koffie: !!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back