Hoe kon Jan Vayne op "vleugelpiano" live strings spelen op Sensation??

Dance123

Ingeburgerd
Hoi,

Ik was er zelf niet bij, maar is het niet zo dat op Sensation 2005 Jan Vayne (in samenwerking met Armin van Buuren) live "Serenity" en andere synthesizer-achtige string dingen speelde.

Sommige die er wel waren zeiden mij dat Jan Vayne wel achter een grote vleugelpiano die liedjes zat te spelen.. ik herinner mij dit ook van de videoclip.. maar hoe kan je met een vleugelpiano synth strings spelen??

Was dit misschien een digitale piano die ook andere sounds kan spelen? Iemand enig idee welke "vleugelpiano" dit was? Welke gedeelte speelde Jan Vayne op die piano want in Serenity zitten heel wat sounds die waarschijnlijk van harddisk gestreamd werden. Of was hetgeen Jan Vayne deed allemaal playback en show? Speelde Jan naaste Serenity en waarschijnlijk "Hymne" (allemaal synth strings) ook piano stukken?

In videoclips kan je inderdaad alles faken, maar ik denk wel dat Jan Vayne echt live speelde op Sensation, of niet? 'k Vraag mij wel af welke sounds hij live speelde, want in Serenity zit vanalles en nog wat aan sounds. Iemand enig idee?

Ik weet dat Yamaha digitale piano's heeft die allerlei sounds kunnen spelen, maar maken zij ook van die heel grote concert vleugelpiano's (het soort waar Jan Vayne achter zat) die dat kunnen? Welke? Ik geloof dat het inderdaad iets met een Yamaha logo was waar Jan Vayne achter zat.

Een paar week nadat Sensation was geweest sprak ik hem. Uit dit gesprek bleek wel dat dit live was. Maar misschien heeft hij dat ook wel gewoon gelogen:o:

:{ Is natuurlijk wel ERG gaaf om zoiets als Masterkeyboard te hebben in je studio en zo enkele 19"racks te bespelen..!!

DS6BM4PRO_medium_jpg.jpg

Jip, Yamaha met MIDI, we hebben er zo een op school staan.
Naar het schijnt is hij nog van de Rolling Stones geweest.
Geen idee of er toen die MIDI al op zat.

In december ga'k het eens uittesten, want lijkt me inderdaad cool.

Laatst gewijzigd:
zie hier de "truuk" :gaap:
JanVayneSensationGelsenkirchen.jpg

links de yamaha, rechts 2 synths

is wel sensation duitsland (zo te zien aan de link) maar neem aan dat dit het zelfde recept is als amsterdam :W

Back