Wat vinden jullie van Doepfer?

paol

Stamgast
Tipt het modulaire systeem van doepfer aan die van de oude modulaire systemen van vroeger zoals van roland, moog etc?

Ik heb helaas nog nooit met een modular mogen spelen, maar ik vind het wel gaaf dat er nog bedrijven zijn zijn die met modulars bezig zijn, dus wat dat betreft, top

Tipt het modulaire systeem van doepfer aan die van de oude modulaire systemen van vroeger zoals van roland, moog etc?

in veel opzichten gaat een D. modulair zelfs verder en "beter" - de techniek is in de loop der jaren behoorlijk verbeterd.
en de keuze aan modules is onovertroffen: geen enkel merk biedt zoveel verschillende modules in alle prijsklassen aan.

ik heb een A-100 systeem met drie "bakken" en een MAQ16/3 sequencer en ben daar zeeer tevreden mee.
alleen: die mini-jacks zijn een pain in the ass :duivels:

Toch schijnt de eindcontrole bij Doepfer vaak te wensen over laten. Het komt nogal eens voor
dat slordige assemblage ongecontroleerd de deur uit gaat.

nou, ik heb zo'n slordige 50 of 60 modules en er was er maar een die niet in orde was "af fabriek". gelukkig heeft Doepfer een hele goeie importeur in Music House; die hadden het in 5 minuten gefikst

brakke knoppen? geen last van, 1 of twee pots kraken een beetje maar da's gewoon slijtage en onvermijdelijk. vervangen is makkelijk en goedkoop te doen

Het is wel okay om mee te beginnen, de kwaliteit is inderdaad minder dan die van andere fabrikanten
(op analogue solutions na) maar het module aanbod is erg groot. Leuk om in combinatie te gebruiken met analogue systems bijvoorbeeld.

Maar om antwoord op je vraag te geven:) nee k denk het niet.

Hmmm, ik heb het voorrecht regelmatig met modulars te mogen spelen, en ik was best enthousiast over de Doepfer, tot je een keer met een 'echte' modular hebt mogen freaken, en dan ga je het verschil horen... Zet maar eens een Doepfer naast een MOTM, dan is het verschil echt dramatisch te noemen. De Doepfer mist de ballen van een goede modular. Ik heb zelf een redelijk basic MOTM systeem (ultra VCO, sub octave multiplexer, 24 db res. filter, 2x ADSR, VCA) en dat blaast echt de vullingen uit je kiezen... Misschien een kwestie van smaak ofzo, maar voor mij is de Doepfer te braaf, te iel..
Dan heb ik het nog niet eens over de Synton Fenix (my all time favorite) die is nog veeeel extremer. Die bak is zo bizar dat de Synton jongens niet eens een CE goedkeuring kregen toen ze 'm uitbrachten. Met een beetje mazzel binnenkort in mijn theater (hehehe). Goed, om een lang verhaal kort te maken,8o) , nee, ik ben van mening dat Doepfer met z'n modulars nog niet in de schaduw kan staan van de 'echte' modulars....
En idd, die minijackjes, aaargh#*##@!:stupid

Groet, mart

ok, interssante topic, mag ik ff een klein zijsprongetje maken dan? Hoe verhoudt een Analogue systems zich dan tot zeg, een MOTM? Zo'n sorcerer lijkt mij namelijk een errug leuk speelgoedje ;)

Ik heb geen idee over hoe een 'analogue systems' klinkt, heb er nog nooit mee gespeeld... Ik weet wel dat een MOTM dichter bij een Moog modular komt dan menig van ons ooit zal komen...

ik kwijl al sinds jaar en dag op motm! :)
doepfer ziet er altijd zo ielig uit vind ik, zeg maar, die modules zijn zo prigelig klein (geldt in mindere mate ook voor analogue systems)... modulars noemen ze toch niet voor niks "wallpaper synths"? :P
als ik eens wat geld over heb (en veel) weet ik wel wat ik voor modulars aan ga schaffen :) motm en niks anders... misschien zo'n lollig frequency shiftertje erbij (van 550 pond, ugh) van analogue systems, maar verder.. mmmm

Zet maar eens een Doepfer naast een MOTM, dan is het verschil echt dramatisch te noemen.

natuurlijk, dat neem ik van je aan. ziet er ook veel mooier uit zo'n MOTM. maar het prijsverschil is IMHO ook dramatisch

:)

Ik kan niet anders dan je gelijk geven... Maar kwaliteit heeft z'n prijs, zullen we dan maar zeggen...:maffia:

Een vriend van me had een gigantische System 100m met ik weet niet hoeveel modules staan. Toen ik hem vroeg "Hoe klinkt het nou?" zei die "Tja, het is net alsof ik met een paar gigantisch overprijsde SH-101's zit te spelen. Moet je je eens voorstellen wat voor een gigantisch Doepfer systeem ik voor hetzelfde geld had kunnen bouwen! De kamer zou er te klein voor zijn".

:D :D :D

Het blijft wat hebben zo'n gigantisch modulair systeem, maar ik hou het persoonlijk lekker bij m'n Nord Modular. Al was het maar omdat je je patches kunt opslaan. Ik zie mezelf echt niet elk mooi geluid wat ik gemaakt heb uittekenen en dan later weer alles inpluggen.

gaaf die motm, kende die nog niet...wat kost zo'n basis systeem?

wordt die syntn fenix nog gebouwd?

Vergeet wiard trouwens ook niet!!

Misschien ga ik wel een paar modules kopen, zijn zeer geschikt voor experimentele muziek:)
de bouwer Grant Richter zegt dat het een soort kruising is tussen buchla en arp 25/2600.

Het leuke van wiard is dat elke module een paar verschillende functies hebben.
Als je het nog niet kent raad ik je zeker aan om de mp3 demo's te beluisteren, helemaal die van de wogglebug:)

http://www.wiard.com

vind die synthesizer.com gaaf mooie look en klinkt goed.
jammer geen dealer hier.

enne analogue systems? wel bij music h te koop.

mhja, bij MOTM heb je ook geen dealer in nederland. Ik denk dat je alleen doepfer en analogue systems in nederland kunt kopen (bij MH idd). Of je moet 2e hands iets op de kop weten te tikken natuurlijk.

analogue systems lijkt mij erg vet, best veel moduletjes, je kunt er van die exotische doepfer modules bijzetten, en het schijnt nog lekker te klinken ook. Daarbij vind ik dat keyboard van analogue systems wel heel erg mooi.

Maar ik zou het eigenlijk es uit moeten gaan proberen natuurlijk.

de build quality van analogue systems is niet zo geweldig IMHO.

Back