Fender Rhodes emulatie

jeepee

Nieuwkomer
Goedeanavond, ik heb hier een tijdje rondgekeken en was ogal onder de indruk van deze geweldige site maar ook van de mensen die hier posten (liefhebbers, amateurs ,profs, muzikanten, van alles dus) dat ik eigenlijk een beetje bang ben mijn vraag te stellen. Maar ik doe het toch maar (met alle risico's van dien)
Ik ben geen muzikant en geen prof maar ik hou wel van muziek en rommel graag met computers (en muziek).
Ik heb zelf een goedkoop keyboard met MIDI aansluiting en een krachtige computer. En nu komt het. Ik heb laatst iemand op een Fender Rhodes horen spelen en ik was op slag verliefd op dit geluid!
Is het mogelijk om dit geluid van deze Rhodes na te bootsen met mijn keyboard (Bontempi PM694) dmv emulatie op mijn computer?. Ik weet dat dit fantastisch geluid alleen door een echte Rhodes of krachtige synthesizer te maken zal zijn, maar ik zou al tevreden zijn als ik de sfeer maar kan proeven.
Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is, en hoe ik dit aanpak (met zo min mogelijk kosten). Ik weet dat dit nauwelijks serieus klinkt. Maar het is wel zo!!
Bedankt!

ik vind mr ray ook een lekkerre plug in! het voordeel is dat hij ook als gewoon programma installeerd (voor de kenners; savihost maar dat doet er niet toe) waardoor je gewoon via je startbalk het programma aan kan klikken en direct beginnen met spelen!

mocht je ondanks dat je een krachtige PC hebt nog latency (vertragings) problemen hebben tijdens het spelen, download dan ook even asio4all en stel deze in als audiodriver, gaat het meteen een stuk soepeler :biertje:

bliepbliep

De interface van deze maand heeft een uitgebreide bespreking van een scala aan Rhodes emulatoren...

Origineel geplaatst door divi
gratis voor mac & pc: mda ePiano

commercieel: lounge lizard, scarabee (ofzo), NI elektrik piano

Die klinkt iig vet, en speelt lekker :)

Origineel geplaatst door hansbakker
Origineel geplaatst door divi
gratis voor mac & pc: mda ePiano

commercieel: lounge lizard, scarabee (ofzo), NI elektrik piano
Die klinkt iig vet, en speelt lekker :)

welke van de 4? :)

van die genoemde softsynths is scarbee denk ik het beste. alhoewel lounge lizard ook een breed scala aan electrische pianos heeft. ( misschien wel een beetje TE veel waardoor je steeds naar een goede moet gaan zoeken )

ik vind mr.ray toch een beetje tegenvallen aangezien iedereen er met zoveel lof over praat. de midrange is misschien wel goed maar als je hoog of laag gaat verliest het al snel zijn potentie naar mijn mening.

de ultieme rhodes emulatie is volgens mij toch te vinden in de Clavia Nord Electro (2 ? ) maar die is dan waarschijnlijk ook duurder dan heel je computer.

dat iedereen zo happy is met mr ray is omdat deze een emulatie is van de piano uit deze filmscene en omdat mr ray gratis is, in tegenstelling tot de andere vsts/synths die je noemt.

o ja, EN die zonnebril linksboven, die maakt het helemaal af!

bliepbliep

ja die ken ik nog wel :maffia: misschien wel het vetste nummer uit de film. heb zelfs de cd nog ergens liggen haha

Origineel geplaatst door Roel
welke van de 4? :)
Ow hehe, de NI Elektrik Piano. Klinkt lekker rauw (als je wil tenminste)

Tot dusver kan nog geen enkele gesamplede of geemuleerde Rhodes tippen aan mijn PC2X. En ik kan het weten want ik heb ook een hele mooie MarkII. Laatst tegelijk bespeeld en zeker in het mid en laag nauwelijks anders dan de Mark II. Hoog was de Mark II sprankelender, dat moet ik nageven........

Niemand nog de Real Rhodes CD genoemd? Of mag dat niet..... is een gesample maar wel een hele mooie.

Zelf net een laptop aangeschaft met als één van zijn voornaamste toepassingen het emuleren van de Rhodes, en gelijk bij Lounge Lizard blijven hangen - genieten. :luv:

Back