korg ms20 aansturen

@scarum

hoe je bij dat menuutje komt dat weet ik ook wel, maar dat is mijn punt niet;

mijn punt is dat de cv-gate type aanduidingen (00; 01; 02 etc; zoals vermeld in dat staatje) niet verschijnen in het LED schermpje maar in plaats daarvan een cijferreeks 08; 18; 28; 38 .....98

dat is volgens mij niet goed,
nogmaals je moet kunnen kiezen tussen 00; 01 etc. zoals dat staatje aangeeft

Je volgt wel precies de stappen die ik beschrijf? Want het klinkt alsof je óf programs door aan het springen bent met tientallen tegelijk
(die overigens als enige setting op de BassStation rack tot 99 gaan -en dus hoog genoeg gaan om waardes te krijgen die je beschrijft-... Ben je soms een patch aan het opslaan? )

óf dat je de MIDI to LFO clock rate aan het instellen bent (maar dat zou raar zijn want die gaat maar tot 96). Verder zijn er geen utilities die settings hebben met een waarde hoger dan 15.

Als je de stappen volgt en het is niet één van bovenstaande instellingen die je aan het wijzigen bent, denk ik dat er inderdaad iets anders aan de hand is.

Misschien dat iemand anders een idee heeft?

Origineel geplaatst door chilistein
@scarum

hoe je bij dat menuutje komt dat weet ik ook wel, maar dat is mijn punt niet;

mijn punt is dat de cv-gate type aanduidingen (00; 01; 02 etc; zoals vermeld in dat staatje) niet verschijnen in het LED schermpje maar in plaats daarvan een cijferreeks 08; 18; 28; 38 .....98

dat is volgens mij niet goed,
nogmaals je moet kunnen kiezen tussen 00; 01 etc. zoals dat staatje aangeeft

Origineel geplaatst door scarum
Als je de stappen volgt en het is niet één van bovenstaande instellingen die je aan het wijzigen bent, denk ik dat er inderdaad iets anders aan de hand is.
[/B]

dat denk ik dus ook,
ik bedoel, sprongen van 08 naar 18 naar 28 etc. zijn gewoon niet normaal.

die control settings kan ik gewoon niet meer aanpassen.
nu kan ik de MS20 alleen maar via de oct./v methode aansturen; de oct/hz kan ik niet kiezen.
En dat is jammer want via de oct/v methode moet ik hem met de ext 1 knop (of ext 2 dat ben ik even kwijt) zo ver optunen dat ik v****me geen bass soundjes kan maken.
En juist die zijn zo leuk.

Nu ja misschien nog maar eens een tweede er bij kopen.

Back