"hangende" melodiën

DaRooT

Stamgast
Ey,

Je hoort wel eens van die melodiën, die af en toe lijken te "hangen"...
Je moet even de bijlage luisteren om te weten wat ik bedoel, je hoort dit soort melodiën steeds vaker in hardcore, hardstyle etc.

Nu vroeg ik me af, hoe jullie (als je ze maakt tenminste) dit maken?
Programmeer je het zelf, door het in te spelen en daarna handmatig te veranderen? (je kan me namelijk niet wijsmaken dat je dit zelf zo snel met de hand kan spelen :P), gebruik je er progs voor die een soort LFO aan boord hebben en je die af en toe aanzet.. zijn er andere manieren?

Attachments

• riedel.mp3
    412,2 KB · Bekeken: 94
Klinkt als een professionele hardcore lead. :D

Maaaruh, je kan idd lead inspelen, maar zonder het hangen gedeelte, en dan de 1e noot die je hebt ingespeeld knippen in bijv 3 of 4 korte nootjes idd..

idd..

gewoon inspelen en nadien gaan opslitsen

een automatische oplossing zou kunnen het "beat repeat" effect in ableton zijn

Origineel geplaatst door demian
Klinkt als een professionele hardcore lead. :D

Maaaruh, je kan idd lead inspelen, maar zonder het hangen gedeelte, en dan de 1e noot die je hebt ingespeeld knippen in bijv 3 of 4 korte nootjes idd..

Eerder Hardstyle ;)

Maarem: is t gewoon niet een kwestie van goed intekenen? Op 1/32e of 1/64e werken?

wat je hoort zijn triplets.. dit kun je in midi sequencers heel makkelijk instellen en vervolgens intekenen :)

- Edit -

je hoeft dus niks te gaan opslitsen of knippen, je kan gewoon elke keer een triplet in een andere maat kiezen..
tenzij je moeilijk wil gaan doen als t makkelijk kan natuurlijk :)

in Cubase is t in ieder geval geen probleem

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door resonance
wat je hoort zijn triplets.. dit kun je in midi sequencers heel makkelijk instellen en vervolgens intekenen :)

- Edit -

je hoeft dus niks te gaan opslitsen of knippen, je kan gewoon elke keer een triplet in een andere maat kiezen..
tenzij je moeilijk wil gaan doen als t makkelijk kan natuurlijk :)

in Cubase is t in ieder geval geen probleem
Triplets kan ik niets bij vinden in de help van cubase,
maar bedoel je soms die dingen als je de drum editor opent?

:D

Triplets - Triplets is a way of grouping notes together wherein the value of the original note is divided by three. For example when you divide a quarter note by three you get three eighth notes that are connected together. This is called eighth triplets. Triplets are indicated by a line above the notes with the number three.This means that the notes need to be equally spread across the beat so that they have the same duration. There are also quarter triplets, sixteenth triplets, etc.

Laatst gewijzigd:
:kimono:

Attachments

• triplet.jpg
    triplet.jpg
    70 KB · Bekeken: 92
Back