Juno60

kinjite

Ingeburgerd
Vraagje van een Synth-leek :-(

Ik kan een Juno-60 kopen maar....
info van de verkoper: "op de volumeknop zit er statische storing, verder is deze volledig in orde al kan je natuurlijk hier en daar een krasje zien, iets voor wat 23jaar oud is wel normaal blijkt te zijn . Van slijtage is er zeker geen sprake.Synth werd nooit gebruikt voor optredens of dergelijke. Mijn vraagprijs bedraagt 300 euro..."

1. is dit een koop(je)
2. probleem met statische storing: heeft dit impact op het geluid en/of kan je dit 'defect' oplossen.

Graag advies...

PS: sorry als dit in een verkeerde groep staat

Origineel geplaatst door senso
Het is waarschijnlijk gewoon een vuile pot. :D

Wie? De verkoper? :D

Juno60 is een heel gebruikersvriendelijke synth, 300 is wel de gangbare prijs voor een exemplaar in compleet werkende staat.

Origineel geplaatst door Patat Met
300 euro voor een juno-60 is wat aan de dure kant.
Maar ze worden duurder de laatste tijd.

Volgens mij waren ze eerder aan de (te) goedkope kant. 250 is weinig geld voor deze klassieker.
Voor een beetje controller met zoveel sliders ben je waarschijnlijk meer kwijt. Zonder analoge
synth. ;)

Origineel geplaatst door kinjite
klusje van 3 EUR
graag wat meer uitleg

Pot reinigen met perslucht (geen vieze spuitbus) of uit elkaar halen en de onderdelen
schoonmaken met isopropyl alcohol. Klaar.
Behalve als er een dooie kat in ligt. Dan is het misschien tóch statische electriciteit. :dubbel:

Als de pot beschadigd is heb je wel een probleem. De officiele is volgens mij vrijwel niet
meer te vinden (t'is een 2 x 10KB) en ik zou geen vervanger weten. Maar een handige
jongen weet daar vast wel raad mee.

Origineel geplaatst door senso
Als de pot beschadigd is heb je wel een probleem. De officiele is volgens mij vrijwel niet
meer te vinden (t'is een 2 x 10KB) en ik zou geen vervanger weten. Maar een handige
jongen weet daar vast wel raad mee.

Dat wist ik niet.

Best kans dat je de volume slider altijd in 1 stand hebt staan en dat je het volume op je mengpaneel regelt. Volgens mij hoor je bij die van mij ook wel een kraakje als je 'm beweegt, maar dat maakt niks uit. Gewoon kopen. En anders geef je hem 275. Mooie synth hoor! Koop er een midi-dcb converter bij voor +/- 150 euro en je bent helemaal blij.

Back