Roland TR-909 RC 700 euro

Origineel geplaatst door anoniempje
zijkantjes zijn wel ietsje viezig op de foto maar dat is er al af

thn x ano ,..
tsja daar hebjet al he ,..vieze zijkantjes
kzei toch al tegen mezelf reageer nou niet op die bak ,..en gelukkig
anderz zat ik nu met een lege ,..porto en ook vieze zijkantjes :D
asj een paar linkie swil mbt mods
er zijn dr best wat ; maakt een breder qa sounds [ ik ben vd generatie die dat geen heilig schennis vindt ]
niks is heilig tegenwoordig dus !

sc6man

ben dr ook wel uit ga voor deze stukken goedkoper nog !!!
intressantie voor een bulk koop met zn allen ,...uit uk!

http://cgi.ebay.co.uk/MiniMAG-Rolan...oryZ1288QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Attachments

• tr 909 magnet.jpg
    tr 909 magnet.jpg
    30,5 KB · Bekeken: 77
mods tot nu toe hoeft voor mij niet echt, zou misschien alleen de bassdrum decay langer willen hebben.

wat betreft die groupsbuy, van die 909 magneetjes wil ik er ook wel een stuk of 10 van, regel jij het ron-d? threath openen ?

Zijkantjes schoon ?

Zijkantjes schoon ?

Yep ik doe ook mee voor 5, mits de zijkantjes schoon zijn. ;-)

zag hem staan op speurders.
zag hem liggen op tafel.
mijn lege porto.
snik...

Succes.

Attachments

• images.jpg
    images.jpg
    1,6 KB · Bekeken: 79
Die hoge prijzen die men ervoor over heeft, doen jullie toch echt zelf. Persoonlijk vond ik de 850 euro waarvoor die weg is gegaan al hoog. Je moet niet vergeten dat ik hem nieuw voor een aanzienlijk bedrag minder heb gekocht in 'guldens'.

Ook de TB-303 vindt ik ook schandalig hoog, In de jaren 80 wilde niemand het ding hebben omdat hij totaal niet leek op een 'echte' basgitaar. (dit geld overigens ook voor de drumcomputers in die tijd) Dus stonden ze al snel in de winkel voor rond de 200 gulden of minder. Niet dat er zoveel exemplaren in nederland in omloop waren er zijn er niet veel tb's gemaakt door Roland en werdt ook als een flop gezien.

De meeste exemplaren werden versleten door drummers als trainings maatje voor oefensessies. Toen een aantal jaren daarna 'midi' zijn intrede deed, werdt de markt overspoeld door 'analoge bakken' want iedereen 'moest' midi hebben.

Dus als je zelf weet dat die dingen nieuw waren en nu kijkt wat er zo al voor 2de of zelfs 10de hands betaald wordt. Krab je jezelf wel even achter je hoofd. Ik zou willen dat men zoveel geld zou neerleggen voor mijn soundmodules die 1) veel meer harde guldens gekost hebben 2) veel meer sounds bevatten. 3) vrijwel geen ruis bevatten. Maar nu (helaas voor mij) niet eens meer opbrengen dan een snee brood. Naja als ik maar lang genoeg vol blijf houden dat ze ondertussen na 20 jaar "Vintage" zijn geworden. Mischien wordt het dan nog wat!

Neem bijvoorbeeld de Korg M1,2,3 daar zit 1 van de koelste orgel-riedels in die er te vinden is mits je wat dieper de software in gaat. Zelfde met de Roland U20/U220. Daar zit een sax in die je kunt verbouwen tot een sound waar menig analoge bak jaloers op is. En daar zit meteen het probleem, de jeugd van tegenwoordig wil instant sounds. Liefst alle zagen bij elkaar op een rijtje gesorteerd. Mijn generatie (ik hoop dat er nog een aantal zijn die nu bevestigend meeknikken) zaten uren achterheen te kutten in de VCA's, LFO's, OSC's etc, om die ene sound te maken.

Als voorbeeld neem ik hier het vraagstuk van Anoniempje dat de decay kort lijkt van de TR. Het is een samenspel van elementen om iets 'vet' te laten klinken, je kan zoveel met je low en hi-filtersweeps op je desk. Plug er een dedicated compressor tussen alleen voor de bass, of een exciter, mooi kort plate effectje erbij. Als je er geduldig genoeg voor bent kun je echt het onderste uit de kan halen. Zo kan ik EXACT dezelfde bass uit mijn juno halen. Vergeet niet dat bass van de TR ook gegenereerd is. En als je goed met electronica om kan gaan en een soldeerbout kan hanteren kun je altijd wat potmeters vervangen. Laat je bass klinken als een oude buzzer bijvoorbeeld. Een voorbeeld is de (voor de kenners) Tobias von Hofsten die zijn tr-909 zwaar heeft "laten" modificeren. Het is praktisch een synth geworden.

Maar ik dwaal af..

Back