bliepbliep
music - non stop
Re: wat te kiezen
check de roland V-synth, korg triton en de nord stage. ze zijn gigantisch duur maar mooier vind je ze niet. als toetsenist is het kijken naar wat voor toetsen je lekker vind spelen veel belangrijker. dus gewogen, semi gewogen en normaal. wat het verschil is kan je gaan voelen in de winkel. als je piano gewend bent is gewogen toetsen waarschijnlijk de beste keuze.
suc6
bliepbliep
Origineel geplaatst door coolcredit
Hallo allemaal, kan iemand mij helpen met het kiezen van een goede synthesizer. Ik wil graag de synth geluiden die warm zijn en overkomen als in de muziek van Tower of Power (funk) maar ook een goede referentie is het geluid uit Jump van van Halen. Het moeten wel bewerkbare geluiden zijn, dus meer bas of hoge noten erin kunnen gooien (geen preset samples die je niet kunt veranderen). Ook zijn enkele zij-geluiden als een gitaar of een accordion niet verkeerd maar het gaat voornamelijk om Synth tot 2500 euro ongeveer. Gebruiksvriendelijkheid staat hoog aangeschreven. Ik snap echter dat gelul over midi en 128 polyfoon enzo niet helemaal ik wil gewoon weten of er een vet geluid uit komt nodig voor de band.
Alvast bedankt
Kevin
check de roland V-synth, korg triton en de nord stage. ze zijn gigantisch duur maar mooier vind je ze niet. als toetsenist is het kijken naar wat voor toetsen je lekker vind spelen veel belangrijker. dus gewogen, semi gewogen en normaal. wat het verschil is kan je gaan voelen in de winkel. als je piano gewend bent is gewogen toetsen waarschijnlijk de beste keuze.
suc6
bliepbliep