[Nieuwe Synth] Beperkt budget synthesizer
[Nieuwe Synth] Beperkt budget synthesizer
Hallo. Misschien zal dit wel het zoveelste topic zijn over een nieuwe synthesizer willen, maar ik heb al mijn best gedaan om zoveel mogelijk uit te zoeken en ik heb een beetje advies nodig..
Daar gaat hij dan
Wat wil ik
Ik wil een nieuwe (tweedehands waarsch.) synthesizer kopen voor een beperkt budget. Mijn budget is tot maximaal €600 euro, hoogstens €650. Ik ben ook maar een scholier en verdien nou eenmaal niet zoveel, dus een synth kopen via dit forum of marktplaats lijkt me de beste optie.
Dit moet de synthesizer kunnen
*Goede geluidskwalieit uiteraard
*Relatief goede piano's. Het hoeft niet persé super super te zijn, maar het moet wel goed klinken.
*Vrij makkelijke bediening óf iets wat voor zich spreekt (dus duidelijke interface)
*Een leuke arpreggiator
*Een goed klavier van 61 of 76 toetsen
*Iets waar ik nog een aantal jaren mee vooruit kan en waar ik online nogl wat tips and tricks voor kan vinden
*makkelijk op de pc aan te sluiten (niet alleen midi, maar ook scsi of evt. usb)
**Nog iemand anders iets waar ik op moet letten / wat belangrij kan zijn?
eventueel, dus niet persé belangrijk
*Uitbreidingsmogelijkheden zijn leuk

e mogelijkheid om bijvoorbeeld effecten over een extern aangesloten gitaar te gooien. Dus soort inputs ofzo, ik weet niet precies hoe dit heet.
*Ribboncontroller lijkt me erg handig en leuk speelgoed
Deze synthesizers heb ik tot nu toe gevonden
Deze synthesizers zijn te koop voor een aardig prijsje, en lijken nog wel wat te bieden:
Roland XP-80/XP-60
Yamaha EX5 of eventueel EX7
Korg Trinity
*suggesties?
Of is het beter om voor een (tweedehandse) triton le o.i.d. te gaan?
Wat wil ik weten
Deze synthesizers lijken mij allemaal wel aardig maar de meningen zijn wel verdeeld. Ik wil graag van jullie horen:
*Waarom wel of niet voor één van de opgenoemde of een andere gaan (argumenten)
*Waar ik op moet letten
* Tja nouja, gewoon welke synthesizer van deze of een andere het beste voor mij is. Helaas heb ik nou eenmaal niet genoeg geld om elk jaar een nieuwe te kopen.
In een muziekwinkel werd mij ook de Roland RS5 aangeboden, maar persoonlijk vind ik dat deze te weinig extra mogelijkheden bied...
En eventueel:
Heb je iets leuks te koop staan en woon je in de buurt (regio drenthe / groningen) contact me!
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen