Mijn studio annex crib XI [post hier foto's!]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ziet er zeker erg mooi uit Hans....overzichtelijk ingericht en mooie synths :okdan:

Alleen van die stoel krijg je volgens mij een houten :kont: tijdens een lange studiosessie :D

Mooi setupje Hanz... Ook dat dichte 19" rack vind ik wel zwaar ok! (zal wel schelen in de geluidsoverlast als je er herriebakken in hebt zitten? :))

Maar een ding snap ik niet hè!
Dan heb je mooie spullen, goed ingericht, goeie monitors en dat zet je ze ZO neer... Zo kun je toch nooit een fatsoenlijk stereobeeld krijgen. Ik bedoel... koop gewoon 2 simpele monitor-statieven en zet ze iets verder uit elkaar!

Dank allemaal voor de aardige reacties! :)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Heb je je serverkast het raam uit geflikkerd? Of heb je daar een commode van gemaakt? 8o)

Die grote serverkast moest in het kader van ergonomie plaats maken voor wat kleiners, ik zet 'm daarom denk ik binnenkort maar te koop (voor een habbekrats...).

Origineel geplaatst door Leendert
Ik hoor eigenlijk nooit tracks van je.. Heb je releases? of gewoon tracks die te luisteren zijn? :)

Dank! Veel heb ik niet online staan, ik freubel meestal maar het één-en-ander.
Af en toe post ik hier wel eens een fragmentje, maar niet in tracks.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Alleen van die stoel krijg je volgens mij een houten :kont: tijdens een lange studiosessie :D

Ja, het beruchte stoeltje! :D Op dit moment het eerstvolgende ding dat m'n aandacht heeft.
Ik ben druk aan het zoeken naar een betaalbare 2e hands Herman Miller Aeron of Mirra, even het juiste moment afwachten...

Origineel geplaatst door Subgroover
Ook dat dichte 19" rack vind ik wel zwaar ok! (zal wel schelen in de geluidsoverlast als je er herriebakken in hebt zitten? :))

Een dicht 19" rack scheelt enorm qua geluidsniveau, zodra je er je PC in stopt. Hiervoor had ik al zo'n rack, dat was echter 2x hoger en dieper. Maar ik wist zeker dat ik weer een soortgelijk rackje wilde. Gelukkig vond ik er pas ééntje bij een mede-forummer voor een aardig prijsje.

Maar een ding snap ik niet hè!
Dan heb je mooie spullen, goed ingericht, goeie monitors en dat zet je ze ZO neer... Zo kun je toch nooit een fatsoenlijk stereobeeld krijgen. Ik bedoel... koop gewoon 2 simpele monitor-statieven en zet ze iets verder uit elkaar!

Ik denk dat de foto ietwat vertekent qua breedte/diepte, dit door de lens-instelling.
Als ik achter m'n deskje zit, dan zit ik vrijwel in een gelijkbenige driehoek met m'n monitors. Over stereobeeld heb ik weinig te klagen, en geloof me dat ik een enorm kritische zanikerd ben op dat gebied... ;)
Wellicht zit ik er inderdaad wel wat te dicht op, maar dan ben ik eerder op zoek naar een andere desk; zo'n Quicklock Z-600 ziet er bijv. wel geschikt uit.
Maarja, voorlopig toch eerst maar eens een beter stoeltje! :D

Origineel geplaatst door Hanz
Maarja, voorlopig toch eerst maar eens een beter stoeltje! :D

Ik heb zo een zelfde stoeltje! Hehe, Ikea. Tja wat je met deze nutteloze info moet weet ik dan ook weer niet.

Zal zo is een paar plaatjes schieten van me huidige setupje.

R

.

Attachments

• stof.jpg
    stof.jpg
    203,1 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Netjes Hans! Heb je je serverkast het raam uit geflikkerd? Of heb je daar een commode van gemaakt? 8o)

Die serverkast heeft me een schone delay/reverb opgeleverd :D

Zie ik daar een Space Echo staan achter die SU? Of is het wat anders? Beetje weggestopt helaas....

Maar inderdaad verder een mooie opstelling!

Ik zit nog te wachten op de binnenkomst van de Roland MC303, de Korg EA1 en de Yamaha CS01. De Yamaha CS1X heb ik inmiddels alweer in mijn bezit. Zal binnenkort een geheel nieuwe foto maken van mijn studio.

Phochos:D

En perfecte bas weergave door de ondergrond en de speakers te scheiden met (minimale) glas. In dit geval glazen toetjekommetjes. Knikkers zijn eigenlijk optimaal.

Attachments

• pict0088.jpg
    pict0088.jpg
    118,9 KB · Bekeken: 125
Origineel geplaatst door phochos
Ik zit nog te wachten op de binnenkomst van de Roland MC303, de Korg EA1 en de Yamaha CS01. De Yamaha CS1X heb ik inmiddels alweer in mijn bezit. Zal binnenkort een geheel nieuwe foto maken van mijn studio.

Phochos:D

Ik stuur je mc-303 morgen nog op. Dus dan kun je volgende week nieuwe studiopics gaan maken :D

photo.php

photo.php

Sy22 vervangen door een dx7.

De Sy22 is zolang verhuisd naar mijn slaapkamer.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Zie ik daar een Space Echo staan achter die SU? Of is het wat anders? Beetje weggestopt helaas....

Maar inderdaad verder een mooie opstelling!

thnx ja is een Re201 ja. Weggestopt valt wel mee maar ik krijg het anders niet op 1 foto. Ik zoek zoals je ziet wel wat meer ruimte. :D Maar die komt er spoedig aan..

Origineel geplaatst door Terra Pee
En perfecte bas weergave door de ondergrond en de speakers te scheiden met (minimale) glas. In dit geval glazen toetjekommetjes. Knikkers zijn eigenlijk optimaal.

Werkt dit goed?Gaat het niet resoneren dan?

Origineel geplaatst door Toneshop
Werkt dit goed?Gaat het niet resoneren dan?

Ik heb het gedaan en mijn speakers hadden in één keer veel meer power. Een hele stuk dofheid ging weg.

Ik heb een boek (Mixing with your mind) die hierover gaat maar ik kan de goede bladzijde even niet vinden.

Ik heb dit net even op internet gevonden:
http://johnvestman.com/studio_monitor_madness.htm

""""""""""""""""""""""""""""""
What to do about it.
Aside from getting all new gear, there are things you can do now with what you have:
• Separate your speakers from whatever platform they are now sitting on. Whether on floor stands or sitting on your console, go to your local fish store or craft store and buy a $5.00 bag of those flattened out glass marbles that are made to put in fish tanks (or made to add weight to flower vases). Any color.... Set 3 of them flat-side-up (2 in front one in back) where your speakers normally sit, then put your speakers back on top of the marbles. This will raise them up about a half inch, and it will help isolate them from transferring vibration into the surface they were just sitting on.

When your speaker cabinets are sitting on something, part of their energy is dissipated into whatever they are coupled (or connected) to. The energy that is vibrating that surface takes away from the potential energy and coherence of the speaker. When the speaker is de-coupled from the surface, all of its energy is focused into the projection of the waveform you're sending it. It's actually closer to the way it was originally designed and tested in the first place.

Better vibration isolators include actual stands that have concrete, granite and rubber sandwiched into a heavy platform that provides even better de-coupling. It's like focusing the audio "lens" you're listening through.

""""""""""""""""""""""""""""""

EDIT: ik denk dat de resonantie die van het (harde, dikke, massieve) glas afkomt zeer minimaal is. Niet te horen in ieder geval.

Origineel geplaatst door Terra Pee

mag je wel goed je speakers vast zetten .. zie al een monitor voorbij rollen richting de (af)grond ..

Origineel geplaatst door Bass
He Rond hou eens op met die zelfverheerlijking al die fotoos van jouw spul man :smeris:

soorry gear addiction ,..
weer nieuwe post !!
zoek de 7 verschillen
eris wat nieuws ,.. o o o o
w8 wel een paar post en dan ....verklp ik t ...de dagelijkse dsfer weten t natuurlijk al

Attachments

• s4020026.jpg
    s4020026.jpg
    975,1 KB · Bekeken: 121
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back