problemen met ram???

christianricard

Nieuwkomer
Goede heren help mij red mij.

Ik werk met cubase 3. mijn PC: 2.54Ghz, 1024 ram geheugen heb 169Gb opslag ruimte.
Heb alleen Cubase hierop draaien.

Mijn Cpu balk ( als ik F12 druk) loopt razend snel op. als ik 5 plugins heb open staan.
nu heb ik het over standaard wavebundels ( die per definitie niet veel gebruiken)

Voor heen werkte ik met een langzamere CPU en met maar 512 Ram en die kon ik helemaal volgooien met
afmix plug ins.. . ... . .. .

Misschien kunnen jullie mij helpen want ik heb geen idee waardoor dit gebeurd

denk dat er iets niet helemaal lekker zit met je huidige configuratie! Neem aan dat je ook een nieuw moederbord heb? Of heb je je snellere cpu op je " oude" moederbord geprikt?

Zou dat nog eens checken en of je processor daadwerkelijk wel op 2.54 draait, buiten dat even checken of je moederbord de nieuwe cpu aankan kan ook geen kwaad!

lattency gecheckt ?

Afhankelijk van welke plugins je gebruikt is het waarschijnlijk helemaal niet zo gek dat je processormeter ver uitslaat.
bijvoorbeeld: ik heb een P4 3.2 met 2 gig ramgeheugen en 1 terabyte opslag..
Als ik 2x een stylus rmx open + een Korg legacycell, en laat ze allemaal afspelen, dan zegt mijn cpumeter ook doe het zelf maar.
Laat staan als je nog op ieder kanaal een effect wilt gebruiken.
Dus volgens mij is het zo vreemd nog niet.

Ik ben nu met een trackje bezig waar ik zo maar eventjes 5x Absynth III, 3x Z3TA+, 2x Legacy en 1x WaveP8 draai, 2x reverbs en 2x delays.
Onbegrijpelijk dat het lukt, want andere keren kom ik niet verder dan 2x absynth en wat fx, en dan begint hij al te stotteren.
Nu heb ik m'n PC wel lichtjes in overdrive gezet...kuch Kuch (3.4 ipv 3.0)
Maar nogmaals, ik begrijp ook niet waarom het de ééne keer lukt met massa's vst's, en de andere keer begint het gestotter al na 3 vst's...

Back