editor software electribe s mk2 ?

mv30

Stamgast
zoals de titel zegt, zoek ik editor software om op de pc samples te kunnen bewerken en laden en die dan naar de es te kunnen zenden.
Eigenlijk is het ook de bedoeling zo eventueel ook aande originele instellingen van mijn es mk2 te geraken. Ik dacht aan zoiets als er voor de microkorg bestaat, waar ook de originele instelling in terug te vinden zijn, maar aangezien ik veronderstel dat dit in dit geval (gezien de samples) niet door die mididraad te wringen valt, zal ik die samples wel op een smartmedia kaartje moeten proppen veronderstel ik. Maar de instellingen buiten die samples moeten toch via midi en een editor te doen zijn.

samengevat:
1) bestaat er een pc editor voor de es mk2
2) bestaat er een plaats waar ik aan de originele samples en instellingen van deze esmk2 geraak?

grts
rj

thanks J3773 !

die ene had ik in een andere tread ook al gevonden, die andere niet.

maar naar dieoorspronkelijke instellingen en samples blijft het dus zoeken, iemand een idee?

met de juiste combinatie van woorden kun je in google echt alles maar dan ook alles vinden, als het er is vindt je het

succes

orginaile instellingen::::factory reset....zoek dit ff op in je handleiding, dan heb je in iedergeval weer de orginaile instellingen..Ja en de orginaile samples had je gelijk moeten saven voordat je met nieuwe samples aandegang ga(staat ook in de handleiding)

De orginaile samples, kun je die niet via korg downloaden???

Ikzelf heb ook een s mk2 staan...en wat ik me afvraag,of t niet mogelijk is om hem te modificeren?

Ik bedoel je hebt een smartmedia kaart ingang in je korg en een smartmedia kaartlezer via usb aan je pc hangen...zal t niet mogelijk zijn die te verbinden? zodat je rechtstreeks je samples van je pc kan halen en/of saven op pc/mac..

tis maar een idee

hi grainshifter,

ik heb hem tweedehands gekocht dus ja, ik kon ze niet saven.
bij korg vind ik ze niet op de site (terwijl dat voor de microkorg wel te vinden is)

het idee van de koppeling vind ik wel interessant, maar ik vrees er een beetje voor, want dat zou korg zelf toch wel doen dan, het maakt hun toestel nog veel interessanter.
en gezien de levenscyclus van het toestel denk ik niet dat er vandaag nog ontwikkelingen voor gebeuren. Dat wordt huisvlijt! misschien iemand op het forum dei weet of het uberhaupt mogelijk is?

grts
rj

2) weet ik dan weer: kan je downloaden op één (of meerdere) van de Electribe Yahoo groups. Even zoeken!
Samen met wat meer banks, maar de beste banks maak je toch lekker zelf... ;)

Als librarian gebruik ik inderdaad het tooltje van Burp (ook hier op het forum trouwens), dat werkt erg goed.
Samples bewerken en bulk-converteren naar het juiste formaat gaat met de gratis editor Audacity

Back