Hoe krijg je meerdere beat samples in 1sec met Sonar?

Wolfx

Nieuwkomer
Hoi allemaal,

Ik ben pas een beginner met Sonar en ik zit nu met beat samples te klooien. Maar enigste hoe ik nu een beat erin kan krijgen is om de 4 seconden 1 beat. Als ik dan weer een volgende beat sample erin sleep, dan zet hij hem automatisch weer 4 seconden verder. Ik kan hem dan niet naar die vorige slepen en hem daar gelijk achter zetten :(

Weet iemand hier hoe ik dit probleem kan verkomen en dus wel meerdere beat-samples in 1 seconde kan doen.

Greetz,
Wolfx

Ken SONAR niet, maar het probleem heeft denk ik met quantizing te maken:confused:. Probeer daar eens wat instellingen mee te veranderen.

Ik werk zelf nog met Cakewalk 9 en daar kun je via "snap to grid" je maten instellen; bijvoorbeeld 1 - 1/4 - 1/8 etc. etc.
Je moet ergens bovenin je werkbalk een soort van rastertje hebben, zoniet dan moet je je views aanpassen. Loop gewoon even met je muis langs de knoppen. Als je Snap to grid tegenkomt, rechtsklikken en zet je maat op bijv. 1/32.
Je kunt snap to grid ook uitschakelen. Dan ben je niet aan maten gebonden maar kun je vrij plaatsen.

Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt..

;)

Vizion je hebt helemaal gelijk. Bedankt man! Dat was precies de optie die ik over het hoofd had gezien.

Greetz,
Wolfx

Back