parameters(lfo's; whatever) die toewijsbaar zijn aan roterende buttplugs; automatisch spannende tepelklemmen etc. via midi bestuurbaar dus.
geluiden opnemen door contactmics in (!!) en op het hele lichaam bevestigd, dit dan vrij combineren met verschillende plaatsingen van de contactmics, verschillende marteltuigen, en verschillende bezettingen van gemartelden (denk aan een kwartet, quintet misschien.. orkest met een solist erbij of bedenk zelf iets).
Een dansvloer maken ála de billy jean video clip, maar ipv afzonderlijk oplichtende vlakken, vlaken die afzonderlijk onder stroom kunnen staan, in varierende sterkte, óók midicontrollable. Dan een volle zaal zo muziek laten maken. Ook het geheel opnemen en frame per frame door zo'n bmp synth stoppen, steeds stukje bij stukje opnemen, dan alles synchroon met de live geluidsopnames plakken.
Als we toch lekker onzinnig bezig zijn: een cd vol korte tracks waar je zelf je muziekstuk van aan elkaar kan programmeren, dus bijvoorbeeld eerst track 3, dan track 76, dan track 15 enz. Moet je cd-speler alleen niet te lang na hoeven denken bij het zoeken naar de volgende track...
Volgens mij ontstaat een nieuwe muziekstijl pas als iemand iets (redelijk) vernieuwends doet wat anderen ook tof vinden en anderen dat dus in meer of mindere mate gaan namaken. Als er dan genoeg publiek voor is, zijn er genoeg mensen die het na willen doen --> een nieuwe stroming.
wat me wat dat betreft leuker leek was een nieuwe standaard voor 16 kanaals dvd's, die zelf uit te mixen zijn. Met wat verschillend materiaal onder de verschillende kanalen kun je dan toch wel leuk interactief luisteren.
Zo dacht ik vroeger aan mix cd's waarbij de tracks niet overgemixed worden, maar track a blijft doorlopen op links, en track b op rechts. Mono knop aan op je versterker, en dan kan je thuis gezellig crossfaden met l/r volumes
Oude draad, maar interessant.
Ik dacht zelf aan een muzieksoort waarbij je niet een maatsoort aanhoudt maar bijv. 1 maat 4/4 dan een maat 5/4, gevolgd door een maat 3/4, dan naar 11/8, weer terug naar 4/4. En dan de drums combineren die met een arpeggio zijn geproduceerd. Misschien gaat het dan veel op Aphex Twins lijken, .
Een andere stroming is misschien een productie met alleen GM instrumenten met uiterste vervorming, galm en delay. Of alleen gebruik maken van FM soundcards.
bestaat nu ook al heb ik gehoord, discotheken voor doven. en mocht je nog niet doof zijn, dan ben je dat wel wanneer je er buitenkomt iedereen moet de muziek kunnen voelen.
maar er is dus wel degelijk een markt voor dat soort muziek
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.