Ik heb zelf hele goede ervaringen bij thomann, altijd alles binnen anderhalve week binnen (vanaf bestellingspunt) ook bij musik productiv hetzelfde verhaal. Feedback vind ik ook n btje een vage winkel. Kwam er laatst voor een bassdrum mic stand.. geeft die verkoper zonder te kijken naarde inhopud een doos mee.. '' is de laatste''
ik onderweg naar amsterdam, in de trein ff kijken omdat ie nog niet vertrok, en ik wel erg nieuwsgierig was.. bleek dat het een stand zonder boom was voor de snare, dus een mid hoge.. mocht ik weer tergu... ''oh .... ik ga even achter kijken... '' komt ie terug met wel de goede (stond zelfs een foto op)... ik dacht dat ze op waren toch.... mocht ik nog 5 euro bijbetalen ook... (hij was 5 euro duurder) vroeg ik ondertussen naar een occasion 10 kanaals mixer van spirit (100.-) ''nahh daar worden schuifjes enzo van af gejat.. blijft niks meer van over...'' maar die kan ik toch vervangen, zeg ik..''ja maar je kan beter kijken naar iets anders hoor.. een yamaha mixer is erg goed'' (prijs alla raison van +/- 230 euro)
hoezo klant vriendelijk... daarbij hadden ze ook nog eens best weinig in utrecht...
maar ik heb vaak bij winkels dat ze je dure dingen aan proberen te ''smeren'' en dat je achteraf ziet dat het ergens anders (vaak online) goedkoper is. Of dat ze kortaf zijn en je niks mag testen. Of dat ze het wel beter denken te weten (wat dus echt niet altijd het geval is)
daarom haal ik sinds een 2 jaar alles 2e hands.. tot nu toe heb ik een peperdure en soms exclusieve drumset, mics mengpaneel etc.. bijelkaar gesprokkeld, bijna allemaal in nieuwstaat en voor de helft of soms minder dan helft van de prijs...en idd koopavonden, of bezorging (doe ik bijna altijd) op afspraak

waarom duur betalen als je het heel goedkoop kan krijgen... leuk voorbeeld...
Een protype zildjian ride (voor de leken.. een van de beste merken bekkens) gekocht voor 210 euro.. de man dacht dat het een avedis serie was (erg goed... maar de duurste is k en constantinople)
ik altijd nieuwsgierig naar achterliggende info, gemailed naar de iporteur en zildjian zelf.. serie nummer doorgeven.. en daar was het antwoord...
het bleek om een k custom crash ride te gaan... een prototype zildjian is al zeldzaam en geld waard... maar een k custom helemaal.. vond de verkoper niet leuk.. (op ebay zier je k prototypes weggaan voor rond de 500 euro)
hij klonk al mooi... maar dat maakt het toch een stukkie specialer.. en leuke uiteraard
Moraal van dit verhaal?
goedkoop is niet altijd duurkoop