Kopen bij thomann.de

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Randy
Héél véél mensen zijn het dus niet met je eens: Thomann is gewoon een goede online winkel met hele goede prijzen en een goede naam wat betreft snelheid van leveren, telefonische ondersteuning en algehele indruk, en dat blijkt uit de vele positieve reacties hier en elders.

Nou ja, laten we niet doen of het bestelproces bij Thomann zo geweldig is. Heb toch meermalen gehad dat het 'bevestigingsmailtje' nooit werd opgevolgd door een feitelijke order, of dat inmiddels prijzen veranderd bleken, of dat de verkeerde items werden verstuurd (m.n. met kabels is dat natuurlijk iets wat snel kan gebeuren).
Werd altijd wel opgelost, dus volgens mij is dat geen kwaaie wil, maar hun bestelsysteem vind ik niet echt toppie. Dat heeft Music Store dan weer wat beter voor elkaar.

Nou werk ik vlak bij Feedback Rotterdam, dus: luisteren en uitproberen bij Feedback, en vervolgens bestellen bij een winkel waar ik als klant wordt behandeld

Ben ik nou de enige die dàt dan nou ook weer niet zo netjes vind?

Origineel geplaatst door Terra Pee
Ik zou wel willen weten over welke winkel jij het hebt. Dan ga ik daar ook eens een kijkje nemen.

Ach,bijna alle muziekboeren...ik kwam meestal bij Nederland Muziek,omdat dat voor mij het dichtstbij was...daarvoor bij Midi Amsterdam,Safe Sound,Studio De Dijk,Music House en ook nog een paar winkels die niet meer bestaan.....kwam gister voor het eerst bij I4 en werd daar ook meteen prima geholpen (duidelijke uitleg,glaasje fris d'r bij en mensen die SF kennen,wat wil je nog meer)...

Oh...en een paar van die winkels leveren ook alles via internet tegen dezelfde prijzen als Thomann...maar dan wel met after-sales service,Nederlandse handleidingen en software waar mogelijk,plus de mogelijkheid om eens langs te wippen bij problemen...en dan hoef je niet elke keer dagenlang op antwoord op je mails te wachten of met gezeik met betalingen te zitten...

citaat: Nou werk ik vlak bij Feedback Rotterdam, dus: luisteren en uitproberen bij Feedback, en vervolgens bestellen bij een winkel waar ik als klant wordt behandeld

Ben ik nou de enige die dàt dan nou ook weer niet zo netjes vind?

Niet netjes? Ik zie niet zo goed hoe dit iemand schade doet, ik ben héél voorzichtig op hun spulletjes, maar kwam toch al niet binnen met een koopintentie. En dat komt dan weer omdat ik de keren dat ik wèl met een koopintensie binnen ga niet vind wat ik zoek, of me weggekeken voel - met netjes een shirtje aan trouwens. :engel:

Als ik snel iets wil koop ik wel eens bij Feedback, maar dat is enkel vanwege de korte afstand. Laatste een UMX49, en ook dit keer: vervelende verkoper met praatjes over hoe ik hun 2 euro zoveel bespaarde als ik hun mailing niet wilde ontvangen. Maar dan cynisch verteld... wat een zurigheid toch allemaal.

Thomann is natuurlijk niet perfekt, maar de vraag van de OTP is door een meerderheid van mensen hier positief beantwoord, en dat vind ik best iets waard.

op music store koln

zag ik een aanbieding staan met interessante prijs daar hij 'Retoure' is.

wat betekent dat concreet?

mankeert er iets aan? 2de hands? of gewoon iemand die hem niet moest hebben en teruggestuurd heeft naar de winkel voor refund?

:frons:

Niet netjes? Ik zie niet zo goed hoe dit iemand schade doet

Schade is een groot woord, en kopen of niet staat je natuurlijk vrij, maar als je weet wat het kost om een winkel te draaien vol met demo-apparatuur en (al-dan-niet geinteresseerd) personeel, dan begrijp je het misschien...

Ook waarom een online winkel goedkoper kan verkopen; zij bieden je gewoon die service niet. En ik vind persoonlijk dat je aankoop in een winkel als één totaalpakket moet benaderen; prijs en service afwegen, niet het advies hier halen en het koopje daar...

Als je bij voorbaat weet dat je niets met een betreffende winkel te maken wil hebben, dan begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen dan wel van hun faciliteiten gebruik wil maken of advies van de verkopers willen... Iedereen mag dat natuurlijk lekker zelf bepalen, maar ik vind een dienst wel een wederdienst waard, eigenlijk.

Origineel geplaatst door RedHat
mankeert er iets aan? 2de hands? of gewoon iemand die hem niet moest hebben en teruggestuurd heeft naar de winkel voor refund?

Dat laatste. Aangezien ze heel makkelijk zijn met terugsturen, en sommige mensen dat gebruiken om bijv. meerdere apparaten te laten bezorgen om deze eens te kunnen vergelijken, bijv.
Ik zou het persoonlijk liever niet zo doen, maar het gebeurt.
Deze worden blijkbaar niet meer voor de volle prijs verkocht (terecht, op zich) en dus met korting doorgeschoven.

Laatst gewijzigd:
nice!

ik bedoel hie rniet het zomaar terugzenden van toestellen, maa de prijs voor een zogoed als nieuw toestel!

8D

Niet netjes? Ik zie niet zo goed hoe dit iemand schade doet, ik ben héél voorzichtig op hun spulletjes, maar kwam toch al niet binnen met een koopintentie. En dat komt dan weer omdat ik de keren dat ik wèl met een koopintensie binnen ga niet vind wat ik zoek, of me weggekeken voel - met netjes een shirtje aan trouwens. :engel:

Als ik snel iets wil koop ik wel eens bij Feedback, maar dat is enkel vanwege de korte afstand. Laatste een UMX49, en ook dit keer: vervelende verkoper met praatjes over hoe ik hun 2 euro zoveel bespaarde als ik hun mailing niet wilde ontvangen. Maar dan cynisch verteld... wat een zurigheid toch allemaal.

Thomann is natuurlijk niet perfekt, maar de vraag van de OTP is door een meerderheid van mensen hier positief beantwoord, en dat vind ik best iets waard.

Dit is dus precies waarom ik de naam van Feedback in mijn eerste reactie niet noemde....als je feedback negatieve kritiek geeft dan mag dat blijkbaar niet. Ik ben het persoonlijk 100% met je eens. Heb daar ook vaak het idee dat ik als irritante entiteit wordt gezien in plaats van als klant.

Die ervaring heb ik gewoon, en geloof me ik heb er al duizenden euro's weggebracht....idd puur omdat ik iets snel wilde hebben doorgaans.

Hanz zijn argument geld ook wel overigens. Een online winkel kan gewoon scherpere prijzen aanbieden dan een winkel met een showroom. Maar als je dan een showroom hebt, geef mensen dan ook het gevoel dat ze er welkom zijn......

Moet ook wel zeggen dat de ervaringen sporadisch anders zijn...afgelopen zaterdag werd ik namelijk wel goed geholpen, maar dat was denk ik voornamelijk omdat ik telefonisch besteld had en de spullen alleen hoefde op te halen en meteen door kon lopen naar de kassa.

Die jongen met die lange haren die nagenoeg altijd achter de kassa staat heb ik overigens NIKS op aan te merken. Superaardig, altijd een leuk praatje en meestal een kabel oid gratis erbij als je wat langer moet wachten ofzo.

Ik heb 1 keer wat besteld bij Thomann..
Prima service.
Order aanpassen was geen probleem en de levering was netjes.

Bestel alleen wel online als ik kennis heb over het te bestellen artikel.
Weet ik er niks van of niks van de klank dan ga ik lekker in Nederland in de winkel kopen.

Hanz: ik vind een dienst wel een wederdienst waard, eigenlijk

Om dezelfde reden geeft bijvoorbeeld de Ikea zijn catalogus weg, maar vermeld er wel een prijs op; is de "voor wat hoort wat" tik die we allemaal hebben, een tik die grif wordt gebruikt door winkels - gratis kopje koffie? :doei: Tuurlijk, maar betekend helemaal niks.

Feedback heeft tegenwoordig best vaak aanbiedingen tegen dezelfde prijzen als bijvoorbeeld een Thomann. Ik heb er bijv. dus die UMX49 gekocht voor dezelfde prijs. Maar als ik hem niet direct nodig had gehad had ik hem misschien toch wel besteld - het postkantoor is dichter bij mijn huis dan Feedback. Maar, ook waar, even uitproberen gaat dan niet, en dat mis ik natuurlijk wel.

En ja Acidfever, ik wil echt niet persé Feedback afzeiken, maar blijkbaar ben ik niet de enige die zich er gewoon niet echt welkom voelt - beetje gek als je potentiële klant bent. Maar Feedback is dan wellicht geen monopolie, maar zoveel zaken zijn er ook weer niet in Nederland; en die kennis doet ze blijkbaar geen goed.

Ik heb zelf hele goede ervaringen bij thomann, altijd alles binnen anderhalve week binnen (vanaf bestellingspunt) ook bij musik productiv hetzelfde verhaal. Feedback vind ik ook n btje een vage winkel. Kwam er laatst voor een bassdrum mic stand.. geeft die verkoper zonder te kijken naarde inhopud een doos mee.. '' is de laatste''

ik onderweg naar amsterdam, in de trein ff kijken omdat ie nog niet vertrok, en ik wel erg nieuwsgierig was.. bleek dat het een stand zonder boom was voor de snare, dus een mid hoge.. mocht ik weer tergu... ''oh .... ik ga even achter kijken... '' komt ie terug met wel de goede (stond zelfs een foto op)... ik dacht dat ze op waren toch.... mocht ik nog 5 euro bijbetalen ook... (hij was 5 euro duurder) vroeg ik ondertussen naar een occasion 10 kanaals mixer van spirit (100.-) ''nahh daar worden schuifjes enzo van af gejat.. blijft niks meer van over...'' maar die kan ik toch vervangen, zeg ik..''ja maar je kan beter kijken naar iets anders hoor.. een yamaha mixer is erg goed'' (prijs alla raison van +/- 230 euro)

hoezo klant vriendelijk... daarbij hadden ze ook nog eens best weinig in utrecht...

maar ik heb vaak bij winkels dat ze je dure dingen aan proberen te ''smeren'' en dat je achteraf ziet dat het ergens anders (vaak online) goedkoper is. Of dat ze kortaf zijn en je niks mag testen. Of dat ze het wel beter denken te weten (wat dus echt niet altijd het geval is)

daarom haal ik sinds een 2 jaar alles 2e hands.. tot nu toe heb ik een peperdure en soms exclusieve drumset, mics mengpaneel etc.. bijelkaar gesprokkeld, bijna allemaal in nieuwstaat en voor de helft of soms minder dan helft van de prijs...en idd koopavonden, of bezorging (doe ik bijna altijd) op afspraak ;) waarom duur betalen als je het heel goedkoop kan krijgen... leuk voorbeeld...

Een protype zildjian ride (voor de leken.. een van de beste merken bekkens) gekocht voor 210 euro.. de man dacht dat het een avedis serie was (erg goed... maar de duurste is k en constantinople)

ik altijd nieuwsgierig naar achterliggende info, gemailed naar de iporteur en zildjian zelf.. serie nummer doorgeven.. en daar was het antwoord...

het bleek om een k custom crash ride te gaan... een prototype zildjian is al zeldzaam en geld waard... maar een k custom helemaal.. vond de verkoper niet leuk.. (op ebay zier je k prototypes weggaan voor rond de 500 euro)

hij klonk al mooi... maar dat maakt het toch een stukkie specialer.. en leuke uiteraard :D

Moraal van dit verhaal?

goedkoop is niet altijd duurkoop

;)

thomann is toppie!

thomann is toppie!

Even over Thomann:

Ik vind het echt een fantastische zaak. Makkelijke website, helder, overzichtelijk. Superprijzen, als je belt (lokaal tarief via een carrier pre-select) super uitleg (evt. in het Engels) en advies, smsje op moment van verzenden, één persoon als aanspreekpunt voor je aankopen, fantastisch verpakt, alles binnen een week in huis, garantie (ook op "retoure" items met korting), top-prijzen en een assortiment waar volgens mij geen enkele winkel in Nederland tegenop kan.

Overigens het verhaal van "een online zaak kan goedkoper leveren dan een echte winkel" (verwijzend naar Thomann) en "Thomann zijn dozenschuivers" is ongefundeerd en gewoon niet waar. Ze hebben een behoorlijk grote "echte winkel" in Burgebrach en bestaan al sinds 1954! Ik vind die verhalen dus echt slap gelul! :(

Ik ben supertevreden over deze klup die nog echt met hart en ziel met muziekinstrumenten bezig is. Vooral als ik dat afzet tegen de ervaringen die ik in Nederlandse muziekzaken heb opgedaan. Daar kunnen ze hier nog wat van leren. Ik zal niet snel meer in Nederland een zaak binnen stappen.

Hup hiep hoi voor Thomann! :biertje: :D

Laatst gewijzigd:
Re: thomann is toppie!

Re: thomann is toppie!

Origineel geplaatst door scarum
Even over Thomann:

Hup hiep hoi voor Thomann! :biertje: :D

Yep, superzaak....

thomann. BIC/IBAN

thomann. BIC/IBAN

Hoe werkt het daarmee? Want heb 2 x vervelende ongeregeldheden mee gemaakt met IBAN/BIC codes. Die in eens veranderd waren en ik had geld al overgemaakt. Daar heb ik naar kunnen fluiten.
Is dat al jaren hetzelfde hun IBAN/BIC?

Ik werk toevallig ook bij Feedback om de hoek (de auto nemen is bijna de moeite niet) en ik kan me wel een beetje vinden in de reacties van sommige mensen hier. Daarentegen ben ik altijd erg goed geholpen door Kenny en die donkere jongen (naam even kwijt, hij staat bij de DJ spullen). Meestal wel zin in een gezellig gesprekje.

Maar goed, qua prijs, aanbod en snelheid is Thomann haast niet te verslaan. Ze hebben gewoon meer dan Feedback en voor informatie kan je tegenwoordig heel goed terecht op Synthforum, Sonicstate, Harmonycentral, Synhtmania (en vroeger Dancetech) en demootjes via Youtube bekijken is ook een fluitje van een cent.

Eigenlijk alleen voor dingen waar je zelf aan wilt pielen of het toetsenbord wil uitproberen hoef je nog naar een showroom; voor een MOTU rackdinges hoef ik niet meer achter mijn macje vandaan. Twee klikken verder en creditcard bij de hand en je bestelling is onderweg.

Hoe werkt het daarmee? Want heb 2 x vervelende ongeregeldheden mee gemaakt met IBAN/BIC codes. Die in eens veranderd waren en ik had geld al overgemaakt. Daar heb ik naar kunnen fluiten.
Is dat al jaren hetzelfde hun IBAN/BIC?

Geen idee, ik gebruik alleen mijn creditcard voor internationale betalingen. Da's een stuk veiliger.

Geen idee, ik gebruik alleen mijn creditcard voor internationale betalingen. Da's een stuk veiliger.

Same here...
Ik heb in het verleden wel eens een IBAN/BIC overschrijving gedaan naar Thomann, geen problemen ondervonden toen.

Ik wil geen creditcard verhaaltjes meer.
Zal eens kijken op hun site, maar zeg me astublieft dat er andere betalingsmanieren zijn zonder credtitcard.

Ik heb al behoorlijk wat bestellingen gedaan bij thomann en heb altijd via iban-nummer betaald, en het is nog altijd gewoon soepel verlopen.. Nooit problemen gehad qua betaling etc.. Service van thomann is trouwens ook gewoon top.. Niks te klagen over die zaak..

Ik wil geen creditcard verhaaltjes meer.
Zal eens kijken op hun site, maar zeg me astublieft dat er andere betalingsmanieren zijn zonder credtitcard.

Bank transfer, maar dan gaat je order plaatsen wel enkele dagen langer duren ivm het geweldige internationale bankverkeer. Lang leve de creditcard....:D

ow wacht...daar wilde je niets meer over horen......

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back