emu xl7 no sound?

dr. JoneZ

Ingeburgerd
Ik heb recent een emu xl7 aangekocht via hell-bay. Die bleek in goede optische en technische staat te zijn. Het enige probleem is dat ik er geen geluid uit krijg. Waarschijnlijk ligt dit aan een kleine belachelijke parameter die ik als noob over het hoofd heb gezien... Maar als er iemand hier ervaring mee heeft of een gelijkaardig probleem heeft gehad, zou ik elke hint ten zeerste appreciƫren.

Klein weetje, er zit geen enkele emu sound rom in en de xl7 is niet aangesloten op een pc...

pleaz help me:confused:

Origineel geplaatst door koediman
geen rom betekent geen geluid. balen man.

Klopt.

Ik dacht nog even dat er geen rom in slot 1 zat en dat je daarom niets hoorde, ik las nog net op tijd er helemaal geen rom in zit. Ik weet nog dat iemand mij een mp7 wilde laten horen en een kwartier nodig had om uit te vogelen dat er geen rom in de fysieke slot zat en dat ie even met het datawheel de juiste rom moet zoeken.

Maar goed. Helemaal niks = geen geluid. Balen

Je zult er een rom bij moeten kopen. Die kun je ook uit de losse Emu modules halen. Op zich wel een aanrader, want de Emu's zijn zo'n beetje de beste romplers die je vinden kan. Erg mooi geluid met veel verschillende, en vooral goede, filters. En zo'n command station is ook best een fijne sequencer.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
En zo'n command station is ook best een fijne sequencer.

WAT NOU....ook best een fijne sequencer.....

HET IS EEN HELE FIJNE SEQUENCER!!!!!!! :D

maaruh....balen zo`n kat in de zak :(

Kat in de zak is natuurlijk pas het geval als de verkoper de topicstarter niet van tevoren heeft geinformeerd over de afwezigheid van ROMs. ;)

van alle machines die ik ooit in mijn bezit heb gehad is dit wel de slechtste...sorry...ik vond het ding waardeloos klinken

Origineel geplaatst door mc_kwok
Kat in de zak is natuurlijk pas het geval als de verkoper de topicstarter niet van tevoren heeft geinformeerd over de afwezigheid van ROMs. ;)
true :)
owja, er loopt hier een kat zonder zak 8o)

Bijkomend vraagje dan...

Welke (soort) roms zijn compatibel met de xl7? Bijvoorbeeld de proteus-roms die je van de E-mu site kan bestellen of is het ietsje specifieker als dat...?

Thx in advance

In principe alle roms uit de Proteus2000 serie.
Voor zover ik weet zijn deze NIET (meer) via de site van EMU te bestellen.
Helaasch (helaas in de zin van goed zoeken) zal dat via het 2e hands circuit moeten gebeuren.

Zoals door Ro9 geschreven, bij feedback in Rotterdam hebben ze nog een XL-Rom voor een schappelijke prijs (ivm Ebay)

Deze rom's kun je erin kwijt:
Code:
9061: Siedlaczek Orchestra 32 MB ROM. 
9062: Pure Phatt 32 MB ROM                     - standard in Mo'Phatt, MP-7 and MK-6. 
9063: Beat Garden 32 MB ROM                    - standard in Orbit 3. 
9082: Protozoa 16 MB ROM                       - standard in Proteus 1, 2, 3. 
9083: Definitive B-3 32 MB ROM                 - standard in B-3. 
9084: Techno Synth Construction Yard 32 MB ROM - standard in Orbit 3. 
9085: Orchestral Session Vol. 1 32 MB ROM      - standard in Virtuoso 2000. 
9086: Orchestral Session Vol. 2 32 MB ROM      - standard in Virtuoso 2000. 
9087: World Expedition 32 MB ROM               - standard in Planet Earth. 
9088: Sounds of the ZR featuring the Perfect Piano 32 MB ROM - standard in Ensoniq Halo. 
9089: X-Lead 32 MB ROM                                       - standard in Xtreme Lead-1, XL-7 and XK-6.

In het lijstje ontbreekt nog "the ensoniq project". Ook een proteus 2000 rom

Origineel geplaatst door mc_kwok
In het lijstje ontbreekt nog "the ensoniq project". Ook een proteus 2000 rom
de proteus rom ontbreekt ook nog in het rijtje

Back