RHODES fans!

Stage73

elektromechanisch lid
m'n Rhodes review is online op www.bluesynths.com weer met soundfiles en foto's 'n' stuff! ideeen en opmerkingen hoor ik graag van jullie! veel leesplezier!

Roald

[edit LINK gefixed!]

Laatst gewijzigd:
De URL klopt niet. Er staat een komma teveel 8o). En je moet je ook nog eens eerst aanmelden bij de site om de review te kunnen lezen :(

Origineel geplaatst door Christov
ik zou even die komma uit je link halen, dan doet ie t meteen

ik ben overigens niet geregistreerd daar, zou je misschien de tekst kunnen kopieren? ben wel benieuwt opzich!
Te Late reactie :duivels:

Mooie review wederom!
Ik heb ook alle samples geluisterd.
Ook zeer mooi allemaal.

Ik kwam erachter dat deze: "Garbaty_Clean Fender Rhodes solo (dry signal)" niet werkte.

En je moet je ook nog eens eerst aanmelden bij de site om de review te kunnen lezen :(

In het algemeen erger ik me ook kapot aan sites waar je je persé moet registeren. Maar Bluesynths is echt de moeite waard. :okdan:

Straks je Rhodes review lezen.

dank voor de tips! er zitten nog een paar meer foutjes in (vooral in de duitse vertaling..erm iemand heeft 'colourful' naar "bunt wie ein regenbogen" veranderd, dat is te toch wat te 'musikantenstadl' gortig :D )

registreren is irritant, daarom komt zeer binnenkort versie 3 van bluesynths online en voor zover ik weet zijn de reviews dan vrij toegankelijk (de mp3s en foto's echter niet, en die maken het nu juist zo leuk)

ik kan jullie garanderen dat je geen spamzooi en troep krijgt, daar is Theo erg zorgvuldig mee.

>ACHTUNG BABY!<

ik heb gezien dat de duitse vertaling nog steeds een oude versie is met allerlei fouten erin..voor de germofielen onder ons: liever de originele text lezen :D

Mooie review, hoor. Ook mooie opnames erbij!
Als ik vragen mag: waarmee heb je die drumloops gemaakt? en waarmee heb je het geheel opgenomen?

groet,
FW

de meeste drumloops zijn ergens van een plaatje gehaald (de eerste is bijvoorbeel van Terence Trent d'Arby...geloof het of niet ik heb zelfs speciaal de LP ervoor gekocht haha), of van het internet. Verder gebruik ik NI Battery2, daar zit een fantastische jazzset in die ik eigenlijk constant overal in mik.

opnamespul:

Rhodes-harp output > Behringer DI100 > Yamaha MG12/4 > Tascam US122 > CubaseLE, NI Twang Combo, Cubase ReverbB (soms)

soms gebruik ik ook een oude MXR 10 bands eq direct voor de DI omdat die heel warm klinkt.

de laatste track is een complete liveopname in de oefenruimte. Drumstel door 3mics, gitaar door Moogerfooger ringmodulator en Fender versterker en Rhodes door smallstone en DI (voor "monitoring" had ik een dikke marshall stack, geniaal!)

Back