desktop behuizingen

Rvooh

Gepokt en gemazeld
ff op gezocht maar kon niet meteen iets vinden

ik zoek een behuizing voor een sequencer projectje, moet ongeveer de grootte van een 303 zijn.

tips?

ziet er wel leuk uit..

hoek hoeft niet..
Denk dat ik opteer voor plastic, daar dat het makkelijkst te bewerken is.

Mijn bedoeling is er de ingewanden van een Alesis MMT-8 sequencer mits wat mods (andere knoppen en xtra geheugen) in te plaatsen..
belangrijk is dat de unit vooral klein blijft (grootte van een TB-303 is ideaal), de meeste knoppen zullen kleine 3mm rondjes zijn ala Dave Smith Evolver.

Is een projectje dat ik al eeuwig uitstel, door gebrek aan materiaalkennis vooral.

die zijn wel heel nice allemaal, thx..
enige wat ik nog niet helemaal voor me zie is hoe ik een mooie rechthoek eruit kan snijden (voor de display),
maar denk er wel iets op te vinden (tenzij iemand me een leuke tool kan aanraden?)

Origineel geplaatst door anoniempje
een dremel, en iemand met een vaste hand ?

ja dat was mijn initieel plan..
maar zoiets kan toch nooit mooi zijn met de vrije hand?
ik dacht meer aan een soort frees om het ruwe werk nadien mooi recht te maken..

Origineel geplaatst door rvooh
enige wat ik nog niet helemaal voor me zie is hoe ik een mooie rechthoek eruit kan snijden (voor de display),
maar denk er wel iets op te vinden (tenzij iemand me een leuke tool kan aanraden?)
Gaten op de hoeken boren en dan proberen netjes uit te zagen met de decoupeerzaag. Resultaat valt meestal tegen, met een beetje vijlen kom je nog een heel eind, maar super strak blijft lastig. Voor displays kun je ook een soort raampjes kopen die de rand afdekken. Als je zoekt bij www.conrad.nl op displayframes dan kun je ook wat plaatjes zien. Andere optie is proberen om heel voorzichtig het venstertje van je mmt-8 eraf te peuteren en dat over het gat te lijmen.

@Twiki

thx voor de tip! had het raampje er al uitgepeuterd maar staat een vieze kras op dus zal ik idd kijken voor een alternatief raampje..
ik heb een acount bij RS-components en die hammond cases hebben ze iig, zo'n raampje zal er ook wel tussen zitten.
denk als ik plastic neem dat ik kan snijden met een stanley mes, een decoupeerzaag lijkt me een beetje te grof :)

thx voor de goede tips tot nu toe gasten :halleluja

Origineel geplaatst door rvooh
denk als ik plastic neem dat ik kan snijden met een stanley mes, een decoupeerzaag lijkt me een beetje te grof :)
Met een stanley mes gaat niet lukken(misschien wel als je het mes warm maakt) met de decoupeerzaag moet je een zaagje nemen met kleine tandjes en de decoupeerzaag zo langzaam mogelijk zetten. Ook even de behuizing beplakken met tape zodat je geen krassen maakt met de voet van decoupeerzaag. Gaat prima hoor.

vandaag stevige metalen behuizing gekocht in de electrozaak om de hoek (leek me een geinig ding, niet duur: 20 euro)
dan maar meteen een hele hoop knoppen ook (40 tal, 1,7 voor de grote, 0,5 voor de kleintjes (die zijn rommel vrees ik)

eventjes een rendering gemaakt: (is nog niet af maar moet nu weg en wou al eens stoeffen met mijn werk)

Dit wordt dus de Alesis WIMMT-8(preview):
mmt8.gif

de kleine knopjes moeten er nog op
suggesties welkom

groeten,

Wim

Laatst gewijzigd:
en met een klein beetje vertraging er aan begonnen, ziet er al goed uit:

10.jpg

http://users.pandora.be/darffader/mmt8/mmt8.html
sorry voor de extreme low res.. beter is momenteel niet mogelijk.. oja, de leds zijn oranje..
de volgende keer laat ik gewoon een printplaatje maken voor de knopjes, want dit was cowboy werk, nuja, het werkt iig..
juist nog de in- en uitgangen, en beslissen of ik wel of niet iets boven de knoppen schrijf.

en nou ga ik slapen :Z

Back