JUNO 60 VCA probleem

shiftr

DIY!
Een vriendin van mij heeft net een juno 60 gekocht.. ze is er dolblij mee...
Maar nu blijkt dat een van de stemmen blijft "hangen" in de achtergrond... niet heel hard maar wel duidelijk hoorbaar.

Ik wil dit graag voor haar oplossen... ik dacht zelf aan om een nieuwe VCA chip er in te zetten.
of denkt iemand dat het ook iets anders zou kunnen zijn dan de BA662A vca chip?

Hoe kom ik er bij de Juno achter welke stem het is... in mijn polysix zitten daarvoor hele kleine ledjes die oplichten als de stem actief is. heeft de juno ook zoiets?

Waar vind ik nog een BA662A vca? bij Senso zijn ze op zag ik...

Laatst gewijzigd:
Misschien lul ik uit me nek hoor, maar mijn Juno had er ook last van en dat heb ik opgelost door de contactjes onder de toetsen (er tikt een metalen lipje tegen een metalen staafje) heel goed schoon te maken..

Misschien help dat.... (of niet)

R

Origineel geplaatst door Arv
Misschien lul ik uit me nek hoor, maar mijn Juno had er ook last van en dat heb ik opgelost door de contactjes onder de toetsen (er tikt een metalen lipje tegen een metalen staafje) heel goed schoon te maken..

Misschien help dat.... (of niet)

R

Dat zorgt toch alleen voor de note on/off trigger?

Ik kan me voorstellen als on goed werkt en off niet dat je dan hangende noten krijgt, maar dat is wat anders dan dat het geluid altijd een klein beetje in de achtergrond blijft.

Kun je de VCA niet afstellen per voice op het board? In de JX-3P heb je per voice een potmeter waarmee je de VCA offset instelt. Mogelijk moet deze opnieuw worden gecalibreerd.

Als het goed is staat in de service manual daar een punt over bij de calibratieprocedure. En als je geluk hebt staat het ook gewoon op de printplaat zelf (in de JX-3P in ieder geval wel).

mijn ju60 heeft het een beetje

mijn mks-50 iets erger (alpha juno)

dacht dat het mn sustain pedaal was :stupid

Origineel geplaatst door shiftr
is er mischien iemand die het probleem kent en weet of het op te lossen is met calibreren?

Ja, ik ken het probleem. Voor zover ik weet valt het met calibreren niet op te lossen. Elke Juno-60, die ik gezien heb, had er in meer of mindere mate last van.

is hier al een oplossing voor?

ik ging d'naab er es laten naar kijken(bekend van de Juno-106 voice clones)

Ik heb net eens goed met een koptelefoon naar m'n juno-60 geluisterd. En er zit wat ruis op de uitgang, maar die veranderd niet als je van program veranderd of aan de schuiven zit. Dat betekend dat er niets mis is met de vca's, maar dat het beestje gewoon een beetje ruist, zoals alle analoge bakken.

Helaas lost dat niet het probleem op.

ik hoor heus wel het verschil tussen ruis een een vaste toon :eureka:

als je aan de osc instellingen prutst veranderd de toon dusjah..

Origineel geplaatst door rvooh
ik hoor heus wel het verschil tussen ruis een een vaste toon :eureka:

als je aan de osc instellingen prutst veranderd de toon dusjah..

Ik heb de mijne net voor de zekerheid nog een keer gecontroleerd: Geen verandering van toon als ik aan de knoppen draai. Ik heb dus een goeie :walker: :dubbel: :maffia:

Back