laptop als midi instrument

cns

sfm
Zeg euhm weet niet of dit al eens naar voren is gekomen, maar euhm een laptop als midi-instrument is dat mogelijk? Ik wil namelijk dat mijn laptop via de audiotrack van m-audio getriggerd wordt door bijvoorbeeld cubase.

Of kan dit alleen via die system link en eventueel via dat van die gasten van fx-freeze?

Snappen doe ik het nog niet, zeker niet met het verhaal van over een netwerk enzo, ik kom er niet uit iig en dat is best frustie!

sorry :confused: :erm:

het gaat mij erom of de mogelijkheid bestaat om met midikabels je laptop als synth te gebruiken of heb je daar iets voor nodig? Buiten een midi/audio interface natuurlijk.

Origineel geplaatst door cns
sorry :confused: :erm:

het gaat mij erom of de mogelijkheid bestaat om met midikabels je laptop als synth te gebruiken of heb je daar iets voor nodig? Buiten een midi/audio interface natuurlijk.

in theorie heb je laptop gewoon midi in nodig dus precies andersom aansluiten als je comp, zou moeten werken. Heb je de midi kabel die op de out zit van je comp in de midi in van je laptop? Voor die laptop maakt het geen donder uit wat m aanstuurt als er maar midi binnenkomt op het kanaal waar een softhsynth zit.

ok is het werkelijk zo simpel?

Dus als ik mijn m-audio fast track pro via de usb aansluit en aanzet, kan ik vervolgens mijn midi aansluiting net zo doen als die van mijn hardware synths? Maar dan... Ik gebruik dan bijvoorbeeld een vst als stand alone? Maar kan ik ook op de laptop reason op deze manier aansturen?

ok is het werkelijk zo simpel?

Dus als ik mijn m-audio fast track pro via de usb aansluit en aanzet, kan ik vervolgens mijn midi aansluiting net zo doen als die van mijn hardware synths? Maar dan... Ik gebruik dan bijvoorbeeld een vst als stand alone? Maar kan ik ook op de laptop reason op deze manier aansturen?

reason aansturen weet ik niet dan heb je het over een sequencer sync denk ik, das weer wat anders. Of bedoel je de instrumenten van reason?

bedoel reason!

Maar met een standalone zou het dus lukken?

als je met een midi keyboard je stand alone aanstuurt dan gebeurd precies hetzelfde als dat je m met je comp aanstuurt, er gaan midi signalen in die aangeven dat een bepaalde noot wordt aangeslagen. Dus als je het voor elkaar krijgt om met je keyboard geluiden uit je standalone te krijgen dan ben je dr al.

Reason heeft ook een sequencer dus ik begrijp nog steeds niet wat je daar nu precies mee wilt, de geluiden uit reason gebruiken of ook de sequencer mee laten lopen? Anyway probeer eerst eens of je dat standalone verhaal op kan tuigen.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Ja tuurlijk gaat dat!! en het is nog wel zeer simpel ook

ja ok nou als het zo simpel is ....

maar goed dit werkt beter/makkelijker dan dat system link verhaal denk ik zo

Back